Bajtek 1/1987 v0.5

Faust @ upd: Niedziela, 12 Listopada 2017 18:48 fst: Niedziela, 12 listopada

Status: W przygotowaniu / Oczekiwanie na brakujące elementy Data publikacji:  2017    

TopSecret #1/1990

Faust @ upd: Wtorek, 17 Października 2017 01:08 fst: Niedziela, 4 czerwca

Nie odkryję Ameryki mówiąc, że jeśli coś obiecuję to obiecuję, a jeśli mówię, że będzie na jutro to będzie gdzieś w granicach roku;) Tak samo jest  i z tym reduksem, który miał być szybką odskocznią od Bajtków i takim miłym wypoczynkiem, bo przecież w środku ani nie ma listingów, ani nie ma rzeczy, które mogłyby stać się czymś czego nie da się przeskoczyć w szybkim tempie. Jak zwykle myliłem się, czasowo coś co miało być  na "pstryk" rozwlekło się czasowo na ładnych parę miesięcy, no ale skoro zacząłem już, to i czas skończyć. Więc kończę, tym razem bez zbędnego wodolejstwa;) Zmiany: Brak logotypu - szybki parsing. Strona tytułowa artykułu The Last Ninja... cała reszta prawie zgodna, Zapraszam do downloadu.   Okładka z » więcej

Bajtek 12/1986 v0.3 (było 0.5)

Faust @ upd: Niedziela, 5 Marca 2017 20:30 fst: Wtorek, 22 lipca

Niektóre rzeczy zawsze mają pod górę - to najbardziej trywialne ze stwierdzeń najlepiej określa prędkość prac jakie towarzyszyły powstawaniu Bajtka 12/1986. Miało być w miarę prosto i przyjemnie, no może trochę bardziej ambitnie chciałem podejść do tematu, bo 12/1986 na to zasługiwał i chyba trochę przeceniłem rzeczywistość. Pierwszy peszek - padł plik inDesigna, sam z siebie, w żaden sposób mu nie pomagałem, trochę mnie to zniesmaczyło ale w końcu, te 60 procent artków w miarę  oczyszczonych i ustawionych można w końcu powtórzyć... można jeśli ma się na to czas i ochotę. Ochota się znalazła z czasem gorzej - i tak minęło pół roku;) Drugi peszek - w cudownych okolicznościach przyrody swój długi i bolesny żywot zakończył mój HDD zabierając ze » więcej

Mapy i Rozkładówki

Faust @ upd: Niedziela, 5 Marca 2017 20:29 fst: Niedziela, 31 lipca

Mapy umieszczone w reduksach w formacie rozkładówek. Uwaga: Istnieje możliwość zamówienia odbitek cyfrowych poniższych mapek w formacie A3, koszt w granicach 15 zł plus przesyłka. Mapy z dużych numerów Bajtka "Tir Na Nog" poprawiona mapa w reduksie. Wersja po obróbce graficznej mapy do Hobbita z 2/1986 - przerysowana na nowa, z czystego lenistwa dodałem na końcu tylko pożyczony pierścień, co mam nadzieję, zostanie mi wybaczone. Mapa nieznacznie skorygowana graficznie, jednak bez takiego rozpasania jak w wypadku mapy do Hobbita z zeszłego numeru Bajtek 5-6-1986 Gra Fairlight Mapa Reduks Bajtek 7/1986 - "Three Weeks in Paradise" mapa reduks Mapa Roland Rat Race po zmianach graficznych (Bajtek 8/1986) Bajtek 9/1986 - Movie mapa zamieszczona w » więcej

Bajtek 11/1986 v0.2 (był 0.4)

Faust @ upd: Niedziela, 26 Lutego 2017 17:36 fst: Wtorek, 22 lipca

Z westchnieniem ulgi oddaje Wam kolejny numer zreduksowanego Bajtka - w końcu znalazłem na tyle dłuższą chwilę żeby zebrać, jak zwykle, prawie skończone już materiały i wrzucić w jednego PDF'a. Nie jest to najlepszy reduks jaki do tej pory się ukazał, nie jest to również najgorszy - jednak patrząc na jakość materiałów - brak dobrej jakości fotografii (nie znalazłem nic godnego uwagi jeśli chodzi o komputery ICL, nie mówiąc już o okładce, która prawdopodobnie tym razem pochodzi z materiałów promocyjnych BaltExpo), czy też brak fizycznej możliwości sprawdzenia listingów (gro dotyczy obsługi peryferiów - jeśli nie magnetofonu, to znów drukarki) wymusiły na mnie cofnięcie wersji tego reduksu do 0.2 z planowanego 0.4. Cóż, może kiedyś przez wypadek uda mi się » więcej

Bajtek 10/1986 v0.6

Faust @ upd: Niedziela, 26 Lutego 2017 16:57 fst: Piątek, 3 stycznia

I znowu czas jaki dzieli kolejne reduksy jest naprawdę znaczny - ostatni numer pojawił się w styczniu tego roku, ten 9 miesięscy później - ot, przynajmniej dla mnie czas nieubłaganie przyśpieszył i po prostu brakuje go na drobne przyjemności a co dopiero na porządną pracę nad reduksami. Jednak jak to mówią w pewnym kabarecie "... idziem cały czas do przodu..." i tak numer dziesiąty Bajtka jest gotowy do pobrania. Sam w sobie numer był niespecjalny, przynajmniej dla mnie nie wnosił on nic takiego, co po latach mogło być powodem sentymentu, no może oprócz mapy do Spectrumowskiej gry "Movie", której opis z Komputera (zawarty w dziale Peek&Pokes i składający się z paru zdań plus screen) zrobił na mnie większe wrażenie niż kolumna Bajtka, jednak bez mapy ani rusz;P. Skoro » więcej

Bajtek 9/1986 v0.8

Faust @ upd: Niedziela, 26 Lutego 2017 15:48 fst: Czwartek, 15 listopada

To był najdłużej reduksowany numer - ba, nie przez jakieś niesamowite skomplikowanie numeru tylko chroniczny brak czasu jaki mnie dopadł w AD2013 - praca, rodzina, dom... niestety proza życia to największy kat wszelkiej maści dodatkowych zajęć, jak na złość mapka do Panama Joe została uszkodzona podczas zapisu i musiałem ją jeszcze raz przerysowywać - po prostu... życie. Ale w końcu się udało i możemy skupić się nad przeglądem numeru sprzed prawie 28 lat, w międzyczasie wyrosło nam już całkiem nowe pokolenie, które o "Bajtku" nawet nie miało prawa usłyszeć:).  Co w środku Jedna z najprostszych okładek do Bajtka, bo wiadomo skąd pochodziła grafika... ot, wcześniej został opisany francuski "Tilt", wystarczyło po niego sięgnąć i... Sporo całkiem przyjemnej publicystyki - » więcej

Bajtek 8/1986 v0.8

Faust @ upd: Niedziela, 26 Lutego 2017 11:29 fst: Czwartek, 15 listopada

Na dobry początek roku udostępniam kolejny reduks Bajtka - tym razem numeru 8 z 1986 roku. Przyznaję, że tym razem makietę trochę przetrzymałem - powód, wiedząc, że pojawi się artykuł w Poligamii poświęcony reduksom zdecydowałem, że pojawi się on po jego publikacji. Stąd też, pomimo moich wcześniejszych deklaracji, że nowe reduksy będą w jakimś stopniu odpłatne, postanowiłem, że jeszcze ten numer będzie całkowicie darmowy. Byłoby to nie fair w stosunku do osób, które po raz pierwszy trafiły na łamy reduksów. Pozwoliłem sobie jednak dość topornie zaznaczyć, że projekt wymaga zastrzyku gotówki - i dotacje nawet 5 zł są jak najmilej widziane. Co w środku Bajtek 8/1986 - Okładka Numer "ósmy", tak jak zresztą "siódemka" nie należy do jakiś » więcej

[Reduks] Bajtek 0.3 7/1986

Faust @ upd: Niedziela, 26 Lutego 2017 10:57 fst: Poniedziałek, 1 sierpnia

Wreszcie postanowiłem zakończyć pracę nad nowym reduksem Bajtka 7/1986, numerem, którego udało mi się przetrzymać przed publikacją ładnych parę miesięcy, a wszystko to przez mapę do "Trzech tygodni w raju", która sprawiała sporo problemów, a przez pracę nad nią z "doskoku" jest potwornie niespójna graficznie. Dodatkowo gdzieś pod drodze padł plik źródłowy na warstwach, co było dodatkowym pretekstem aby wrzucić  ją tak jak obecnie wygląda, kwitując "Jest jak jest, lepiej nie będzie". Cała reszta materiału była gotowa... pod koniec kwietnia i czekała cierpliwie aż strona 16 i 17 w końcu zapełni się jakąkolwiek treścią. Numer 7 rozpoczyna cykl trzech numerów, które szczerze mówiąc nigdy mnie nie urzekł, oczywiście w numerach » więcej

[Reduks] Bajtek 0.3 5-6/86

Faust @ upd: Niedziela, 26 Lutego 2017 10:46 fst: Poniedziałek, 1 sierpnia

Numer 5-6 był specyficznym numerem, gdyby pojawił się dzisiaj prawdopodbnie zostałby okrzyknięty numerem sponsorowanym - pojawienie się działu poświęconego komputerom firmy Amstrad zaowocowało naprawdę sporą ilością tekstu w numerze poświęconej tej platformie - począwszy od dość zabawnego wywiadu z Joe Oki, który wzięty w krzyżowy ogień pytań nt. przejęcia ZX Spectrum przez Amstrada udziela dość wymijających odpowiedzi, a skończywszy na TYLKO DLA PRZEDSZKOLAKÓW, w którym prosta gra, a jakże, została napisana dla Amstrada. Na brak programów do wpalcowania nie mogą też narzekać posiadacze ATARI - trzy programy użytkowe - RENUMERATOR, WERYFIKATOR i ANIMACJA powinny ich całkowicie zaspokoić. Fani C64 tym razem muszą się zadowolić krótkim przeglądem PEEK&POKE dla swojego » więcej
Przeszukaj newsy