Mapy i Rozkładówki
Mapy umieszczone w reduksach w formacie rozkładówek.
Uwaga: Istnieje możliwość zamówienia odbitek cyfrowych poniższych mapek w formacie A3, koszt w granicach 15 zł plus przesyłka.
Mapy z dużych numerów Bajtka
"Tir Na Nog" poprawiona mapa w reduksie.
Wersja po obróbce graficznej mapy do Hobbita z 2/1986 - przerysowana na nowa, z czystego lenistwa dodałem na końcu tylko pożyczony pierścień, co mam nadzieję, zostanie mi wybaczone.
Mapa nieznacznie skorygowana graficznie, jednak bez takiego rozpasania jak w wypadku mapy do Hobbita z zeszłego numeru
Bajtek 5-6-1986 Gra Fairlight Mapa Reduks
Bajtek 7/1986 - » więcej
Wzorce kopert 5.25
Swego czasu powstał miniskrypt do tworzenia sobie okładek na składanki kasetowe, jest on dostępny tutaj. W prosty sposób można sobie wygenerować okładkę na kasetę magnetofonową dla ZX Spectrum, Atari albo Commodore - pod warunkiem, że mamy jeszcze jakieś kasety z oczywiście najwspanialszymi składankami na nasze 8 bitowe sentymentalne graty. Na pewno jest to tańszy sposób niż kupowanie szablonów na Allegro;P
Ale przecież oprócz bieda magnetofonu na rynku królowały jeszcze napędy dyskietek - w pierwszym podejściu 5.25 cala, a w drugim, po detronizacji 3.5 » więcej
Faq
Specjalny dokument, do którego wlewam wszystkie możliwe, zadane i niezadane pytania na temat reduksów, które mogłyby zostać zadane - przynajmniej tak sądze. Jeżeli z jakiegoś dziwnego powodu potrzebujecie zadać pytanie, zostawcie ślad w komentarzu.
1. Co to jest reduks, co w nim takiego ciekawego?
Reduks z definicji miał być rozszerzeniem już istniejącego bytu - w tym wypadku magazynów komputerowych z lat 80, które kiedyś inwazyjnie wpływały na nasze postrzeganie komputerów w domu i w pracy. Pomysł pojawił się w momencie kiedy odkryłem, że miło się wraca do starych magazynów, przez liczne przeprowadzki sam już nie mam » więcej
[AMIGA] Reklamowe foldery Amigi
W ramach crowdfundingowej akcji wydania "Amiga in Pixel", całkiem sporego wydawnictwa poświęconego kultowym maszynkom Commodore Amiga, jako jeden z dodatków, marchewki dla patronujących akcji, pojawiła się propozycja wydania ponownie jednego z folderów reklamowych marki CBM z tamtych lat. Niestety, mam o samych pierwowzorach mam mgliste pojęcie - albo już wtedy miałem A500 i z racji tego nie zbyt interesowały mnie materiały reklamowego, albo jeśli działo się to '94 ogólnie korzystałem z PC (nie mojego co prawda, ale na tyle dostępnego, że mogłem i pograć po nocach, i pobawić się w początkującego DTP'owca;)).
Finalnie z 6 » więcej
Nu pogodi! - IKS 2/1986
Chyba pierwsza oficjalna wzmianka w polskiej prasie komputerowej o grach z serii Game&Watch pojawiła się właśnie w drugim numerze IKS'a z 1986 roku. Co prawda, na Polski boom na te prościutkie zabawki przyszło nam poczekać jeszcze koło 3 lat* - gdy w Polsce rozpanoszyły się rosyjskie Elektroniki przede wszystkim z grą "Wilk i Zając".
Moją przygodę z G&W rozpocząłem trochę wcześniej - dostałem gdzieś koło '87 angielską "Thief in The Garden", nasza przyjaźń była w miarę krótka i burzliwa, natomiast na tyle długa, że z pewną wyższością mogłem się parę lat później przyglądać zaciętym minom nad "Nu » więcej
Recenzja Tomahawka - Komputer 5/1986
Lata osiemdziesiąte, a w zasadzie środek to kulminacyjny moment, w którym Konowicz czułby się jak u siebie - nie było niczego, a jeśli już było to albo mało, albo potwornie podłej jakości. To samo tyczy się papieru, na którym drukowano magazyny, plaga czegoś o jakości papieru toaletowego i dotknęła "Bajtka" i "Komputera", nawet "Fantastyka" cierpiała w szarości makulatury.
Komputer nr 5/1986 był wydrukowany na szarym, podłym papierze - całkowicie nieadekwatnie do jego zawartości;) W tym właśnie numerze pojawiła się recenzja dwóch bardzo przyjemnych tytułów na ZX Spectrum - Robin of the Wood i » więcej
Projekt Reduksów
Seria "Reduks" ma na celu przetworzenie – pełne zdigitalizowanie prasy komputerowej z początków okresu informatyzacji naszego kraju. W odróżnieniu od plików w formacie djvu i cbr gdzie format papierowy jest tylko zeskanowany i połączony w jeden dokument, reduks polega na ponownym przełamaniu dokumentu, wraz z ponowną obróbką graficzną i edytorską. Tam gdzie to możliwe zachowana jest grafi ka z pierwowzoru, jednak jeśli materiał jest zbyt złej jakości - zostaje on podmieniony na równoważny. Jeżeli uda nam się odnaleźć błąd w zamieszczonych listingach są one poprawiane tak, aby mogły zostać » więcej
Ostatnio dodane pliki
- [08/03/2024 22:55] [Pliki Projektowe] secret_armour_of_antiriad_en-t2e.pl.pdf
- [08/11/2023 23:35] [Pliki Projektowe] 5-inch-floppy-disk-cover_disk_c64-t2e.pl.pdf
- [08/11/2023 00:46] [Pliki Projektowe] 5-inch-floppy-disk-cover_trp-t2e.pl.pdf
- [08/11/2023 00:46] [Pliki Projektowe] 5-inch-floppy-disk-cover_disk_carre2-t2e.pl.pdf
- [08/11/2023 00:46] [Pliki Projektowe] 5-inch-floppy-disk-cover_disk_carre-t2e.pl.pdf
- [08/11/2023 00:46] [Pliki Projektowe] 5-inch-floppy-disk-cover_atari-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:47] [Pliki Projektowe] c64_pl-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:45] [Pliki Projektowe] amiga_2000_pl_ze_skrzydelkiem-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:45] [Pliki Projektowe] amiga_3000_flyer-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:45] [Pliki Projektowe] amiga_500_flyer-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:45] [Pliki Projektowe] amiga_2000_pl-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:45] [Pliki Projektowe] amiga_2000-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:44] [Pliki Projektowe] amiga 600_flyer-t2e.pl.pdf
- [30/01/2022 17:44] [Pliki Projektowe] amiga 600_de-t2e.pl.pdf