No i w końcu się pojawił... numer, którego w sumie miało już nie być, bo im nowsze numery Bajtka tym lepiej było i z drukiem, i z jakością tego, co pozostało do czasów obecnych - jednak z bardziej lub mniej absurdalnych przyczyn postanowiłem go dokończyć.
Sam numer w skali sentymentów nigdy nie był wybitny - może przez gry, które były opisywane - Sorcery w tamtych czasach nie mógł mnie do siebie przekonać (... bo nie miałem AMSTRADA, a na CPC gra i dzisiaj daję całkiem niezłą przyjemność... na ZX Spectrum to całkowicie inna gra), a może przez parę godzin ślęczenia nad kodem Nessie aby w efekcie postrzelać do węża przemierzającego nieprzerwanie zielony ekran Neptuna 156b podpiętego do ATARI130XE (mój pierwszy osobisty mikrokomputer nabyty bodajże w '88 roku), nawet artykuł o rosyjskim MIRZE nie zdobył jakoś mojego serca. Z perspektywy lat, jednak należy dorzucić, że w tym numerze Bajtka było jeszcze parę innych ciekawostek - wywiad z Jackiem Tramielem, który obok Sinclaira był w sumie odpowiedzialny za to, że mikrokomputery trafiły pod strzechy, wywiad z Rolandem Wacławkiem, którego książka "Mój mikrokomputer ZX Spectrum" była bardzo użyteczna. Warto też zauważyć artykuł o Amidze, która dla przeciętnego Kowalskiego stojącego przed dylematem "ATARI czy COMMODORE, a może jednak ZX SPECTRUM?" było klasyczną opowieścią science-fiction (nawet zważywszy na różnice w cenie pomiędzy 8 a 16 bitowymi maszynkami).
Najwięcej pracy w reduksie i chyba najwięcej czasu zajęła mi mapka do Sorcery - pomimo, że miałem skany do Tygrysa ze Speccy.pl i swój doskonale zachowany numer papierowy zabawę trzeba było zacząć od podstaw, tak cholernie nieczytelnej mapy jeszcze nie widziałem;P Została więc przerysowana na nowo, niestety w dość długim okresie czasu, co widać, koncepcja pracy uległa parę razy zmianie, a weryfikacja literek na mapie jest całkowicie iluzoryczna (
Wszystkie listingi zostały lub zostaną w najbliższym czasie opublikowane na READY.RUN i niestety w większości wypadków znajdzie się jeszcze parę rzeczy do poprawki.
Lista plików z ograniczonym dostępem
Aby otrzymać dostęp do poniższych zasobów musisz wspierać projekt - albo poprzez dotację, albo poprzez pomoc przy pracy nad magazynem albo w inny, namacalny sposób. Jest to jeden ze nielicznych sposobów w jaki mogę zrewanżować się osobom, które lokują swój czas i siły, a często wspierają finansowow idee Reduksów. Jeśli zgubiłeś swój kod dostępu, daj mi znać. O tym, jak zdobyć kod możesz przeczytać tutaj...
-
Ten plik wymaga podania kodu dostępu (28358)
Bajtek Reduks 1/1987
niedziela, 9 września 2018
41.02Mb
Pobierz wersję źródłową
Poniżej znajduje się wersja źródłowa dokumentu, który został przetworzony na wersję elektroniczną - te pliki stanowiły najczęściej wyjście do dalszej pracy nad zamieszczonym reduksem
Pliki publiczne
Poniżej znajduje się publiczna wersja poprawionego magazynu. Nie wymaga ona żadnych dodatkowych działań.