Bajtek 9/1986 v0.8

Bajtek 9/1986 v0.8
Skomentuj Ściągnij plik Słowa kluczowe

To był najdłużej reduksowany numer - ba, nie przez jakieś niesamowite skomplikowanie numeru tylko chroniczny brak czasu jaki mnie dopadł w AD2013 - praca, rodzina, dom... niestety proza życia to największy kat wszelkiej maści dodatkowych zajęć, jak na złość mapka do Panama Joe została uszkodzona podczas zapisu i musiałem ją jeszcze raz przerysowywać - po prostu... życie.

Ale w końcu się udało i możemy skupić się nad przeglądem numeru sprzed prawie 28 lat, w międzyczasie wyrosło nam już całkiem nowe pokolenie, które o "Bajtku" nawet nie miało prawa usłyszeć:). 

Co w środku

Jedna z najprostszych okładek do Bajtka, bo wiadomo skąd pochodziła grafika... ot, wcześniej został opisany francuski "Tilt", wystarczyło po niego sięgnąć i...

Sporo całkiem przyjemnej publicystyki - począwszy od opisu Commodore 128, a skończywszy na zamykający numer "Homo Intelligens" jest co poczytać - co prawda "HI" musiał powstawać w bólach, jednak traktuje o rewolucji, którą wtedy tylko przewidywano, a teraz dzieje się na naszych oczach - powstanie cywilizacji sieci informacyjnej. Warto na niego zwrócić uwagę. Dla osób, które parają się pisaniem programów - przyda się powtórka z zasad tworzenia dobrych programów - niby upłynęło już ćwierćwiecze, pojawiło się anglojęzyczne pojęcia "usability", a jednak główne zasady pozostają bez zmian takie same.

Retrogracze powinni zwrócić uwagę na rozkładówkę, na której zagościł facet o ksywie "Panama Joe" - Atarowcom ta nazwa nic nie powie, jednak tytuł "Montezuma's Revenge" powinna wywołać uśmiech na twarzy, ze świecą szukać lepsze wersji przygód Pedra vel Panama Joe niż tych jakie powstały na Atari.  

Zmiany w zamieszczonej grafice

Starałem się nie modyfikować wybitnie zamieszczonych grafik w numerze - ba, ze względu na całkowity brak cierpliwości i nieznajomość tematu pozostawiłem potworne zrzuty ekranu do artykule o Flight Simulator - próbując się rozgrzeszyć - Konia z rzędem temu, kto powie mi z którego FS są zrzuty i dlaczego zostały zrobione z wersji dla PC;).

Jedyną poważniejszą modyfikacją jest podmiana rzutów C128 na te, które opublikowano w magazynie Compute!. Okładka do numeru mogła zostać poprawiona tylko dlatego, że grafika pochodzi z francuskiego numeru TILT!, którego Bajtek opisywał w poprzednich numerach.

Materiały z GEMINI10X, reklamy drukarek i paru innych miejsc zawdzięczam tylko Tygrysowi ze Speccy.pl - chwała mu za to:)

Bajtek 9/1986 - Panama Joe, to główna postać jednej z najbardziej znanych gier dla Atari XE/XL. Dla utrudnienia na Atarce gra nazywała się "Montezuma Returns" a na pozostałych platformach po prostu "Panama Joe". Mapa oryginalna.
Bajtek 9/1986 - mapa do "Montezumy" po reduksie. Z upartością będę trzymał się tej nazwy... wtedy miałem Atari.
Testy drukarek i sprzętu, tak oczywiście. Bajtek 9/1986 - strona 6
Dyskretny test Commodore 128.
Przerysowana dyskietka, wygląda trochę lepiej niż oryginał... no właśnie, skąd ten oryginał?

Pobierz wersję oryginalną tego reduksu

Poniżej znajduje się wersja źródłowa dokumentu, który został przetworzony na wersję elektroniczną - te pliki stanowiły najczęściej wyjście do dalszej pracy nad zamieszczonym reduksem. Jakoż, że ostatnio można odczuć zauważalne problemy z serwerem pigwa, na którym leżały dokładne skany magazynów, postanowiłem również umieszczać połączone w jeden PDF obrazy stron, jakie tam się znajdowały - z ciut mniejszą jakością niż luźne jpgi, jednak na tyle dobrą aby ocenić na ile udał się ten reduks;)

Pobierz publiczną edycję tego reduksu

Poniżej znajduje się publiczna wersja poprawionego magazynu, jest ona dostępna zawsze ciut później od wersji dla darczyńców i różni się nieznacznie od wersji niepublicznej - brakiem reklam, ciut lepszą rozdzielczością, czasami mniejszymi lub większymi zmianami w warstwie opisowej lub informacyjnej.Zazwyczaj reduksy publiczne są udostępniane około 2 tygodni później, jeśli więc nie ma jeszcze żadnych plików, a są w wersji dla osób zaangażowanych w projekt wróć tu za jakiś czas.

_