AtariArtist (1983 — Island Graphics & AtariInc.)
Koala Microllustrator (1983 — Island Graphics Corp.)
Jeden z pierwszych poważnych programów graficznych. Istnieją dwie wersje różniące się nazwami: AtariArtist jest programem zapisanym na cartridge'u, a Koala na dysku elastycznym. Pracuje w 15 trybie graficznym. Wybór funkcji przy pomocy ikon. Dużą zaletą jest prawie trzykrotnie oszczędniejszy zapis wykonanych obrazków na dyskietce.
Fun with Art (1983— Epyx Inc.)
Program konkurencyjny dla Koali —ma więcej możliwości, lecz za to jest trudniejszy w obsłudze. Ze względu na zastosowanie 7 trybu graficznego ma też mniejszą rozdzielczość, ale umożliwia użycie przerwań DLI dla uzyskania więcej niż czterech kolorów na rysunku.
Visualizer (1984 — Maximus Inc.)
Program o typowych możliwościach graficznych pracujący w trybie 7. Jego zaletą jest możliwość układania wykonanych rysunków w sekwencje, które następnie są wyświetlane (jak slajdy). Umożliwia zapisanie i późniejsze wyświetlenie rysunków ze zmieniającymi się kolorami (1—3 kolory, migotanielub kolory tęczy).
Print Shop (1984 — Broederbund Software)
Służy do projektowania i drukowania złożonych obrazków tekstowo--graficznych: kart z życzeniami, nadruków „firmowych", znaków informacyjnych, transparentów itp. Posiada wbudowane różne zestawy liter i ozdobników graficznych. Uzyskane z niego obrazy i rysunki są zapisywanena dyskietce w niestandardowym formacie.
RAMbrandt (1985 — Antic Publishing)
Najlepszy aktualnie dostępny w Polsce program graficzny na ATARI. Może pracować w trybach 7,9,10,11 i 15. Posiada możliwość animacji, a dzięki przerwaniom DLI można uzyskać jednocześnie ponad 100 kolorów. Format zapisu na dysku jest niestandardowy, lecz do programu dołączona jest procedura pozwalająca odczytywać i zapisywać obrazy w formatach kilku najpopularniejszych programów graficznych. Dodatkowe procedury służą do współpracy z drukarkami i umożliwiają druk obrazów w 16 odcieniach szarości oraz w kolorze.
Movie Maker (1985 — Olisoft Inc.)
Specjalny program graficzny umożliwiający wykonywanie krótkich, kilkudziesięciosekundowych filmów animowanych. Pracuje w trybie 7 na kilku niezależnych obrazach. Dodatkową zaletą jest możliwość udźwiękowienia wykonanego filmu.
MagniPrint II (1984 — Alpha Systems)
Program umożliwiający wykonywanie rysunków w trybach 8—11 i 15 —trudny w obsłudze. Używany jest przede wszystkim do drukowania rysunków wykonanych przy pomocy innych programów.
Graphics 3D (1985 — Antic Publishing)
Służy do wykonywania pseudo-przestrzennych wykresów funkcji postaci z = f(x,y). Zawiera możliwość wyboru licznych parametrów: podziałka, przedział, gęstość linii, punkt i kąt widzenia i in. Pracuje w 8 trybie graficznym.
Atari World (1981 — United Software of America
Możliwości wyboru i tryb pracy takiejak „Graphics 3D", lecz w oglądanym obrazie trzeba określić początkowe i końcowe punkty linii we współrzędnych x, y, z. Przydatny do oglądania konstrukcji przestrzennych, np. budynków, maszyn itp. i z tego względu szczególnie polecany architektom oraz inżynierom innych specjalności. Niestety jego poważną wadą jest konieczność żmudnego wpisywania danych punkt po punkcie.
Design Master (1986 — Peter Finzel Productions)
Kolejny program inżynierski. Umożliwia wykonywanie niewielkich rysun ków technicznych i schematów elektronicznych oraz ich drukowanie. Pracuje w 8 trybie graficznym na dwóch rysunkach jednocześnie. Ze względuna sterowanie oknami bardzo prosty w obsłudze. Dostępny w dwóch wersjach językowych: angielskiej i niemieckiej.
Creature Creator (1982 — DesignWare)
Jest to program przeznaczony głównie dla dzieci. Umożliwia stworzenie z zestawu części ciała wielu różnych potworków, a następnie wprawienie ich w ruch.
Graphics Generator (1982 — Datasoft)
Program pomocniczy służący do projektowania własnych zestawów znaków. Umożliwia redagowanie znaków w trybach 0, 1, 2, 12 i 13 pojedynczo lub w kilkuznakowych matrycach— bardzo przydatne przy układaniu figur z kilku znaków.
Fontbyter Screenbyter (1983 — COMPUTE! Publications)
Programy te umożliwiają wykonanie obrazów znacznie przekraczających rozmiar ekranu — Fontbyter w trybach znakowych, a Screenbyter w bitowych. Szczególnie przydatne przy projektowaniu plansz gier i innych dużych rysunków. Dyskietka z tymi programami zawiera także procedury dołączane do programów w BASIC-u umożliwiające płynny przesuw obrazów.
Rapid Graphics Conveter (1985 — Antic Publishing)
Program pomocniczy do przekształcania rysunków wykonanych przy pomocy różnych programów graficznych na inne formaty. Ponieważ pliki muszą być zapisane w standardzie DOS-u (lub na kasecie), nie można korzystać z rysunków RAMbrandta i Print Snopa.
Print Shop Converter (1987 — Wojciech Zientara)
Służy do odczytywania rysunków zapisanych w formacie Print Shopa i zapisywania ich jako pliki DOS-u w standardzie 8 trybu graficznego. Automatycznie rozróżnia ikony i obrazy całoekranowe.
Print 1029 (1985 — M & K i Jarsoftware)
Program niezbędny dla wszystkich posiadaczy drukarki Atari 1029. Umożliwia drukowanie rysunków wykonanych w 8 trybie graficznym oraz w formacie Koala i AtariArtist.
Wojciech Zientara