Reduksy T2E.pl -Try2emu -  pobierz magazyny komputerowe w PDF.

Bajtek 3/1988

Bajtek Redux - Bajtek 3/1988
Bajtek 3/1988 był dla mnie wyjątkowy z jednego powodu sentymentalno optycznego - pierwszy raz, no może, któryś kolejny, jeśli weźmiemy pod uwagę mapę do Dan Dare z numeru 7 z 1987 roku i parę innych z poprzednich numerów, okładka robiła na mnie tak kolosalne wrażenie - doskonale się wpisywała w estetykę anno domini 1988 i w świat 13 latka... W końcu krwisty marines w swoim pancerzu wspomaganym wyglądał tak, jak powinna wyglądać grafika do gry Exolon, bardzo przyjemnej wizualnie typowego poziomego scrollera o dość wygórowanym stopniu trudności.      Bajtek 3/1988 - oryginalna mapka gry Exolon (str. 16-17). Nie muszę dodawać, że wtedy szacunek dla prac Stawickiego poszedł parę oczek w górę i tak zostało na bardzo długi czas. Co miesiąc człowiek leciał do kiosku licząc, że nowy numer przyniesie coś » więcej

Bajtek Reduks 2/1988 v 0.7

Bajtek Redux - Bajtek Reduks 2/1988 v 0.7
I kolejny Bajtek z roku pańskiego 1988 roku można spokojnie odfajkować i odłożyć na wirtualną półkę - kto ciekaw ten na końcu znajdzie linki aby przeglądnąć sobie upichcone pdf'y.  Czy "dwójka" była wyróżniającym się numerem? Na pewno nie - natomiast samo jej wydanie i publikacja w niej recenzji "Barbariana" spowodowało całkiem ciekawy efekt "poszukiwania św. Grala", który użytkownikom ATARI XE spędzał sen z powiek i zimne niedzielne poranki wyganiał w kierunku giełdy komputerowej i to przez ładnych parę lat. Otóż jakiś mądrala Bajtkowy opisując Barbariana umieścił informację, iż jest on dostępny również na komputery ATARI, co bez uściślenia, że chodzi o ATARI ST spowodowało, że każdy kto posiadał w domu XL/XE zapragnął poucinać trochę łbów i biedny » więcej

Reduks Bajtek 4/1987

Bajtek Redux - Reduks Bajtek 4/1987
Z jakiegoś "dziwnego powodu" (hehehe...) wyleciał w kosmos wpis poświęcony Bajtkowi 4/1987. Dziwny powód to zapewne nadpisanie, zepsucie lub inny, do którego się przyznaję. Stąd pozwalam sobie, wrzucić go jeszcze raz, dla porządku i nie pisać ponownie, co już zapewne zostało napisane... Przy okazji poszukiwania starych plików, opublikowałem nowy zawierający parę kosmetycznych poprawek, jednego babola (nie BYTE, a BTE). Bajtek Redux 4-1987 (Okładka). Oryginał i reduks. Bajtek Redux 4-1987 str. 3 - wywiad z przyszłym prezydentem Polski A. Kwaśniewskim Porównanie przed i w reduksie. Przy okazji ciekawa wizja 21 wieku. Minimalne zmiany w już opublikowanym reduskie (poprawki 28.01.2024) Najważniejszy listing w Bajtku dla Atari - Stary Dom. Bajtek 4/1987 Bajtek Redux 4-1987 - str. 14. Oryginał i reduks.I » więcej

[Reduks] Bajtek 1/1988

Bajtek Redux - [Reduks] Bajtek 1/1988
Kolejny sukces wydawniczy już za nami, w sam raz na początek nowego roku - AD2024. Nic nie zapowiadało, żeby numer 1/1988 był jakimś wybitnie ciężkim numerem do zreduksowania, kusił obszerny wpis zajmujący parę kolumn na końcu numeru, tajemniczny program UL, który miał z człowieka zrobić fana symulatora pszczelarza... Ehhh... nawet okładka była... tak Bajtkowa, pożyczona zapewne z jakieś reklamy modemów. No i jak zwykle - rzeczywistość okazała się mniej różowa - program o Ulach, a jakże ciekawy, tylko jego weryfikacja dla osoby, która lubi miód ale niekoniecznie zna się na technologii powstania tego płynnego złota - dość trudny do zweryfikowania. Okładka - a pewnie, że pożyczona jednak nie wiadomo skąd, nie wiadomo jak;) Ostatnia strona magazynu to też ciekawostka - nie udało mi się odnaleźć żadnego » więcej

[Reduks] Bajtek 12/1987

Bajtek Redux - [Reduks] Bajtek 12/1987
Wydawać się mogło, że ten numer przynajmniej od strony graficznej będzie bardzo fajny, prosty i łatwy - w końcu jest to odsłona wypełniona pracami jednego z najsłynniejszych polskich plakacistów - p. Andrzej Pągowskiego, którego afisze są bez dwóch zdań jednymi z najważniejszych pracy Polskiej Szkoły Plakatu. Oczywiście, jak zwykle sromotnie się myliłem, grafika komputerowa w której grafik w tamtych czasach eksperymentował faktycznie nie istnieje w sieci, żadne jego dokonania z tamtego okresu nie znajdziesz, gdzieś spominkowo w wywiadach występuje informacja o eksperymentach z komputerem, ale na tym koniec. A szkoda, bo patrząc z perspektywy początków grafiki komputerowej użyte grafiki w Bajtku są calkiem interesujące, Pozwoliłem sobie napisać do p. Andrzeja, aczkolwiek patrząc na stan wiedzy na temat tamtych » więcej

Bajtek Redux nr 2/85

Bajtek Redux - Bajtek Redux nr 2/85
Właśnie zakończyłem pracę nad drugim numerem przekonwertowanego "Bajtka" z cyklu "redux", w którym chciałbym zawrzeć sześć pierwszych numerów "Bajtka" z lat 85/86, przetworzonych ze skanów i plików djvu krążących po sieci - dzięki tej konwersji czytelnik ma możliwość zapoznania się z żywą historią pism komputerowych w Polsce. W tym numerze zachęcam do przeczytania przedruku wywiadu ze Stevem Wozniakiem o początkach Apple, artykule o konstrukcji pióra świetlnego (wraz ze schematami), a dzięki Andysowi - odtworzonego i poprawionego listingu dla ZX SPECTRUM - PIKNIK, w który zawiera zaskakująco pełną gierkę dla "gumiaczka". Pewną nowalijką jest listing to bardzo egzotycznej konstrukcji jak na Polskę - BBC Micro, to całkiem ciekawy przykład Basic'a posługującego się » więcej

Bajtek nr 2/86

Bajtek Redux - Bajtek nr 2/86
Po ostrym poślizgu udostępniam ostatni z obiecanych numerów Bajtka (2/86) - numeru, na którym chcę zakończyć pierwszy z cyklów reduksów. Czemu? Po pierwsze dostępny format i dobrej jakości skany, w zasadzie czynią z reduksów rzecz niepotrzebną, oczywiście przydałyby się teksty, jednak sama konwersja ich, nawet do HTML'a, nie musi się wiązać z przełamaniem od nowa całego numeru. Być może do Bajtków jeszcze powrócę, natomiast nie nastąpi to w maratońskim, tygodniowym tempie. Okładka Bajtka nr 2/1986 po i przed reduksem Numer drugi "Bajtka" jest dla mnie numerem specjalnym ze względu na zawartość - po pierwsze był to pierwszy numer z notowaniem listy przebojów, po drugie zawierał program, który zawsze miło wspominam - "W poszukiwaniu bliźniaka Ziemi". Warto też » więcej

Bajtek 5/1987

Bajtek Redux - Bajtek 5/1987
Kolejny numer Bajtka do pobrania - trochę ponad numerację, bo 4 jest znów nierozpoczęty;) Zawartość jak zwykle "prima sort" redakcja zagrała w bezwarunkowy hit czyli Silent Service - gra, która pozwalała na długie tygodnie zostać kapitanem łodzi podwodnej (wystarczyło uruchomić grę w trybie czasu rzeczywistego;)) i przejmować się stanem naładowania baterii z równym przejęciem jak dzisiaj ilością energii jaka została w baterii smartfona. Żarty, żartami ale jeśli ktokolwiek przeszedł obojętnie koło Silent Service podziwiam odporności na symulatory. Kolejny tytuł arcade, skoro od CO JEST GRANE rozpoczęliśmy to Bomb Jack i znów klasyk - tym razem stricte zręcznościowy, podziwiam p. Przasnyskiego, że do tak trywialnego tytułu (nie, nie... trywialny nie znaczy, że był nudny i nieciekawy!) można było napisać » więcej

[Reduks] Bajtek 11/1987 v 0.5

Bajtek Redux - [Reduks] Bajtek 11/1987 v 0.5
Ten reduks miał się pojawić zdecydowanie później ale... przecież w środku jest mapka Antiriad i recezja Pyamarama, więc to nie mogło poczekać. Z drugiej strony to przedostatni numer z roku 1987, najprawdopodobniej więc będę się starał zamknąć rok i dopiero później pichcić kolejne, inne numery z listy. Standardowy już sposób tworzenia okładki w Bajtku nr 11/1997 roku - weź numer Byte i powiększ dowolną grafikę do wymiaru magazynu - tym razem na tapetę trafił fragment reklamy plakatu Byte, wątpie aby osoby odpowiedzialne posiadały poster - raczej było to fotograficzne Copy/Paste ze współudziałem powiększalnika. Nic nowego rzekłbym i nawet pochwalam to lenistwo, patrząc na Bajtka 12/1987 z grafikami p. Pągowskiego, wiem, że prawie nie ma szans aby znaleźć w sieci coś lepszego - a tutaj proszę wystarczy przewertować parę » więcej

Bajtek 10/1987

Bajtek Redux - Bajtek 10/1987
Czyli kolejny numer Bajtka został odświeżony, fajnie... chociaż ani czasowo, ani tematycznie nie jestem, jak zwykle, zadowolony. Po pierwsze, to byłby jeden z szybszych numerów zreduksowanych - listingi dziwnie zadziałały prawie od kopa, tekstowo też nie było co się napinać - grafika na okładkę, jak zwykle zapożyczona z BYTE (nr z 1986 r.) była już dawno rozpoznana, mapa praktycznie nie wymagała znacznych zmian - po za tym, tam gdzie pojawiała się makieta przygotowana przez Stawickiego, tam w zasadzie obowiązuje zasada - jak najmniej zmian - po prostu był w tym dobry. Pierwszym zgrzytem, który zwolnił powstanie tego numeru był materiał poświęcony pierwszym laptopom zgodnym z IBM, jeszcze w dziale szumnie nazwanym "Przeczytaliśmy dla Was". Super, ale jeśli już cytuje się cudzy materiał to grzecznościowo warto byłoby napisać skąd » więcej

Bajtek Reduks 9/1987

Bajtek Redux - Bajtek Reduks 9/1987
Dziewiątka to dobry przykład na to, że najlepiej nic nie publikować w przerwach świątecznych - po prostu nie chce mi się nic pisać o zawartości;P Aczkolwiek jest tu parę rzeczy, może tym razem nie w sensie programistycznym a bardziej zabawowym, które warto wtedy było odnotować po pierwsze - praktyczny przewodnik po świetnej grze GREAT ESCAPE, którą wtedy można było przejść na wszystkich popularnych platformach oprócz ATARI (dzisiaj jest i Atarowcom łatwiej ze względu na specjalny remade powstały jakieś 3 lata temu), po drugie mapka do Ghost'n'Goblins. To bardzo udana gra, bardzo miodna, cholernie trudna i całość można byłoby podsumować - świetny port gry arcade, to bez dwóch zdań, ale żeby rysować mapkę do tytułu, w którym idziemy cały czas w prawo unikając wszelkiej maści demonów, kwiatków, » więcej

Bajtek Reduks 8/1987 v. 0.8

Bajtek Redux - Bajtek Reduks 8/1987 v. 0.8
W końcu jest i kolejny reduks Bajtka, co prawda pokolenie wielorybów pamiętających popiskiwanie ZX Spectrum i pierwsze nieśmiałe próby w Jumping Jacka jeszcze dzielnie się trzyma, ale też dzieje się na tyle ciekawych rzeczy dookoła, że samemu dość mocno spowolniłem cykl reduksów. Ba, dość mocno zastanawiam się nad jego finalizacją - primo Co raz lepiej były wydrukowane, tercjo po co... prawdziwi twardziele, czekają na reduksy papierowe. Zobaczymy, być może cykl Bajtków zakończę na 12/1987 a resztą niech się zajmują osoby, którym się chce/opłaca się. Ale wróćmy do zawartości, oprócz naprawdę doskonałem mapki do Spektrusiowej gry Panzadrome nie był to numer specjalnie ciekawy z mojego punktu widzenia. Jasne była recenzja the Goonies, który był grą genialną przynajmniej na Atari XE i całkiem » więcej

Bajtek 7/1987

Bajtek Redux - Bajtek 7/1987
Biorąc pod uwagę bardzo koślawy terminarz reduksów i częstą niechęć do pracy jaką człowiek chyba uzyskał po okresie Covidowym, a co bardziej prawdopodobne po prostu... to już ten wiek, gdzie się mniej chce;) postanowiłem nieznacznie zmodyfikować tryb publikacji reduksów - od tej pory pojawiać się one będą w bliżej nieokreślonej kolejności (jednak będę starał się trzymać roczników). Na pierwszy rzut idzie 7/1987, który uznałem, za znacznie szybszy i milszy do składu niż 6 z tego samego roku - przede wszystkim ze względu na ilość materiału graficznego w zasadzie dostępnego od ręki - w tym wypadku wystarczy tylko poszperać po numerach Byte;). Obecnie kończę pracę nad tekstami, jeśli tylko nic się po drodze nie wydarzy mam nadzieję, że opublikuję go w prezencie Mikołajowym;) Cóż Mikołajki już były, ale » więcej

Bajtek 6/1987

Bajtek Redux - Bajtek 6/1987
Zgodnie z obietnicą bodajże kwietniową;) kolejny numer Bajtka został zreduksowany, nawet w miarę zgodnie kalendarzowo - bo na tapetę trafił numer czerwcowy. Co tam więc ciekawego, po zgoła 36 latach można znaleźć w tym numerze? Okładka - niestety nie znalazłem autora, tego dość interesującego mariażu komputeryzacji i stylu malarskiego Arcimboldo. A szkoda, nie jak nie wiadomo czy to wybryk jednostkowy, który pewnie jest gdzieś w nieprzeglądniętych numerach "Byte". W sumie szkoda. Bajtek Redux 6-1987 Okładka, przed i po. Drugą ciekawostką jest tablica znaków dla ATARI - fajna, na wypasie - ale coś tam nie zadziałalo i końcówka tabeli jest całkowicie nieczytelna. Spodziewałem się, że to kwestia skanu, jednak oryginał też chorował na poniższą wadę. Duddie dorzucił brakującą część, więc w końcu znana jest » więcej

Bajtek 3/1987

Bajtek Redux - Bajtek 3/1987
Ufff... Kovidowo i niezdrowo - pomimo pewnych uchybień postanowiłem opublikować kolejny reduks Bajtka - to już, aż, dopiero, 3 numer z 1987 roku. Który być może gdyby nie randka z GEOSem i poszukiwania Fantastic Voyage (bo to musiała być taka fajna gra, a jej nie miałem) totalnie byłby numerem neutralnym. Co prawda, pamiętam jak w pocie czoła, wpisywałem basicowego duszka na ATARI, jednak nie wiedzieć czemu totalnie do mnie nie trafił pomysł mocno pikselowatego potwora rodem z Ghostbuster. A szkoda... Warto wspomnieć o całkiem miłej grze BZZZ.. z tego numeru na ZX Spectrum (miałem to szczęście, że przez moje ręce przeszło i Atari, i Commodore a również ZX Spectrum - to Bajtka sięgało się wielokrotnie w zależności od potrzeb). Najbardziej rozczarowywał listing do "Zostań Filmowcem", nie wiedzieć czemu jako młody człowiek, » więcej

Bajtek 2/1987

Bajtek Redux - Bajtek 2/1987
 No i w końcu jest  - kolejny zreduksowany numer Batjka z roku Anno Domini 1987, w środku bez większych niespodzianek, no może oprócz sporego odbica się działu ATARI - począwszy od kobyły W. Zientary "Symulator 6502", pozwalający na śledzenie wykonywanego kodu, aż do krótkiej recenzji Star Raider II lub jak to woli The Last Starfigter na Atari - gry, która koło Rescues of Faractalus, Eidolon czy pierwszej części Star Raider należy do świętych gier na ten mikrokomputer, CPC jak zwykle brylował artykułami, plus listingiem prościutkiej gry węże, a w dziale Commodore można było wklepać listing słownika językowego. Na domiar złego, jest to pierwszy numer, w którum gremialnie skupiono się nad rozwiązaniem problemu przepisywaniu listingów - i kod w dziale ATARI, i w Commodore został wzbogacony o sumy » więcej

Bajtek 1/1987 v0.3

Bajtek Redux - Bajtek 1/1987 v0.3
No i w końcu się pojawił... numer, którego w sumie miało już nie być, bo im nowsze numery Bajtka tym lepiej było i z drukiem, i z jakością tego, co pozostało do czasów obecnych - jednak z bardziej lub mniej absurdalnych przyczyn postanowiłem go dokończyć. Sam numer w skali sentymentów nigdy nie był wybitny - może przez gry, które były opisywane - Sorcery w tamtych czasach nie mógł mnie do siebie przekonać (... bo nie miałem AMSTRADA, a na CPC gra i dzisiaj daję całkiem niezłą przyjemność... na ZX Spectrum to całkowicie inna gra), a może przez parę godzin ślęczenia nad kodem Nessie aby w efekcie postrzelać do węża przemierzającego nieprzerwanie zielony ekran Neptuna 156b podpiętego do ATARI130XE (mój pierwszy osobisty mikrokomputer nabyty bodajże w '88 roku), nawet artykuł o rosyjskim MIRZE nie zdobył jakoś » więcej

Bajtek 12/1986 v0.3 (było 0.5)

Bajtek Redux - Bajtek 12/1986 v0.3 (było 0.5)
Niektóre rzeczy zawsze mają pod górę - to najbardziej trywialne ze stwierdzeń najlepiej określa prędkość prac jakie towarzyszyły powstawaniu Bajtka 12/1986. Miało być w miarę prosto i przyjemnie, no może trochę bardziej ambitnie chciałem podejść do tematu, bo 12/1986 na to zasługiwał i chyba trochę przeceniłem rzeczywistość. Pierwszy peszek - padł plik inDesigna, sam z siebie, w żaden sposób mu nie pomagałem, trochę mnie to zniesmaczyło ale w końcu, te 60 procent artków w miarę  oczyszczonych i ustawionych można w końcu powtórzyć... można jeśli ma się na to czas i ochotę. Ochota się znalazła z czasem gorzej - i tak minęło pół roku;) Drugi peszek - w cudownych okolicznościach przyrody swój długi i bolesny żywot zakończył mój HDD zabierając ze sobą 1TB niedokończonego żywota i » więcej

Bajtek 11/1986 v0.2 (był 0.4)

Bajtek Redux - Bajtek 11/1986 v0.2 (był 0.4)
Z westchnieniem ulgi oddaje Wam kolejny numer zreduksowanego Bajtka - w końcu znalazłem na tyle dłuższą chwilę żeby zebrać, jak zwykle, prawie skończone już materiały i wrzucić w jednego PDF'a. Nie jest to najlepszy reduks jaki do tej pory się ukazał, nie jest to również najgorszy - jednak patrząc na jakość materiałów - brak dobrej jakości fotografii (nie znalazłem nic godnego uwagi jeśli chodzi o komputery ICL, nie mówiąc już o okładce, która prawdopodobnie tym razem pochodzi z materiałów promocyjnych BaltExpo), czy też brak fizycznej możliwości sprawdzenia listingów (gro dotyczy obsługi peryferiów - jeśli nie magnetofonu, to znów drukarki) wymusiły na mnie cofnięcie wersji tego reduksu do 0.2 z planowanego 0.4. Cóż, może kiedyś przez wypadek uda mi się dotrzeć do czegoś, co będzie » więcej

Bajtek 10/1986 v0.6

Bajtek Redux - Bajtek 10/1986 v0.6
I znowu czas jaki dzieli kolejne reduksy jest naprawdę znaczny - ostatni numer pojawił się w styczniu tego roku, ten 9 miesięscy później - ot, przynajmniej dla mnie czas nieubłaganie przyśpieszył i po prostu brakuje go na drobne przyjemności a co dopiero na porządną pracę nad reduksami. Jednak jak to mówią w pewnym kabarecie "... idziem cały czas do przodu..." i tak numer dziesiąty Bajtka jest gotowy do pobrania. Sam w sobie numer był niespecjalny, przynajmniej dla mnie nie wnosił on nic takiego, co po latach mogło być powodem sentymentu, no może oprócz mapy do Spectrumowskiej gry "Movie", której opis z Komputera (zawarty w dziale Peek&Pokes i składający się z paru zdań plus screen) zrobił na mnie większe wrażenie niż kolumna Bajtka, jednak bez mapy ani rusz;P. Skoro jesteśmy już w grach, w dziesiątce » więcej

Bajtek 9/1986 v0.8

Bajtek Redux - Bajtek 9/1986 v0.8
To był najdłużej reduksowany numer - ba, nie przez jakieś niesamowite skomplikowanie numeru tylko chroniczny brak czasu jaki mnie dopadł w AD2013 - praca, rodzina, dom... niestety proza życia to największy kat wszelkiej maści dodatkowych zajęć, jak na złość mapka do Panama Joe została uszkodzona podczas zapisu i musiałem ją jeszcze raz przerysowywać - po prostu... życie. Ale w końcu się udało i możemy skupić się nad przeglądem numeru sprzed prawie 28 lat, w międzyczasie wyrosło nam już całkiem nowe pokolenie, które o "Bajtku" nawet nie miało prawa usłyszeć:).  Co w środku Jedna z najprostszych okładek do Bajtka, bo wiadomo skąd pochodziła grafika... ot, wcześniej został opisany francuski "Tilt", wystarczyło po niego sięgnąć i... Sporo całkiem przyjemnej publicystyki - począwszy od opisu Commodore 128, a » więcej

Bajtek 8/1986 v0.8

Bajtek Redux - Bajtek 8/1986 v0.8
Na dobry początek roku udostępniam kolejny reduks Bajtka - tym razem numeru 8 z 1986 roku. Przyznaję, że tym razem makietę trochę przetrzymałem - powód, wiedząc, że pojawi się artykuł w Poligamii poświęcony reduksom zdecydowałem, że pojawi się on po jego publikacji. Stąd też, pomimo moich wcześniejszych deklaracji, że nowe reduksy będą w jakimś stopniu odpłatne, postanowiłem, że jeszcze ten numer będzie całkowicie darmowy. Byłoby to nie fair w stosunku do osób, które po raz pierwszy trafiły na łamy reduksów. Pozwoliłem sobie jednak dość topornie zaznaczyć, że projekt wymaga zastrzyku gotówki - i dotacje nawet 5 zł są jak najmilej widziane. Co w środku Bajtek 8/1986 - Okładka Numer "ósmy", tak jak zresztą "siódemka" nie należy do jakiś wybitnych pozycji, przynajmniej dla » więcej

[Reduks] Bajtek 7/1986 v 0.3

Bajtek Redux - [Reduks] Bajtek 7/1986 v 0.3
Wreszcie postanowiłem zakończyć pracę nad nowym reduksem Bajtka 7/1986, numerem, którego udało mi się przetrzymać przed publikacją ładnych parę miesięcy, a wszystko to przez mapę do "Trzech tygodni w raju", która sprawiała sporo problemów, a przez pracę nad nią z "doskoku" jest potwornie niespójna graficznie. Dodatkowo gdzieś pod drodze padł plik źródłowy na warstwach, co było dodatkowym pretekstem aby wrzucić  ją tak jak obecnie wygląda, kwitując "Jest jak jest, lepiej nie będzie". Cała reszta materiału była gotowa... pod koniec kwietnia i czekała cierpliwie aż strona 16 i 17 w końcu zapełni się jakąkolwiek treścią. Numer 7 rozpoczyna cykl trzech numerów, które szczerze mówiąc nigdy mnie nie urzekł, oczywiście w numerach znalazło się parę interesujących » więcej

[projekty] Bajtek Redux nr 5-6/86

Bajtek Redux - [projekty] Bajtek Redux nr 5-6/86
Kolejny numer reduksu do pobrania, niestety z paroma niedociągnięciami, które mam nadzieję uda mi się zwalczyć w wyższych wersjach. Bajtek 5 - 6 to przede wszystkim numer poświęcony AMSTRADOWI, oprócz charakterystyki CPC464, znajdziemy w nim pierwsze listingi na tą naprawdę ciekawą i potwornie niedocenioną konstrukcję z lat osiemdziesiątych.  

[Reduks] Bajtek 3-4/86

Bajtek Redux - [Reduks] Bajtek 3-4/86
Z przyjemnością oddaje w Wasze ręce kolejny numer poprawionego Bajtka, który oryginalnie ukazał się gdzieś w połowie 1986 roku, a teraz dzięki sumie ładnych parudziesięciu godzin, ponownie przeskładany i z poprawionymi listingami może znów zostać przeczytany. To był czasowo jeden z najdłużej składanych numerów reduksu (cykl wydawniczy trwał bagatelka 3 miesiące z kawałkiem) i nie wynikało to z jakiegoś nadmiernego skomplikowania tekstów lub ze złej jakości skanów  - problemem okazały się błędy w listingu TurboManiaca i Pętli, oba jednak zostały w końcu poprawione i działają. Nie obyło się i tym razem bez akcji czysto detektywistycznych - jedną z największych porażek "Bajtka", był dział "Tylko dla przedszkolaków" prawie każdy artykuł jaki pojawiał się w tej rubryce był pisany » więcej

Bajtek Redux nr 1/86

Bajtek Redux - Bajtek Redux nr 1/86
I stało się. Skończywszy zeszytowe numery Bajtka, wreszcie usiadłem nad tymi, które znają zapewne wszyscy, którzy mieli to szczęście/nieszczęście urodzić się na tyle wcześnie aby odnotować pojawienie się czegoś zupełnie innego w kiosku "Ruchu" - kolorowego, dużego i poświęconego czemuś tak elektryzującemu jak komputery. Numer pierwszy z roku 1986 to całkowity skok jakościowy - lepszy papier i większy format. To samo z reduksem, wersja 0.5 już do pobrania;) Zapraszam wszystkich zainteresowanych tematem na stronę projektu

Bajtek Redux nr 3/85

Bajtek Redux - Bajtek Redux nr 3/85
Kolejny tydzień i kolejny numer "Bajtka" w projekcie "reduks" w trzecim numerze oprócz mapki do "SABRE WULF" i stałych rubryk magazynu ("LOGO", "microProlog"), znajdziemy także kontynuację rozmowy ze Stevem Wozniakiem i BHP'owy artykuł "Szanuj swój komputer". Numer jest stosunkowo mocno przesycony informacjami z poletka Commodore - Jan Poznański przybliża technikalia związane z budową międzymordzia C64 - magnetofon, a Krzysztof Krupa namawia nas do zakupu Commodore C128. "Bajtek" ratuje też ówczesnych posiadaczy "Meritum I"... przed ciszą - producent "zapomniał" napisać w intrukcji obsługi, iż jednak potrafi bzyczeć;)   Bajtek 3/1985 Okładka. Na zdjęciu w reduksie Aleksander Koźmiński (fot. Daniel Koźmiński) Bajtek 3/1985 Strona » więcej

Bajtek Redux nr 4/85

Bajtek Redux - Bajtek Redux nr 4/85
Ufff... pracę nad numerem czwartym, jak zwykle w wersji 0.5 zostały zakończone, tym samym zamknąłem wszystkie numery jakie ukazały się w formacie A5 i poprzedzały dużo formatowe wydawnictwo począwszy od numeru pierwszego z 1986 roku. Następny reduks będzie bardziej wymagający i będe też się starał mniej odbiegać od orginalnej makiety:) Ten numer poświęcono przedewszystkim przybliżeniu polskiej wersji LOGO - efekt i tak w rozliczeniu był mizerny - większość osób, które bawiło się w tamtych czasach i tak używało wersji anglojęzycznej. Jednak pokazuję to pewne zakusy naszych rodzimych "ortopolonistów", którzy za wszelką cenę próbowali nas przekonać, że interfejs, podwójne kliknięcie, czy też monitor można spolszczyć bez skutku dla zdrowia obywatela - dobrze, że takie określenia jak » więcej

Bajtek Redux nr 1/85 v0.5

Bajtek Redux - Bajtek Redux nr 1/85 v0.5
Prawie 26 lat temu ukazał się pierwszy numer "Bajtka", który z pośród gro tytułów, jakie pojawiły się mniej więcej w tym samym czasie, zrobił chyba najwięcej dla popularyzacji komputerów wśród młodzieży w latach osiemdziesiątych. Wydania z roku 85, w przeciwieństwie do późniejszych, zostały wydrukowane na podłym, gazetowym papierze, stąd też jakość skanów jakie można znaleźć w sieci należy do mniej niż zadowalających. Przeglądając te numery, doszedłem do wniosku, że właśnie one zasługują na odświeżenie i przełamanie na nowo. Cykl "redux" chciałbym zamknąć na 6 numerach "Bajtka" z lat 85/86, dwa ostatnie z czystego sentymentu i chęci zmierzenia się z całkiem interesującym layoutem » więcej
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU