# speccy.pl | upd: środa, 7 Lutego 2018 13:34 fst: środa, 7 lutego

Zapraszamy na drugą część artykułu o programowaniu układów CPLD, którego autorem jest steev.

Faust @ upd: Niedziela, 28 Stycznia 2018 00:21 fst: Sobota, 27 stycznia

Sanchez wzbogacił kolekcję tytułów na ZX Spectrum o grę, która może być naprawdę ciekawostką tego roku na zacnego gumiaczka, przeniósł on z Nintendo 8 tytuł "The Mighty Final Fight" - spin-off tytułu Final Fight, z komiksowymi bohaterami i trochę lżejszym podejściem do fabuły niż FF. Tak jak na Nintendo 8, do wyboru mamy trzy postacie, zestaw kombosów i finał uzależniony od wyboru naszego bohatera. Jak to zwykle bywa przyjdzie nam uwolnić dziewczynę z łap ulicznego gangu, bijąc, kopiąc, rzucając przeciwnikami, wykorzystując bronie i stając przed pokonaniem co raz to bardziej wymagających bossów. W sam raz coś dla miłośników takich tytułów jak Double Dragon, Renegade czy też Final Fight. Gra składa się z 5 etapów, dogrywanych (wersja dyskowa TRD jak » więcej

# speccy.pl | upd: środa, 10 Stycznia 2018 01:22 fst: środa, 10 stycznia

Rafał Miazga, autor wielu gier na ZX Spectrum, dokładnie w nowy rok, zaprezentował swoją nową grę. Jest to Wunderwaffe, które zostało zgłoszone na ZX Dev Conversions Compo. Inspiracją dla gry jest Hans Kloss na komputery Atari. Grę można ściągnąć z Archiwum plików -> Wunderwaffe.

# speccy.pl | środa, 25 Października 2017 09:34

- Artykuł Układy programowalne nie są takie straszne. Udowadnia to steev w swoim artykule poświęconemu właśnie temu tematowi. Dowiesz się z niego jak w ogóle zacząć zabawę z CPLD... Zapraszamy do artykułu Zróbmy sobie układ... czyli układy programowalne nie są takie straszne.

# speccy.pl | Poniedziałek, 28 Sierpnia 2017 02:59

- Demoscena26 sierpnia odbyło się speccy.pl party 2017.1. W odróżnieniu od poprzednich edycji, tym razem odbyły się regularne konkurencje, bez elementów edukacyjnych w postaci udostępniania kodu źródłowego. Oto pełna tabela wyników: Kategoriamiejsce / praca / autorpunkty demo1 - Stawicki vs Originals - John Dalthon160 2 - PD - ZX Freeq144 Gfx pixel1 - Just don't - Kya151 2 - tdd - tooloudtoowide144 Gfx convert-aranżacja1 - mortal - tooloudtoowide132 2 - ugh - ZX Freeq127 3 - szklana - Mandi90 AY music1.Extra Live - Voyager159 Wild1 - Catman's Revenge - Catman128 2 - Speccy_pl_2017 (Amiga) - Mandi 110 3 - Coz He Can't (Amiga) - Sachy81

Faust @ upd: Piątek, 30 Czerwca 2017 01:20 fst: Piątek, 30 czerwca

Całkiem przyjemna gierka autorstwa Stephena Nichola (Cap'n'Rescue, When Alex did'n do it) napisana w AGD, typowa komnatówka, w której pomagamy uratować stację kosmiczną AZ-101-D1 przed zderzeniem z planetą Zircliv 48. Zadanie utrudnią nam hordy robotów, które nie pałają do nas sympatią. Prosto, miło i przyjemnie - ot, przerabialiśmy ten schemat tysiące razy - czemuż miałoby być mniej fajniej i tym razem.

Faust @ upd: Sobota, 20 Maja 2017 23:10 fst: Sobota, 20 maja

Porządnie wydany (z bardzo fajnym artem Lopeza Aspi (http://www.lopezespi.com/)) typowy przedstawiciel "pójdźmy w prawo do stajenki...";), którego najznakomitszym i niedościgniętym wzorem był Ghost'n'Goblins, z nieskomplikowaną historią (musimy zdążyć na koronację, inaczej zły brat zawładnie królestwem) ale uwaga z wątkiem psychologicznym (przyjdzie nam się zmierzyć także z psychiką bohatera, który przez działanie różowego proszku nijak nie pamięta, po co i gdzie zmierza). Jak to zwykle bywa przyjdzie nam siekać mieczem, rozwiązywać zadanie, zbierać przedmioty i... jeździć konno jak sugeruje, któryś z obrazków - jeszcze tam nie dotarłem;) Czas w drogę.

# speccy.pl | Poniedziałek, 15 Maja 2017 10:17

- Gra Zabij Ducha to nowa gra, której autorem jest Rafał Miazga. Została wystawiona w konkursie gier na zakończonym w ten weekend party Wapniaku 2017. Gra polega na nie pozwoleniu na spadnięcie z platformy oraz nie danie się duchom. Duchy należy zabić, jak głosi nazwa gry. Jest to pierwsza gra Rafała od jakiegoś czasu. Czyżby to był powrót na dobre? Grę można ściągnąć z Archiwum ZX [link].

Faust @ upd: Niedziela, 7 Maja 2017 00:44 fst: Niedziela, 7 maja

Opis: Kolejny tytuł Jonathana Cauldwella napisany z myślą o konsolce Vega, czyli pójdzie po każdym emulatorem i na całkiem zwyczajnym "gumiaczku". Prosta zręcznościówka, w której zbijamy flagi pęchęrzykami powietrza, a ich sterowanie zawdzięczamy zestawowi wentylatorów. Fajne, proste ot... zabawka na dodatek okreaszona kompozycją Yerzmey'a Aghartha, którą można posłuchać również w soundcloudzie.

# speccy.pl | Poniedziałek, 20 Marca 2017 10:14

Big Things to demo speccy.pl na ZX Spectrum 48kB z AY, które zajęło 2 miejsce w kategorii ZX DEMO, podczas Forever Party 2017. Można je pobrać z archiwum plików LINK

# speccy.pl | upd: środa, 1 Marca 2017 00:12 fst: Wtorek, 28 lutego

 ... W roku 3057 rozpoczęła się wojna ludzi z szylkami, stworami z planety Wenus. I stało się, że cywilizacja ludzka rozpadła się w kilkanaście lat. Zdławił ją strach... Tak rozpoczyna się Tumitak z podziemnych korytarzy, odnaleziona po latach gra tekstowa z 1989 roku, której autorami są Sławomir Gębka i Leszek Szamocki. Tumitak jest grą inspirowaną twórczością C.H. Tannera. A wszystko dzięki społeczności speccy.pl a dokładniej KrisZX który odnalazł kasetę z grą w swoich zbiorach. Od teraz można ją ściągnąć z archiwum plików speccy.pl

# atarionline.pl | Wtorek, 31 Stycznia 2017 02:31

Dobrą okazją do zajrzenia do magazynu PIXEL może być najnowszy numer (#23), który ukazał się w czwartek. Okładka wita nas świetnie nam znanym, efektownie wkomponowanym znakiem graficznym i nagłówkiem "Atari - podróż do lepszego świata". Nagłówek ten nawiązuje do najobszerniejszego jak dotychczas w historii Pixela artykułu. Jego autorem jest Ziemowit Poniewierski, znany m.in. z bloga myheadisretro, a kilkunastostronicowy materiał dotyczy klasycznych, bardziej rozbudowanych gier na 8-bitowe Atari wydanych tylko w wersji dyskowej, niedostępnych w swoim czasie dla dużej grupy posiadaczy magnetofonów. Stacja dysków oferowała, jak pisze autor, "lepszy, bardziej kolorowy świat, gdzie rozbudowane i ambitne gry pozwalały na przeżywanie fantastycznych przygód nie » więcej

# atarionline.pl | Sobota, 28 Stycznia 2017 15:12

Pojawiła się nowa wersja cross assemblera MADS . Wersja 2.06 przynosi następujące zmiany: poprawione parsowanie parametrów makra zapisanych przy pomocy etykiet .macro test currentRow, previousRow .print Tmp%%currentRowAllowed .print Tmp%%previousRowAllowed .endm poprawione alokowanie danych .ARRAY gdy nie ma określonego rozmiaru, lub jest to tablica inna niż jednowymiarowa zwiększona liczba przebiegów dla .PROC, w pewnych warunkach dla parametru "xa .reg" parametr był źle interpretowany nowa dyrektywa .DEFINE pozwalająca definiować jedno liniowe makra (można definiować wielokrotnie w tym samym przebiegu) .DEFINE MACRO_NAME expression .DEFINE pisz .print %%1+%%2 pisz (5,12) .define text .sb text 'atari' nowa dyrektywa .UNDEF MACRO_NAME, usuwa definicję » więcej

# atarionline.pl | Wtorek, 24 Stycznia 2017 23:49

Kolega Paweł Kwiecień zaprasza na retroimprezę, której tak zwanym sponsorem medialnym jest między innymi nasz serwis AtariOnline.pl: "18 lutego szczecineckie kino "Wolność" przeniesie się w czasie do końcówki ubiegłego wieku. Wszystko za sprawą II edycji "Szczecinek Retro Games". Wydarzenia przygotowanego dla wielbicieli retro konsol, komputerów i przede wszystkim gier. Około 50 stanowisk, flipery i automaty "salonowe" gotowe do grania. Wszyscy chętni będą mogli zagrać w kultowe gry i spróbować swoich sił w przygotowanych specjalnie dla zwiedzających konkursach. Dla chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresy sprzętu komputerowego przygotowaliśmy prelekcję tematyczne. Całe wydarzenie » więcej

# atarionline.pl | Sobota, 21 Stycznia 2017 21:42

Rick Dangerous – nowy trailer Twórcy konwersji gry Rick Dangerous na 8-bitowe Atari, ukrywający się pod pseudonimem Ryszard Niebezpiecznoręki, udostępnili kolejny filmik prezentujący aktualny stan prac nad tą długo oczekiwaną grą. Tym razem mamy okazję zapoznać się z trzecim etapem rozgrywki. Zaprezentowany został zarówno wygląd poziomu na standardowym Atari, jak i w wersji na kartę VBXE (z dodatkowymi kolorami): Co jeszcze zdradzili nam autorzy: "Obecne prace koncentrują się nad refaktoryzacją i optymalizacją kodu. Jest z tym trochę pracy, ponieważ ustaliliśmy, że Rick będzie uruchamiał się na Atari z 64kB. Z pozostałych rzeczy to: muzyka i efekty dźwiękowe są już zrobione w 100%. Kilka rzeczy graficznych jest jeszcze do korekty (ale to są drobiazgi). Nie mamy pojęcia kiedy » więcej
© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza | Google+ | Dołącz do zespołu | Newsy | Linkownia | Pliki do pobrania