Mamy okazję wziąć udział w jednej z przygód Cuchulainna. W tym celu musimy się jednak udać do świata zmarłych. Według nauki druidów, celtyckich mędrców – kapłanów, dusze ludzi nie umierają lecz po śmierci wchodzą w inne ciała. Dusza ludzka może się odrodzić nie tylko w żywym stworzeniu, lecz także w przedmiotach martwych, kropli rosy, fali morskiej, gwieździe... Jeśli wierzyć druidom, dusze oczekujące na swe kolejne wcielenie przebywają na mitycznej wyspie na oceanie. W mitologii celtyckiej kraj ten nosi wiele nazw: Tir na mBeo – Ziemia Żywych, Tir na mBan – Ziemia Kobiet, May Meld – Równina Rozkoszy czy wreszcie Tir na nOg – Ziemia Młodych.
Do tej właśnie krainy udaje się Cuchulainn by zdobyć Wielką Pieczęć Caluma. Nie jest to jednak zadanie proste. Wpierw należy zgromadzić kilka innych, magicznych przedmiotów. Trzeba odnaleźć Tygiel Dagdy (Dagdas Cauldron) zwanego Dobrym Bogiem lub Stwórcą, trzeba również posiąść włócznię Lugha (spear of Lugh) boga słońca i światła, oraz Czarny Kamień Fala (Black Stone of Fal). Niezbędny jest również miecz należący do jednorękiego boga Nuady (Great Sword of Nuada).
Trudność zdobycia magicznych przedmiotów polega nie tylko na ich odnalezieniu. Trzeba jeszcze przekonać ich obecnych właścicieli by zgodzili się oddać je nam. Uczynią to jeśli spełnimy ich żądania i wykonamy to co nam karzą. Nie będzie to łatwe. Na ścieżkach, drogach, w jaskiniach napotykamy na wiele różnych przedmiotów. Niektóre z nich mogą być nam bardzo użyteczne, lecz nie możemy nosić ich ze sobą zbyt wiele – zaledwie cztery. Należy więc dobrze się zastanowić, które z nich zachować, a które wyrzucić.
Wędrując przez Tir na nOg musimy strzec się niektórych jego mieszkańców, szczególnie niemile bywa spotkanie ze złośliwym duchem ciemności – Sidhe. Wkraczając do Ziemi Młodych stajemy się nieśmiertelni, tak jak wszystkie inne stworzenia tam przebywające, nie musimy również troszczyć się o pożywienie. Gdy jednak zostaniemy pokonani przez któregoś z duchów, magiczna siła przenosi nas na powrót do Bram Kraju Młodości, przed Ołtarz Pieczęci (Altar of the Seal). Wszystkie przedmioty, które mieliśmy przy sobie pozostają na miejscu naszej porażki.
Obraz na ekranie przypomina film animowany. Sterowanie naszym bohaterem odbywa się poprzez klawiaturę. W prawym, dolnym rogu ekranu znajduje się lista posiadanych przedmiotów, w lewym jest kompas określający kierunek marszu. Obok kompasu ukazują się napisy zawierające informacje i ostrzeżenia o istotach, które przebywają w pobliżu. Poniżej pojawiają się również polecenia i pytania, które kierują do nas inni mieszkańcy krainy Tir na nOg.
Klawisze dolnego rzędu powodują ruch w prawo i w lewo (np. M w lewo, SYMBOL SHIFT w prawo).
Klawisze A-L powodują zmianę kierunku obserwacji w lewo lub w prawo.
Klawisze O-P służą do podnoszenia i wyrzucania przedmiotów (np. O - podnoszenie, l-wyrzucenie).
Klawisze 7-9 umożliwiają wybór przedmiotu, którego mamy zamiar użyć (ukazuje się przy nim gwiazdka).
Klawisze 1,0, SHIFT, SPACE umożliwiają użycie wybranego przedmiotu.