[ZX] Speccy: Forever 2017 i Big Things by speccy.pl

# speccy.pl | Poniedziałek, 20 Marca 2017 10:14

Big Things to demo speccy.pl na ZX Spectrum 48kB z AY, które zajęło 2 miejsce w kategorii ZX DEMO, podczas Forever Party 2017. Można je pobrać z archiwum plików LINK

[ZX] Speccy: Tumitak odnaleziony po latach!

# speccy.pl | upd: środa, 1 Marca 2017 00:12 fst: Wtorek, 28 lutego

 ... W roku 3057 rozpoczęła się wojna ludzi z szylkami, stworami z planety Wenus. I stało się, że cywilizacja ludzka rozpadła się w kilkanaście lat. Zdławił ją strach... Tak rozpoczyna się Tumitak z podziemnych korytarzy, odnaleziona po latach gra tekstowa z 1989 roku, której autorami są Sławomir Gębka i Leszek Szamocki. Tumitak jest grą inspirowaną twórczością C.H. Tannera. A wszystko dzięki społeczności speccy.pl a dokładniej KrisZX który odnalazł kasetę z grą w swoich zbiorach. Od teraz można ją ściągnąć z archiwum plików speccy.pl

[AtariOnLine] Nowy PIXEL (nr 23)

# atarionline.pl | Wtorek, 31 Stycznia 2017 02:31

Dobrą okazją do zajrzenia do magazynu PIXEL może być najnowszy numer (#23), który ukazał się w czwartek. Okładka wita nas świetnie nam znanym, efektownie wkomponowanym znakiem graficznym i nagłówkiem "Atari – podróż do lepszego świata". Nagłówek ten nawiązuje do najobszerniejszego jak dotychczas w historii Pixela artykułu. Jego autorem jest Ziemowit Poniewierski, znany m.in. z bloga myheadisretro, a kilkunastostronicowy materiał dotyczy klasycznych, bardziej rozbudowanych gier na 8-bitowe Atari wydanych tylko w wersji dyskowej, niedostępnych w swoim czasie dla dużej grupy posiadaczy magnetofonów. Stacja dysków oferowała, jak pisze autor, "lepszy, bardziej kolorowy świat, gdzie rozbudowane i ambitne » więcej

[AtariOnLine] Nowy MADS

# atarionline.pl | Sobota, 28 Stycznia 2017 15:12

Pojawiła się nowa wersja cross assemblera MADS . Wersja 2.06 przynosi następujące zmiany: poprawione parsowanie parametrów makra zapisanych przy pomocy etykiet .macro test currentRow, previousRow .print Tmp%%currentRowAllowed .print Tmp%%previousRowAllowed .endm poprawione alokowanie danych .ARRAY gdy nie ma określonego rozmiaru, lub jest to tablica inna niż jednowymiarowa zwiększona liczba przebiegów dla .PROC, w pewnych warunkach dla parametru "xa .reg" parametr był źle interpretowany nowa dyrektywa .DEFINE pozwalająca definiować jedno liniowe makra (można definiować wielokrotnie w tym samym przebiegu) .DEFINE MACRO_NAME expression .DEFINE pisz .print %%1+%%2 pisz (5,12) .define text .sb text 'atari' nowa dyrektywa .UNDEF MACRO_NAME, » więcej

[AtariOnLine] Retro w Szczecinku

# atarionline.pl | Wtorek, 24 Stycznia 2017 23:49

Kolega Paweł Kwiecień zaprasza na retroimprezę, której tak zwanym sponsorem medialnym jest między innymi nasz serwis AtariOnline.pl: "18 lutego szczecineckie kino "Wolność" przeniesie się w czasie do końcówki ubiegłego wieku. Wszystko za sprawą II edycji "Szczecinek Retro Games". Wydarzenia przygotowanego dla wielbicieli retro konsol, komputerów i przede wszystkim gier. Około 50 stanowisk, flipery i automaty "salonowe" gotowe do grania. Wszyscy chętni będą mogli zagrać w kultowe gry i spróbować swoich sił w przygotowanych specjalnie dla zwiedzających konkursach. Dla chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresy sprzętu komputerowego przygotowaliśmy » więcej

[AtariOnLine] Rick i inne aktualności

# atarionline.pl | Sobota, 21 Stycznia 2017 21:42

Rick Dangerous – nowy trailer Twórcy konwersji gry Rick Dangerous na 8-bitowe Atari, ukrywający się pod pseudonimem Ryszard Niebezpiecznoręki, udostępnili kolejny filmik prezentujący aktualny stan prac nad tą długo oczekiwaną grą. Tym razem mamy okazję zapoznać się z trzecim etapem rozgrywki. Zaprezentowany został zarówno wygląd poziomu na standardowym Atari, jak i w wersji na kartę VBXE (z dodatkowymi kolorami): Co jeszcze zdradzili nam autorzy: "Obecne prace koncentrują się nad refaktoryzacją i optymalizacją kodu. Jest z tym trochę pracy, ponieważ ustaliliśmy, że Rick będzie uruchamiał się na Atari z 64kB. Z pozostałych rzeczy to: muzyka i efekty dźwiękowe są już zrobione w 100%. Kilka rzeczy graficznych jest jeszcze do korekty (ale to » więcej

[AtariOnLine] KATOD

# atarionline.pl | upd: środa, 18 Stycznia 2017 22:32 fst: środa, 18 stycznia

Pewnie spotkaliście się już z Twórczością KATOD-a, gdzie "T" nie jest przypadkowe! Szczęściarze być może brali już udział w koncertach tego niezwykłego artysty np. na Decrunch 2016, którego również był organizatorem lub Livecrunch 2016. Miło nam, że KATOD udzielił małego wywiadu dla Atarionline.pl. KATOD – Mogilno 2016 (Zdjęcie by Wacław_Kobielski)   Tdc: Znalazłem Twoją twórczość w necie i bardzo mnie zaskoczyłeś świeżością podejścia do muzyki elektronicznej. Z jednej strony czerpiesz z chiptune, a z drugiej z rocka progresywnego, połączenie ambitne i ciekawe. Możesz powiedzieć kilka słów o sobie, swoim warsztacie, co zrobiłeś, gdzie można tego posłuchać/kupić oraz jakie masz » więcej

[AtariOnLine] KATOD – powiew świeżości w muzyce elektronicznej

# atarionline.pl | środa, 18 Stycznia 2017 07:44

Pewnie spotkaliście się już z Twórczością KATOD-a, gdzie "T" nie jest przypadkowe! Szczęściarze być może brali już udział w koncertach tego niezwykłego artysty np. na Decrunch 2016, którego również był organizatorem lub Livecrunch 2016. Miło nam, że KATOD udzielił małego wywiadu dla Atarionline.pl. Jeszcze gorący nowy krążek "Fusion64", jest ostatnim dziełem KATOD-a. To doskonała okazja do poznania jego stylu muzycznego, warsztatu oraz kulisów, które są bardzo mocno związane z... komputerami Atari;) KATOD – Mogilno 2016 (Zdjęcie by Wacław_Kobielski) Kliknij, aby przejść do wywiadu, gdzie znajduje się wiele materiału muzycznego do przesłuchania i oglądania. 2017-01-17 23:05 by TDC komentarzy: 0

[AtariOnLine] Gry ze starych kaset MatoSimiego

# atarionline.pl | Piątek, 13 Stycznia 2017 02:17

Na noworocznym dysku NYD 2017 słowacki koder Martin "MatoSimi" Simeček udostępnił swoją starą grę sprzed lat, a kilka dni temu zaprezentował 5 kolejnych gierek napisanych w latach 90. przez siebie i przez swego starszego brata Richarda . Znaleziska te były efektem przekopania się przez ponad 20 starych kaset nagranych w standardzie Turbo2000 (przy pomocy Michaela Kalousa, znanego na scenie Atari jako „Baktra”). Soko Maniac (1996, 2016) Gra z New Year's Disk 2017 to klon popularnej gry Sokoban, znanej też jako Magazynier. Martin widział Sokobana na pececie u ojca swego kolegi i w 1996 roku, w wieku 12 lat, stworzył własną wersję na Atari. Program zgrany po 20 latach z kasety wymagał » więcej

[AtariOnLine] Jak się robi design

# atarionline.pl | środa, 4 Stycznia 2017 23:12

Opiszę tutaj pokrótce, w jaki sposób w słynnych un-demach MECów, został zakodowany design. Nie będę wchodził w subiektywne niuanse w stylu – czemu muzyka jest taka dziwna, albo brakuje sensownej grafiki. Opiszę, jak został zaprojektowany i zaimplementowany cały silnik dema, by móc takie wygibasy obsługiwać. Dla niektórych może nie będzie to nic odkrywczego (wszak nie jest to niewiadomo jaki wynalazek). Dla tych osób może to będzie jako ciekawostka przyrodnicza lub potwierdzenie słuszności koncepcji, jeśli sami coś podobnego stosują. Inni, może faktycznie się zainspirują. Próby zsynchronizowania ze sobą obrazu i dźwięku są tak samo stare, jak dema. W przypadku naszych dem, na dobre temat się pojawił w pierwszym demie » więcej

Przeszukaj newsy