!

[Atari] AtariOnLine: Obudowa kombajnu XCF12

[1] # AtariOnLine | Piątek, 19 Kwietnia 2024 16:43CET

[Atari] AtariOnLine: Obudowa kombajnu XCF12
Marcin "Fokaszalot" Baran jako członek stowarzyszenia PTODT zaprojektował i wykonał już kilka bardzo ciekawych obudów do różnych urządzeń. Powstała u niego obudowa do SIO Sticka (stylizowana na joystick CX40) - opisywana w Grelu #1; powstała bezprzewodowa myszka HamSTer w stylistyce myszki STM1 - opisywana w Grelu #3, powstała obudowa do rozszerzenia CTPCI do Falcona czy obudowa do interfejsu VGA dla ST/STE. Jak ktoś chciałby przyjrzeć się tym rzeczom, to zapraszamy po zdjęcia na stronę AtariFan.pl albo na forum obok, gdzie Marcin prezentuje kolejne swoje propozycje dla Atari. Ponieważ pasja projektanta wciąż podpowiada mu nowe pomysły, dzisiaj mamy przyjemność pokazać prototyp jego kolejnego "wynalazku". Nad obudową o nazwie kodowej XCF12 Marcin pracuje już od dłuższego czasu, prace koncepcyjne są już zakończone, a kolejne iteracje druku 3D, testy i poprawki drobiazgów coraz bardziej przybliżają nas do ostatecznego kształtu tego intrygującego ustrojstwa.






XCF12 to projekt obudowy, która wykorzystuje mechanizm i elektronikę magnetofonu XCA12, a jej linia jest przedłużeniem bryły Atari XE (stąd literka F w nazwie projektu- od fitted). Geometria spełniająca to wymaganie jest większa niż pierwotna obudowa magnetofonu, dzięki czemu zyskana w ten sposób dodatkowa przestrzeń pomieści również urządzenie SDriveMax. Ponieważ obsługuje ono pliki .CAS, takie rozwiązanie może być ciekawą propozycją dla użytkowników, którzy chcą korzystać zarówno z oryginalnych nośników jak i ich cyfrowych kopii. Jako że magnetofon postawiony obok Atari z prawej strony zasłania porty joysticków, w mojej obudowie jest przewidziane miejsce na instalację popularnych przedłużaczy, a gniazda są przeniesione na front obudowy, podobnie jak a komputerach Atari serii 400/800. W efekcie otrzymujemy swoisty kombajn, który - mam nadzieję - przypadnie do gustu niektórym użytkownikom. Będą mogli wydrukować go sobie sami, bo po ukończony projekt zostanie udostępniony w domenie publicznej. Orientacyjnie można podać, że wydruk trwa około 40 godzin i zużywa około 700 gram PLA.
.





Geometria została zaprojektowana przy użyciu oprogramowania Solidworks, a poszczególne elementy zostały wydrukowane na drukarce Ender3 V3 SE. Zdjęcia (tutaj o niższej rozdzielczości, ale na forum zostaną zamieszczone lepszej jakości) przedstawiają drugi prototyp, po poprawkach związanych z pasowaniem poszczególnych elementów i zainstalowanymi wszystkimi elementami mechanicznymi i elektronicznymi. W najbliższych dniach powstanie trzeci, prawdopodobnie ostatni już prototyp, z finalnymi poprawkami, z jasnoszarego PLA, lepiej dopasowanego kolorystycznie do małego Atari. Dla zainteresowanych tematem proponujemy śledzenie tego wątku.

Przykłady poprzednich projektów Fokaszalota:



2024-04-19 16:43 by Kaz
komentarzy: 26
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: W końcu "Mikie" na Atari!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
→ [Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
→ [Atari] AtariOnLine: FORTH rozgryziony!
wstecz19/04/2024 16:43
Inne treści związane z tematem
[Atari] BigPEmu 1.13 5/5/2024 [Atari] BigPEmu 1.13 5/5/2024
Doskonały na tle innych emulatorów konsoli ATARI JAGUAR BigPEmu (The World's Prefurred Large Pussycat Emulator™)  autorstwa Rich Whitehouse doczekał się świeżej aktualizacji. Sporo zmian i patrząc w changelog emulator idzie w calkiem ciekawym kierunku, to jeszcze by się przydało aby więcej nowych produkcji pojawiało się na ten miły atarowski wynalazek;) Koniecznie ...
[Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane! [Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane!
Kolega Mariusz "Mq" Ejchsztet ogłosił newsy w sprawie wydania swojej bardzo ładnej gry "Dude Story" (wątek o rozwoju gry i pliki darmowej wersji gry tutaj), nad którą pracował 4 lata!. Można już zamawiać wersję kolekcjonerską i wynagrodzić autora za trud i kawał dobrej roboty:"Kolejny raz ekipa Mq-workshop przygotowuje wydanie gry w wersji ...
[Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font! [Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font!
Mijały eony, mijały ery, mijały stulecia, a potem dziesięciolecia, a program graficzny Tomasza "TeBe" Bieli o nazwie Graph2Font wciąż nie miał aktualizacji, na które graficy go używający czekali z utęsknieniem. Aż do teraz!Program G2F jest genialny, bo powstały w nim setki współczesnych grafik Atari i właściwie zdominował ...
[Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600 [Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600
Kolega Sławomir "Dalton" Krysztowiak zajął się ciekawym projektem na platformie Atari 2600. Informację podesłano mi następującą: "Dalton właśnie mi klepnął takie info, że pracuje na tym. No i kurde szok, bo fajny temat robi i chętnie bym mu wysłał pada za free, w ramach wsparcia. Napisałem mu to, na co mi odpisał, że ...
[Atari.Area] BigPEmu 1.12 [Atari.Area] BigPEmu 1.12
Emulator konsoli Atari Jaguar BigPEmu, tworzony przez Richarda Whitehouse, doczekał się nowego publicznego wydania 1.12 Zmiany od ostatniego publicznego wydania: Port dla x64 Linux Port dla x64 Arm Plugin dla D3D12 usprawnienia dla twórców produkcji na Jaguara poprawki błędów Developer BigPEmu zaprezentował zmiany w filmie w serwisie Youtube. Rich mierzy się z poważnymi problemami ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU