!

[Atari] AtariOnLine: Wyniki i stuff z Grawitacji 2024

[2] # AtariOnLine | Niedziela, 7 Kwietnia 2024 16:19CET

[Atari] AtariOnLine: Wyniki i stuff z Grawitacji 2024


W niedzielę 7 kwietnia zakończyła się szósta edycja game jamu Grawitacja W ciągu 36 godzin powstały gry, która miały nawiązywać tematycznie do dwóch haseł: głównego i dodatkowego per zespół. Tym razem wylosowanym hasłem głównym była kamera.

To była jedna z lepszych edycji tego game jamu jeśli chodzi o produkcje na Atari – trzeba sobie jednak zdawać sprawę z tego, że w przypadku większości tych gier nie starczyło twórcom czasu, aby zrealizować swoje pomysły, więc należy oczekiwać ulepszonych wersji w bliższej lub dalszej przyszłości.

Pliki pobieramy przez kliknięcie w nazwę gry.

Jeszcze wyjaśnienie dotyczące punktacji: uczestnicy oceniali produkcje przydzielając punkty od 0 do 9 w 5 kategoriach, z ocen tych wyciągana była średnia, a ze średniej wszystkich kategorii powstawał wynik końcowy. Poniższe wartości zaokrągliłem do drugiego miejsca po przecinku.

(oceny cząstkowe - kolejno: zgodność z tematem / grafika / muzyka / innowacyjność / grywalność)


1. BoberDash - autorzy: Salmax, Marduk, stRing [hasło dodatkowe: bóbr]
7.47 pkt (składowe: 8.48 / 7.11 / 6.95 / 7.2 / 7.6)

"Na ogródkach działkowych zaczęły ginąć zbiory owoców. Zdesperowani działkowicze zebrali się razem i zainstalowali profesjonalny system monitoringu. Teraz oczekują na wykrycie podejrzanego sprawcy tych niecnych wyczynów."

Sterujemy bobrem, który musi unikać pola widzenia kamer monitoringu. Wersja z party zawiera 8 poziomów, ale Salmax oczywiście obiecuje wersję finalną ze znacznie większą ich liczbą.






2. Run, Fox, Run! - autorzy: Bocianu, Adam, LiSU [hasło dodatkowe: lis]
7.42 pkt (składowe: 8.33/ 7.19 / 7.25 / 6.86 / 7.48)


"Gra polega na szalonej ucieczce lisem przez las. Musimy unikać drzew i omijać fotopułapki, które nas oślepiają na kilka sekund. Las staje się z czasem coraz gęstszy, a nasza cenna energia umyka wraz z każdym nieominiętym krzakiem lub drzewem..."

Uwaga: gra na jeden przycisk, za pomocą FIRE przełączamy się pomiędzy dwoma kierunkami biegu lisa.






3. Jail - autorzy: Mq, Krzysztof Kaźmierczak [hasło dodatkowe: cień]
6.76 pkt (składowe: 8.14 / 6.4 / 5.7 / 7.24 / 6.33)

Bohater klasycznej gry Submission trafił do więzienia i teraz trzeba pomóc mu w ucieczce polegającej na ukrywaniu się w pasku z przesuwającym się cieniem.





4. CODE BROWN - autorzy: Koala, LiSU, Piesiu, Raphis [hasło dodatkowe: piętro]
6.65 pkt (składowe: 7.41 / 7.29 / 7.14 / 5.36 / 6.06)

Rok 2068. Wracasz do swego mieszkania w drapaczu chmur z pilną potrzebą, a tu całkowicie zwariowały urządzenia. Winda nie działa, włączył się też system przeciwwłamaniowy, więc ostrzeliwuje cię kamera-dron – a ty musisz wspinać się coraz wyżej...





5. BumBumBox - autorzy: PeBe, SuN, ZoltarX [hasło dodatkowe: hałas]
6.10 pkt (składowe: 5.47 / 6.89 / 7.25 / 6.15 / 4.75)

Niedokończona gra muzyczna – docelowo rozgrywka polegająca na reakcji w odpowiednim czasie na spadające nutki (będzie można podpiąć matę interaktywną lub dżojstik). Obecnie jeszcze niewiele można w tej grze zrobić poza oglądaniem ekranów i słuchaniem adaptacji znanych muzyczek.






6. Kolonoskopia u Grzegorza - autor: mgr inż. Rafał [hasło dodatkowe: puchar]
5.38 pkt (składowe: 7 / 3.73 / 2.48 / 8.14 / 5.55)

Fabuła w klasycznym stylu magistra inżyniera Rafała. Pewien pacjent po nietypowym wypadku z pucharem potrzebuje pomocy słynnego kolonoskopa Grzegorza, by odzyskać trofeum. Autor umieszcza grę w gatunku "jelito crawler".

Po lewej stronie widzimy przekrój jelita pacjenta, żółta kropka to końcówka kamery endoskopowej, po prawej widok z kamery. U dołu widać kierunek ustawienia kamery – trzeba uważać, aby nie przebić ścianki jelita. Jeśli zbliżymy się do pucharu, to po prawej pojawi się złoty kolor.



7. Z kamerą wśród ośmiornic - autor: Paweł "Paw" Gugała [hasło dodatkowe: ośmiornica]
5.26 pkt (składowe: 8.05 / 5.48 / 0.19 / 6.95 / 5.64)

Kamerzysta telewizji publicznej błędnie zrozumiał polecenie zajęcia się tematem ośmiorniczek i rejestruje okiem kamery prawdziwe zwierzęta w ich naturalnym środowisku – pod wodą. W polu widzenia kamery musi utrzymać ośmiornicę przez kilka sekund (trzymając przycisk FIRE). W docelowej wersji gry obiekty będą się poruszać, a pole kamery wraz ze wzrostem poziomu trudności zmniejszać się.







Prezentacja prac, ogłoszenie wyników, wręczenie nagród:




Pozostałe filmiki z imprezy:

Otwarcie game jamu:




PeBe opowiada o swojej konwersji "Space Impact":




Test konsoli Atari THE400 Mini, gość specjalny: Yerzmyey.



2024-04-07 16:19 by "Adam"
komentarzy: 15
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Akcja! po polsku i inne cyfrowe papiery
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Spotkanie z TOSSTerem!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Gatunki cyfrowe I i II
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Noc Muzeów 2024 i retrokomputery
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: W końcu "Mikie" na Atari!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
wstecz07/04/2024 16:19
Inne treści związane z tematem
[Atari] Steem Steven Seagal Edition (SSE) 4.1.2 R16 2/06/2023 [Atari] Steem Steven Seagal Edition (SSE) 4.1.2 R16 2/06/2023
Pojawiła się kolejna pełna wersja STEEM'a w mutacji o dźwięcznej nazwie Steaven Seagal Edition z całkiem pokaźną ilością zmian i poprawek.  Autor forku powrócił również do rozwoju wersji dla Linuxa - xSteem. Przy okazji co jakiś czas pojawia się także build całkowicie developerski bazujący na nowym rdzeniu zawierający tylko pliki wykonawcze Steema - posiada on ...
[Atari] AtariOnLine: Akcja! po polsku i inne cyfrowe papiery [Atari] AtariOnLine: Akcja! po polsku i inne cyfrowe papiery
Dzisiaj o miłym i sympatycznym prezencie od kolegi komodorowca. Dostałem wiadomość takiej treści od Krzysztofa Lotko:"Co prawda, Atarowiec ze mnie żaden, bo wychowałem się na konkurencyjnym C64, ale chciałbym wnieść wkład w hołdzie wspaniałej konkurencji, docenionej w pełni dopiero po latach. W załączniku przesyłam plik PDF ...
[Atari] AtariOnLine: Spotkanie z TOSSTerem! [Atari] AtariOnLine: Spotkanie z TOSSTerem!
Po przerwie wracamy do naszych zwyczajów spotykania się online, by omówić ciekawe rzeczy związane z Atari. Już za dwa dni, w piątek 31 maja 2024 roku, o godzinie 20:00 spotkamy się na platformie Zoom tutaj z Mateuszem "MatGuru" Kasprzakiem, jego synem Igorem oraz Waldemarem "Laoo" Pawlaszkiem, którzy zaprezentują projekt TOSSSTer. MatGuru i Igor zajmowali ...
[Atari] AtariOnLine: Gatunki cyfrowe I i II [Atari] AtariOnLine: Gatunki cyfrowe I i II
Niedawno pojawił się drugi tom serii o gatunkach dzieł cyfrowych, wydany przez wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, co oczywiście zawdzięczamy prof. Piotrowi Mareckiemu, którego pasją jest badanie kultury cyfrowej, w tym demosceny i retrogamedevu. Profesor zebrał wypowiedzi wielu osób, tworzących dzieła cyfrowe poszczególnych gatunków, ...
[Atari] BigPEmu 1.14 21/05/2024 [Atari] BigPEmu 1.14 21/05/2024
Doskonały na tle innych emulatorów konsoli ATARI JAGUAR BigPEmu (The World's Prefurred Large Pussycat Emulator™)  autorstwa Rich Whitehouse doczekał się świeżej aktualizacji. Sporo zmian i patrząc w changelog emulator idzie w calkiem ciekawym kierunku, to jeszcze by się przydało aby więcej nowych produkcji pojawiało się na ten miły atarowski wynalazek;) Koniecznie ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU