!

[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja

[1] # AtariOnLine | środa, 24 Kwietnia 2024 00:47CET

[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
Dla porządku przypomnijmy: RastaConverter, po raz pierwszy upubliczniony w 2012 roku, potrafi konwertować dowolne obrazki czy zdjęcia na pliki wykonywalne XEX, które wyświetlą te obrazki na małym Atari. A że wykorzystuje przy tym w zaawansowany sposób możliwości sprzętu (w tym m.in. zmiany kolorów w trakcie rysowania linii czy multiplikowanie sprzętowych „duszków”), dlatego też rezultaty osiągane za jego pomocą na naszym ulubionym ośmiobitowcu znacznie wykraczają ponad te uzyskiwane dzięki standardowym konwerterom grafiki.

Kilka dni temu autor programu Jakub „Ilmenit” Dębski ogłosił zakończenie prac nad ulepszoną wersją:

    Po prawie 11 latach z radością ogłaszam nowe oficjalne wydanie Rasta Converter – Beta 9, dostępne na GitHubie.

    Ta aktualizacja była możliwa dzięki niesamowitemu wkładowi naszej społeczności, w szczególności pomocy Sheddy'ego, który skutecznie przekonał mnie do wznowienia tego projektu.

    Nowa wersja zawiera wiele ulepszeń, w tym:
    • Naprawę błędu związanego ze zmianą położenia duszków, dzięki ciężkiej pracy Sheddy'ego i Phaerona.
    • Usunięcie zależności od biblioteki Allegro 4, zastąpionej przez nowocześniejszą wersję SDL2. Pozwoliło to na przygotowanie 64-bitowej wersji w celu poprawy wydajności i zwiększenia przestrzeni pamięci.
    • Zastosowanie kompilatora LLVM w celu zwiększenia szybkości i wydajności - dzięki Sheddy'emu.
    • Usunięcie limitu wątków dla parametru /threads, umożliwiając bardziej równoległe przetwarzanie.
    • Dodanie domyślnej funkcji automatycznego zapisywania, która zapisuje wyniki co 100 000 iteracji.
    • Ulepszone procesy kompilacji dla Linuksa, dzięki dmsc i polluksowi.
    • Zaktualizowany plik pomocy, dzięki uprzejmości snicklin99.

    Należy pamiętać, że kod tej wersji został znacznie przepisany, więc możliwe jest, że zostały wprowadzone pewne błędy. Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy podczas korzystania z nowej wersji, daj znać, najlepiej zgłaszając błędy na GitHubie.


Tyle od Ilmenita, nic tylko spróbować samemu... Trzeba jednak pamiętać, że uzyskanie dobrego efektu wymaga najczęściej nie tylko długiego czasu wykonywania programu, ale i dobrej znajomości narzędzia.

Przypomnijmy, że w 2021 roku na naszym kanale o tym, jak używać RastaConvertera, opowiadał Krzysztof „Amarok” Piotrowski, warto obejrzeć ponad 2h poniższego materiału (notabene to chęć poznania tajników tego narzędzia była impulsem do powrotu Amaroka po latach do Atari):




Zachęcamy do publikowania swoich prób konwersji w tym wątku na naszym forum.

A o ile stosunkowo niewiele w ostatnim roku pojawiło się konwersji udostępnionych w naszym wątku, to na forum AtariAge można było ich zobaczyć znacznie więcej: odpowiedni wątek znajdziecie tutaj. Więc jako próbkę możliwości i potencjalną inspirację zaprezentuję poniżej wybór konwersji, które właśnie tam w ostatnich tygodniach publikował bardzo aktywny ostatnio Atari8man2004.

Przy każdym obrazku załączyłem odpowiedni plik XEX, który był efektem działania RastaConvertera (przy czym uwaga: tak naprawdę duża ich część była jeszcze generowana w wersji Beta 8 release 2, a nie Beta 9). W niektórych przypadkach są dwa pliki, drugi dodatkowo dla standardu NTSC.


Alien King


plik XEX + wersja NTSC


Alien Queen


plik XEX


Astronaut


plik XEX



Burger time


plik XEX



Butterfly Watercolor


plik XEX



Caterpillar


plik XEX



City Park 2


plik XEX



Cyber Citizen 2


plik XEX









Demon Seal


plik XEX



Ladybug (no dithering)


plik XEX



Night Owl


plik XEX



Pink Roses


plik XEX



Portal


plik XEX



Rainbow Bird


plik XEX + wersja NTSC









White Tiger Cub


plik XEX


2024-04-24 00:47 by "Adam"
komentarzy: 16
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: W końcu "Mikie" na Atari!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Oświadczenie w sprawie Piotra Kaczorowskiego
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
→ [Atari] AtariOnLine: Obudowa kombajnu XCF12
→ [Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
→ [Atari] AtariOnLine: FORTH rozgryziony!
wstecz24/04/2024 00:47
Inne treści związane z tematem
[Atari] BigPEmu 1.13 5/5/2024 [Atari] BigPEmu 1.13 5/5/2024
Doskonały na tle innych emulatorów konsoli ATARI JAGUAR BigPEmu (The World's Prefurred Large Pussycat Emulator™)  autorstwa Rich Whitehouse doczekał się świeżej aktualizacji. Sporo zmian i patrząc w changelog emulator idzie w calkiem ciekawym kierunku, to jeszcze by się przydało aby więcej nowych produkcji pojawiało się na ten miły atarowski wynalazek;) Koniecznie ...
[Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane! [Atari] AtariOnLine: Przygody kolesia wydane!
Kolega Mariusz "Mq" Ejchsztet ogłosił newsy w sprawie wydania swojej bardzo ładnej gry "Dude Story" (wątek o rozwoju gry i pliki darmowej wersji gry tutaj), nad którą pracował 4 lata!. Można już zamawiać wersję kolekcjonerską i wynagrodzić autora za trud i kawał dobrej roboty:"Kolejny raz ekipa Mq-workshop przygotowuje wydanie gry w wersji ...
[Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font! [Atari] AtariOnLine: Nowy Graph2Font!
Mijały eony, mijały ery, mijały stulecia, a potem dziesięciolecia, a program graficzny Tomasza "TeBe" Bieli o nazwie Graph2Font wciąż nie miał aktualizacji, na które graficy go używający czekali z utęsknieniem. Aż do teraz!Program G2F jest genialny, bo powstały w nim setki współczesnych grafik Atari i właściwie zdominował ...
[Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600 [Atari] AtariOnLine: Dalton robi grę na A2600
Kolega Sławomir "Dalton" Krysztowiak zajął się ciekawym projektem na platformie Atari 2600. Informację podesłano mi następującą: "Dalton właśnie mi klepnął takie info, że pracuje na tym. No i kurde szok, bo fajny temat robi i chętnie bym mu wysłał pada za free, w ramach wsparcia. Napisałem mu to, na co mi odpisał, że ...
[Atari.Area] BigPEmu 1.12 [Atari.Area] BigPEmu 1.12
Emulator konsoli Atari Jaguar BigPEmu, tworzony przez Richarda Whitehouse, doczekał się nowego publicznego wydania 1.12 Zmiany od ostatniego publicznego wydania: Port dla x64 Linux Port dla x64 Arm Plugin dla D3D12 usprawnienia dla twórców produkcji na Jaguara poprawki błędów Developer BigPEmu zaprezentował zmiany w filmie w serwisie Youtube. Rich mierzy się z poważnymi problemami ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU