!

[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja

[3] # AtariOnLine | środa, 24 Kwietnia 2024 00:47CET

[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
Dla porządku przypomnijmy: RastaConverter, po raz pierwszy upubliczniony w 2012 roku, potrafi konwertować dowolne obrazki czy zdjęcia na pliki wykonywalne XEX, które wyświetlą te obrazki na małym Atari. A że wykorzystuje przy tym w zaawansowany sposób możliwości sprzętu (w tym m.in. zmiany kolorów w trakcie rysowania linii czy multiplikowanie sprzętowych „duszków”), dlatego też rezultaty osiągane za jego pomocą na naszym ulubionym ośmiobitowcu znacznie wykraczają ponad te uzyskiwane dzięki standardowym konwerterom grafiki.

Kilka dni temu autor programu Jakub „Ilmenit” Dębski ogłosił zakończenie prac nad ulepszoną wersją:

    Po prawie 11 latach z radością ogłaszam nowe oficjalne wydanie Rasta Converter – Beta 9, dostępne na GitHubie.

    Ta aktualizacja była możliwa dzięki niesamowitemu wkładowi naszej społeczności, w szczególności pomocy Sheddy'ego, który skutecznie przekonał mnie do wznowienia tego projektu.

    Nowa wersja zawiera wiele ulepszeń, w tym:
    • Naprawę błędu związanego ze zmianą położenia duszków, dzięki ciężkiej pracy Sheddy'ego i Phaerona.
    • Usunięcie zależności od biblioteki Allegro 4, zastąpionej przez nowocześniejszą wersję SDL2. Pozwoliło to na przygotowanie 64-bitowej wersji w celu poprawy wydajności i zwiększenia przestrzeni pamięci.
    • Zastosowanie kompilatora LLVM w celu zwiększenia szybkości i wydajności - dzięki Sheddy'emu.
    • Usunięcie limitu wątków dla parametru /threads, umożliwiając bardziej równoległe przetwarzanie.
    • Dodanie domyślnej funkcji automatycznego zapisywania, która zapisuje wyniki co 100 000 iteracji.
    • Ulepszone procesy kompilacji dla Linuksa, dzięki dmsc i polluksowi.
    • Zaktualizowany plik pomocy, dzięki uprzejmości snicklin99.

    Należy pamiętać, że kod tej wersji został znacznie przepisany, więc możliwe jest, że zostały wprowadzone pewne błędy. Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy podczas korzystania z nowej wersji, daj znać, najlepiej zgłaszając błędy na GitHubie.


Tyle od Ilmenita, nic tylko spróbować samemu... Trzeba jednak pamiętać, że uzyskanie dobrego efektu wymaga najczęściej nie tylko długiego czasu wykonywania programu, ale i dobrej znajomości narzędzia.

Przypomnijmy, że w 2021 roku na naszym kanale o tym, jak używać RastaConvertera, opowiadał Krzysztof „Amarok” Piotrowski, warto obejrzeć ponad 2h poniższego materiału (notabene to chęć poznania tajników tego narzędzia była impulsem do powrotu Amaroka po latach do Atari):




Zachęcamy do publikowania swoich prób konwersji w tym wątku na naszym forum.

A o ile stosunkowo niewiele w ostatnim roku pojawiło się konwersji udostępnionych w naszym wątku, to na forum AtariAge można było ich zobaczyć znacznie więcej: odpowiedni wątek znajdziecie tutaj. Więc jako próbkę możliwości i potencjalną inspirację zaprezentuję poniżej wybór konwersji, które właśnie tam w ostatnich tygodniach publikował bardzo aktywny ostatnio Atari8man2004.

Przy każdym obrazku załączyłem odpowiedni plik XEX, który był efektem działania RastaConvertera (przy czym uwaga: tak naprawdę duża ich część była jeszcze generowana w wersji Beta 8 release 2, a nie Beta 9). W niektórych przypadkach są dwa pliki, drugi dodatkowo dla standardu NTSC.


Alien King


plik XEX + wersja NTSC


Alien Queen


plik XEX


Astronaut


plik XEX



Burger time


plik XEX



Butterfly Watercolor


plik XEX



Caterpillar


plik XEX



City Park 2


plik XEX



Cyber Citizen 2


plik XEX









Demon Seal


plik XEX



Ladybug (no dithering)


plik XEX



Night Owl


plik XEX



Pink Roses


plik XEX



Portal


plik XEX



Rainbow Bird


plik XEX + wersja NTSC









White Tiger Cub


plik XEX


2024-04-24 00:47 by "Adam"
komentarzy: 16
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Monitor XCL10
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Ogłoszenie wyników FujiCup i Atari Homebrew Awards
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Głosowanie na najlepsze gry w konkursie FujiCup 2024
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Lepszy obraz na Atari!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Wersja finalna BoberDasha i kilka słów o Retro Tools
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Obudowa 1090 XL
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Obudowa 1090 XL
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Kalendarz 2025 o Atari
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Kalendarz 2025 o Atari
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalsze rozkminy "construction kit"

Vox populi

Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(

Dodaj komentarz!!!!

Nick
Email
Www
Komentarz
 
wstecz24/04/2024 00:47
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Atari Font Maker V1.16.14.4 [Atari.Area] Atari Font Maker V1.16.14.4
Mamy dobrą wiadomość dla miłośników grafiki na małym Atari (a także twórców gier!) Narzędzie MatoSimiego do projektowania zestawów znaków dla Atari właśnie otrzymało aktualizację, która wprowadza wiele ulepszeń i nowych funkcji. Nowości w programie: Naprawiono błąd w eksporcie widoku — małe obszary były eksportowane nieprawidłowo. Poprawiono mapowanie kolorów w ...
[Atari.Area] Ruszyła strona Silly Venture 2k25SE [Atari.Area] Ruszyła strona Silly Venture 2k25SE
Informujemy, że strona letniej edycji Silly Venture 2k25 jest już dostępna! Party place pozostaje bez zmian - organizatorzy zdecydowali ponownie zorganizować wydarzenie w tej samej lokalizacji, uznanej za najlepszą zarówno pod względem klimatu, jak i warunków. Już teraz możecie zapisać się na listę uczestników i zakupić wejściówki. To świetna okazja, aby zapewnić sobie miejsce ...
[Atari.Area] Zmarł mOdmate [Atari.Area] Zmarł mOdmate
Po niemal rocznej walce z rakiem, kolega mOdmate niestety ją przegrał. Jego wkład w wiele produkcji jest nieoceniony i będzie pamiętany.Kondolencje dla rodziny, żony i dzieci.
[Atari.Area] Grawitacja 2025 [Atari.Area] Grawitacja 2025
Grawitacja - 8bit GameJam to wyjątkowy hackathon, podczas którego zespoły programistów, grafików i muzyków mają 36 godzin na stworzenie gry na dowolną platformę ośmiobitową. Siódma edycja tego wydarzenia odbędzie się w dniach 25-27 kwietnia 2025 roku w Krakowie, w przestrzeni HUBRAUM przy ul. Przemysłowej 12. Celem konkursu jest aktywizacja sceny gameDev 8bit, integracja ...
[Atari.Area] Forever 2025 - już wkrótce! [Atari.Area] Forever 2025 - już wkrótce!
Przypominamy o nadchodzącym wydarzeniu dla miłośników komputerów 8-bitowych i demosceny – FOReVER 23, które odbędzie się w dniach 14–16 marca 2025 roku w miejscowości Sucha nad Parnou koło Trnawy na Słowacji. FOReVER to coroczne spotkanie entuzjastów platform takich jak Atari, Commodore, ZX Spectrum oraz innych komputerów 8-bitowych. To wyjątkowa okazja, aby zanurzyć się w ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2025 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU