[PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.10

[1] @ Poniedziałek, 29 Grudnia 2014 22:24CET

Skomentuj

Pojawiła się nowa odsłona całkiem interesującej wtyczki autorstwa Mathiasa Roslunda do emulatorów konsoli PSX odpowiedzialnej za wyświetlanie obrazu. Coś dla osób bardziej zainteresowanych dokładnym odwzorowaniem gfx konsol (w tym układów późniejszych montowanych w "szarakach"), niż nastawionych na współczesne dodatki.

The options:

  • New GPU: Emulate the new (v2) GPU as used in later (common) PSX models.
  • Texture cache: Enable emulation of the PSX GPU texture cache.
  • Interlace half rate: Refresh interlace as full frames, and not one field at a time.
  • Progressive double scan: Render each line twice to avoid black empty lines.
  • Bright scanlines: Render scanlines with half brightness instead of black.
  • No scale: Render centered unscaled image (=fast but small).
  • Limit frame rate: Limit the framerate to 50/60 frames per second.
  • Full screen: Use full screen instead of window.
  • Full screen scaling: Choose how to scale the image in full screen mode:
    • None (centered)
    •  Full height
    •  Full width & height
  • Display type: Select emulated display type. Affects visible resolution.

History

  • 1.10 (2014-12-29): Fixed offset emulation. Use Direct3D if available.
→ [PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.9

History:
  • 1.9 (2014-07-26): Fixed rendering to 15bit/16bit screens. Allow pause/resume.

 

→ [PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.8
  • Texture cache:
  • Enable emulation of the PSX GPU texture cache.​
  • Interlace half rate:
  • Refresh interlace as full frames, and not one field at a time.​
  • Progressive double scan:
  • Render each line twice to avoid black empty lines.​
  • Bright scanlines:
  • Render scanlines with half brightness instead of black.​
  • No scale:
  • Render centered unscaled image (=fast but small).​
  • Limit frame rate:
  • Limit the framerate to 50/60 frames per second.​
  • New GPU:
  • Emulate the new (v2) GPU as used in later (common) PSX models.​
  • Display type:
  • Select emulated display type. Affects visible resolution.​

History:

  • 1.8 (2014-05-10): Fixed VRAM masking. Improved status emulation.
  • 1.7 (2014-05-02): Fixed overlapping VRAM moves. Added IRQ emulation. Improved status emulation (field, odd/even).
→ [PSX] AmiDog's GPU Plugin v1.6
  • Texture cache:
  • Enable emulation of the PSX GPU texture cache.​
  • Interlace half rate:
  • Refresh interlace as full frames, and not one field at a time.​
  • Progressive double scan:
  • Render each line twice to avoid black empty lines.​
  • Bright scanlines:
  • Render scanlines with half brightness instead of black.​
  • No scale:
  • Render centered unscaled image (=fast but small).​
  • Limit frame rate:
  • Limit the framerate to 50/60 frames per second.​
  • New GPU:
  • Emulate the new (v2) GPU as used in later (common) PSX models.​
  • Display type:
  • Select emulated display type. Affects visible resolution.​

History:

  • 1.6 (2014-01-01): Added display option.
  • 1.5 (2013-12-31): Texel cache fixes. Cleanups.
  • 1.4 (2013-09-07): XY-flip (mirror) emulation (v2 only). Fixed tpage bug. Texture cache improvements. Improved status emulation.
  • 1.3 (2013-08-23): Added emulation of new GPU version (v2).
  • 1.2 (2013-07-01): Optimized display code.
  • 1.1 (2013-06-29): Optimizations. Handle 24-bit mode. Use DirectDraw. Bugfixes.
  • 1.0 (2013-06-03): First release.
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-530-g486707b43 [PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-530-g486707b43;
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2585-g614209be2 2018-10-04 05:39:01 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2585-g614209be2 2018-10-04 05:39:01;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-536-g7b34eaa1f [PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-536-g7b34eaa1f;
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2586-g281b6861e 2018-10-04 02:09:26 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2586-g281b6861e 2018-10-04 02:09:26;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2587-g5719c6c3c 2018-10-04 20:46:50 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2587-g5719c6c3c 2018-10-04 20:46:50;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze

Tshirt "Starblade C&E 1986"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt