Z26 v1.39

[1] @ Poniedziałek, 25 Września 2000 10:06CET

Skomentuj

Malutki emulator [56kB] konsoli Atari 2600 - Z26 v1.39 z dłuuuuuuugaśną listą zmian: - Starpath multiload support has been added. You must concatenate the .bin files similarly to other emulators to play multiloads.
- Added a new Starpath bios that shows the vertical blue progress bars any time you load a Starpath game or go to the next load in a multiload game.
- Added support for the 6144 byte Starpath format so that the 6K version of Cubis that is floating around the net now plays.
- Changed super-chip detection scheme. If the RAM area has all $00 or $ff in it, z26 turns on super-chip support automatically. Now developers can work on super-chip games without having to use the -g command line switch.
- Thanks to Eckhard Stolberg for the nice Starpath support and the new super-chip detection scheme.
- Added some features to trace mode so that real addresses are shown for indexed accesses. Thanks to Thomas Jentzsch for help with this.
- Fixed bug in the GUI to allow the complete maximum number of ROMs to be displayed (693). Thanks to Michael Walden Jr. for this fix.
- Fixed a small mouse related bug in the GUI.
- Re-vamped video support. Video mode 5 is now the default and the vertical position of games is now adjusted automatically. If you wish to turn off automatic positioning, simply press PgUp or PgDn to do positioning manually.
- PAL games are now detected automatically. A game is run for a few frames and if it is a PAL game (lots of scanlines), the video mode is automatically switched to a PAL mode (if you've enabled it with the -5 command line switch), and the PAL palette is turned on.
- Fixed what is hopefully the final Windows compatibility issue. Some rare system crashes that happened when exiting z26 no longer occur.
Inne treści związane z tematem
[NDS] DesMuMe x86/x64 0.9.12 SVN6081 [NDS] DesMuMe x86/x64 0.9.12 SVN6081;
Kolejna deweloperska wersja DeSmuMe - emulatora NINTENDO DS. Nie moja, bo z automatu AppVeyor, z którego zaczyna korzystać co raz większa ilość projektów, więc warto zapisać sobie bookmark. W DeSmume jak zwykle - troche zmian dla PC, ale gro dla portu Cocoa (MacOS).  
[MULTI] Pantheon 6.868 [MULTI] Pantheon 6.868;
Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. i znów Nintendo Gameboy w akcji;)
[MULTI] XPECCY 0.6 build 20180311 [MULTI] XPECCY 0.6 build 20180311;
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color oraz NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy. Emulator wymaga biblioteki QT, jeśli chcemy go odpalić pod ...
[MULTI] Mednafen x86/x64 1.21.1 MFix [MULTI] Mednafen x86/x64 1.21.1 MFix;
Mednafen jest bardzo udanym multiemulatorem, który powstał przede wszystkim z myślą o linuksie, jednak dzięki portowi pod win32 i ostatnio testowanej wersji x64, możemy pobawić się nim także pod okienkami. Jest na tyle dobrym udawaczem, że na podwalinie jego kodu powstały takie ...
[VBA] VisualBoy Advance - M 2.2 FixBuild 13/03/18 [VBA] VisualBoy Advance - M 2.2 FixBuild 13/03/18;
Ukazała się nowa, testowa wersja emulatora konsol NINTENDO (CGB,GB,GBA). Tym razem zmiany będą bardziej odczuwalne niż ostatnio, jednak to i tak kosmetyka - zmieniono podstawowy driver dźwięku na SDL (obecnie każdy inny powodował problemy z jego odtwarzaniem).
Komentarze

Tshirt "Eidolon B&W Dragon"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt