[util] C64 65XE Debugger v. 0.64.58.4

[65] @ !!! Wtorek, 23 Lutego 2021 01:24 CET [23-02-2021 01:22 CET]

Marcin Skoczylas, znany jako Slajerek/Samar ze sceny C64, wypuścił nową wersję C64/65XE Debuggera. Zestaw narzędziowy wykorzystuje emulatory WinVice, Atari800 4.2.0 i Nestopia dla debuggera Nintendo 8.

v0.64.58.4 (2021/02/22), a celebration of my birthday

  • Added: Possibility to rewind emulation to state when memory was last written by Alt+Ctrl+click on value in memory dump/memory map view, or last read by Alt+Ctrl+Shift+click
  • Added: You can click a few pixels above bottom Timeline to make it sticky and always visible, click again to hide it
  • Bug Fixed C64: -autorundisk command line option was not working properly, thanks to Franck Gotthold
  • Added NES: New layouts, emulation rewind, back-stepping code, Nametables view, PPU state, APU and piano view, etc.

v0.64.58.2 (2020/12/24) X-mas release!

  • Added C64: Key shortcut to insert next disk from current folder (Ctrl+Alt+8)
  • Added C64: Bitmaps, screens, charsets and sprites sheet in All Graphics layout at Ctrl+Shift+F7 (thanks to Digger/Elysium for the idea)
  • Added C64: SIDs layout with piano keyboard at Ctrl+Shift+F8 (thanks to me and Alex Goldblat for the idea and pushing this forward)
  • Added C64: C64/Drive Memory debugger layout at Ctrl+Shift+F9 (thanks to Brush/Elysium for the idea)
  • Added C64: Setting to skip drawing of VIC sprites (thanks to Isildur/Samar for the idea)
  • Added C64: Show raster breakpoints and VIC IRQs as lines in VIC Display (shown using BADLINES switch)
  • Added C64: Drag-drop of *.REU files on debugger window
  • Added: New command line option -fullscreen (requested by Gary Metheringham)
  • Added: M command (print memory) and tweaks for D command in monitor, Enter key continues memory and disassemble
  • Added: Setting to select decimal or hex representation of raster and sprite positions (default is hex now)
  • Added: Setting to restart audio engine on emulation reset, needed when selected audio out device changes its properties (thanks to Brush/Elysium for the hint)
  • Bug fixed: Backwards stepping (Alt+F10) was not pausing code when it was running
  • Bug fixed: Rewinding to not available frame (f.e. negative time) using keyboard caused video refresh to be blocked (thanks to Alex Goldblat)
  • Bug fixed: Mouse scroll and multitouch zoom on a raster/zoomed C64 screen (Ctrl+Shift+F1, Ctrl+Shift+F2) was not receiving zoom events
  • Bug fixed: When C64 emulation speed was below 100% then C64 Debugger crashed on startup (thanks to Steve West)
  • Bug fixed Linux: Open/Save file NFD library was crashing in new GTK3, replaced default method to use Zenity instead (thanks to Compyx for help)
  • Changed: Updated *.dbg parser to reflect new KickAss label format (thanks to Yugorin/Samar for checking this)
  • Changed: Performance tweaks for images re-binding mechanism
  • Added Windows: Remember window position and size
  • Added NES: NestopiaUE v1.50 integrated, new views added, NES Debugger first alpha release!
→ [Atari.Area] C64 65XE Debugger v. 0.64.58
wstecz23/02/2021 01:24
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Środowisko prasowe z nowymi "Bajtkami" [Atari] AtariOnLine: Środowisko prasowe z nowymi "Bajtkami"
Zgodnie z zapowiedzią sprzed tygodnia, dzisiaj, w środę, o godzinie 20:00 rozpoczniemy dziewiętnastą, specjalną edycję "Środowiska prasowego". Jak zwykle na naszym kanale zoom, dzięki czemu nie tylko biernie możecie oglądać, ale też brać udział w dyskusji czy zadawać pytania. Będziemy przyglądać się nowym wydaniom ...
[multi] BizHawk x64 2.6.1 22/02/2021 [multi] BizHawk x64 2.6.1 22/02/2021
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, SuperGrafx, Atari 2600, Atari 7800, Atari ...
[Atari.Area] Wywiad z Konradem Zawadą (Zaksoft) [Atari.Area] Wywiad z Konradem Zawadą (Zaksoft)
Udało nam się skontaktować z Konradem Zawadą, czyli Zaksoftem - przedstawicielem atarowskiej protosceny z końca lat 80. Konrad zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań, z których będziecie mogli się dowiedzieć m.in. skąd wziął się pomysł na napisanie własnych dem i jakie było nimi zainteresowanie. Wywiad do przeczytania w dziale z rozmowami.
[Atari.Area] Wywiad z Konradem Zawadą (Zaksoft) [Atari.Area] Wywiad z Konradem Zawadą (Zaksoft)
Udało nam się skontaktować z Konradem Zawadą, czyli Zaksoftem - przedstawicielem atarowskiej protosceny z końca lat 80. Konrad zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań, z których będziecie mogli się dowiedzieć m.in. skąd wziął się pomysł na napisanie własnych dem i jakie było nimi zainteresowanie. Wywiad do przeczytania w dziale z rozmowami.
Do ściągnięcia
C64-65XE-NES-Debugger-v0.64.58.4-win32.zip
Do oglądnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "W brzuchu burczy..."

Retro T-Shirt W brzuchu burczy... - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt