!

[PSemu.pl] PPSSPP 0.7.6

[0] # PSemu.pl | Sobota, 18 Maja 2013 17:39CET

[PSemu.pl] PPSSPP 0.7.6

Nie wiem jak jest w Waszym przypadku, ale mnie niezwykle cieszy prężny rozwój każdego nowego projektu. Doskonałym tego przykładem jest tytułowy PPSSPP - pojawił się pod koniec ubiegłego roku, w styczniu był już w stanie uruchamiać garść komercyjnych gier, a w dniu dzisiejszym (biorąc pełną odpowiedzialność za to stwierdzenie) muszę szczerze przyznać, z emulacją PSP radzi sobie wyśmienicie. O własnych obserwacjach napiszę może poniżej, zajmijmy się wpierw zmianami, jakie nastąpiły w programie od opisywanej ostatnio wersji:

 

  • v0.6 - wersja JIT dla procesorów ARM, czyli wielkie przyśpieszenie aplikacji w wersji dla urządzeniach mobilnych. Sporo poprawek zwiększających kompatybilność programu, a przez to powiększających listę obsługiwanych gier.
  • v0.6.1 - poprawione adresowanie LDR r0, [r0] - umożliwiające poprawne działanie aplikacji na urządzeniach z procesorem Snapdragon.
  • v0.7 - dodano możliwość kontroli przez wychylenia i świetny port dla iOS, aczkolwiek największą zmianą w tej wersji było drastyczne zwiększenie prędkości, uzyskane przez optymalizację kodu, skutkujące jednocześnie znaczącym zwiększeniem kompatybilności programu, ufff. Dzięki temu grywalne stały się takie pozycje jak choćby: God of War, Virtua Tennis, czy Ace Combat X.
  • v0.7.5 - usprawniono interfejs oraz kompatybilność programu.
  • v0.7.6 - kolejne zmiany w interfejsie, w tym najważniejsza - regionalizacja programu (tak, jest też polska wersja językowa), oraz stos naprawionych błędów dzięki czemu masa gier (m.in. Persona 3 i seria GTA) wygląda i zachowuje się jak przystało.

Tyle w teorii, czas na praktykę i jak (po przeczytaniu pierwszej części niusa) łatwo się można się domyśleć - jestem bardzo zadowolony z rezultatów. W zasadzie, ciężko jest się przyczepić do PPSSPP v0.7.6 dla Windowsa, obie z testowanych przeze mnie gier (t.j. Lumines i Patapon), biorąc pod uwagę prędkość emulacji, jakość generowanej przez program grafiki, czy dźwięku, pracowały bez większych zastrzeżeń. W czasie godzinnego testu, nie uświadczyłem krytycznego błędu, zwisu, zacięcia, przekłamań w obrazie i dźwięku, czy nawet grubszych zwolnień prędkości emulacji. Jedyna rzecz, do której można mieć `jakieś ale` to brak polskich czcionek w systemowych menusach, ale napisy w stylu `Wró?` (miast Wróć) można spokojnie przetrawić, pominąć korzystając z anglojęzycznego interfejsu, czy przeczekać do kolejnej wersji, w której zapewne to niedociągnięcie zostanie poprawione. Do tego czasu, warto bliżej zapoznać się z najnowszą odsłoną PPSSPP, ciesząc się przy tym wysokim poziomem emulacji PSP jakie prezentuje tytułowy program, no i oczywiście przyjemnością z szarpania w świetne szpile z pierwszego, przenośnego PlayStation. Tyle z mojej, kończąc wywód odsyłam na stronę domową projektu oraz zapraszam do dzielenia się włąsnymi spostrzeżeniami z obcowania z najnowszą odsłoną PPSSPP, oddaje komentarze do Waszej dyspozycji, wszelkie opinie (szczególnie dotyczące pracy pod Adroidem, Linuksem, iOS, czy BB) są bardziej, niż mile widziane.

Vox populi

Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(

Dodaj komentarz!!!!

Nick
Email
Www
Komentarz
 
wstecz18/05/2013 17:39
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2025 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU