Po dwuletniej przerwie ukazała się nowa odsłona emulatora handelda firmy Atari - Atari Lynx, dość fajnej zabawki, którą zapamiętam przede wszystkim przez jej niesamowity i nienasycony głód na baterie paluszki;)
Emulator według zapewnień autora - Waldemara 'Laoo' Pawlaszka z grupy demoscenowego New Generations - ma w najbliższym czasie ewoluować w kierunku multiplatformości, więc to zapewne ostatni moment na zabawę bez SDL2;)
Felix 0.6.2 4/01/2024
- Loading symbols from .lab files generated by mads
- Ability to access symbols through Lua
- Added monitor window
- Fixed handling of lua errors
Autor' comment
Felix 0.6.1 2/01/2024
- Fixed long-lasting bug that resulted in too fast emulation and audio glitches (#109)
- Added WAV and VGM dumping commands to Audio menu
Autor' comment
I'm working on SDL2 migration at the moment, but meanwhile I've managed to diagnose the nasty bug producing audio glitches.It was due to the fact, that current emulation is audio driven - I call emulation loop to render given number of samples. But Suzy sprite blitting could not be interrupted which resulted in compressing the time occupied by Suzy and loss of generated samples. Nevertheless I've fixed it and added two commands in Audio menu - to save WAV file and VGM file, as VGM now officially supports Mikey.
Those two changes are in 0.6.1 release which includes also 32-bit build. Before I'll manage to setup an automated build on the GitHub infrastructure all builds are done on my personal PC. So just in case: antiviruses I am using do not recognize any problems on my machine, but Virus Total does report some issues and only I can offer now is my word that they are false positives
Felix 0.6.3 7/07/2024
Small improvements and fixes
- icon file as a courtesy of https://retroemu.pl/
- added a command to dump emulated Lynx memory to a file
- added a command to save currently rendered frame to a PNG file
- removing buggy watch editor and breakpoint editor
- fixing a script typo (traceOf -> traceOff)
- making trace log set in lua script relative to the script file, not an emulator executable
Desert Strike: Return to the Gulf (1993, Telegames Inc)
Felix 0.6.0 19/12/2023
A new Felix release after two years and ten days!
Many changes and improvements with respect to debugging and stability.
Known issues:
- Awesome golf and Scrapyard Dog hangs,
- audio/video synchronization has a defect resulting in crackling,
- few debugging features does not behave as flawlessly as they should.
This is the last (major-ish) release before much anticipated migration of the rendering engine to something multiplatform (likely SDL2).
Rygar (Atari Corporation, 1990)
Felix 0.5.0 8/12/2021
- Introducing simple GUI
- Fixed XOR sprites drawing
- Redefinable key mapping
- Simple gamepad support
- Automatic key remapping depending on rotation
- Giving Felix the focus for keyboard after a drag&drop
- Cpu corrections (fixes Dracula)
- Ability to change rotation and eeprom properies (can't be saved yet)
- Extended lua debugging facilities
Felix 0.4.8 16/11/2021
Felix 0.4.7 14/11/2021
PaperBoy (Tengen Inc., 1991). Jeden z tytułów, który nie chciał się uruchamiąc przed 0.4.7
- Fixed many games hanging after title screen
- Got rid of D3DCompiler library dependency (might fix some DXError problems)
Felix 0.4.6 13/11/2021
- Fixed math bug related to unsafe register access (demo0006.o now works)
- Fixed bug in counters
- Slightly improved CPU timing
- Fixed multiple errors related to hardware collisions (fixes Flappy Bird and other)
Felix 0.4.5 5/11/2021
- EEPROM support reworked. Fixed bad write status
Felix 0.4.4 04/11/2021
- Support for rotation flag in LNX header
Felix 0.4.3 04/11/2021
- single instance feature can be disabled in configuration file in c:Users[user-name]AppDataLocalFelixWinConfig.lua and is disabled by default
- fixed a math bug that resolves the issue with apfel_2a.o
Felix 0.4.2
- Suzy math corrections
- Palette corrections
- EEPROM support
Felix 0.4.1
This is a first public release.
Keep in mind that it's inherently "pre-release" and isn't production ready before reaching version 1.0
Joust (Shadowsoft, 1992)
Lemings (Psygnosis Limited, 1993)
Battlezone 2000 (Atari Corporation, 1995)
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: ATASCII Compo - 4. edycja
Czołem wszystkim!Logiker, nasz kolega z Austrii, zdecydował się zorganizować kolejną edycję konkursu na najlepszą grafikę w trybie znakowym dla ośmiobitowego Atari. Dotychczas konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony grafików, również naszych rodzimych twórców.Prace można nadsyłać do 17 października, ...
[VCS] Stella 7.0 4/10/2024
Stella w nowej odsłonie. Emulator pozwala odkurzyć tytuły dla jednej z najważniejszych konsol lat osiemdziesiątych - Atari 2600 (Video Console System).
[Atari] AtariOnLine: Gra "Dangerous City" uwolniona!
Czy ktoś pamięta grę Dangerous City, wydaną przez PTODT w 2023 roku na carcie, w pudełku, z papierową mapą, instrukcją i naklejkami? A właściwie trzy gry, bo cartridge zawierał starszą, czarno-białą wersję gry w języku polskim oraz dwie podkolorowane i poprawione, w języku polskim i angielskim. Otóż jej główny ...
[VCS] Gopher 0.35.0 2/10/2024
Stella ma całkiem rozwiniętego konkurenta, który jak większość multiplatformowych aplikacji potrafi doprowadzić mnie do szewskiej pasji kiedy chce załadować gry z innej partycji;) Po za tym, to całkiem przyjemny emulator ATARI 2600 posiadający dość dobry filtr "psujący" obraz i parę dodatkowych ustawień pozwalających na dopicowanie naszego wirtualnego VCS.
[Atari.Area] Czwarta edycja ATASCII Compo!
Drodzy miłośnicy komputerów Atari, nadszedł czas, aby ponownie zanurzyć się w fascynującym świecie grafiki ATASCII. Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac! Macie czas do 17 października na zgłoszenie swoich dzieł, więc czas zabrać się do roboty! W poprzednich latach w konkursie pojawiło się wiele niesamowitych rysunków, które możecie ...