!

[Atari.Area] Studia podyplomowe z retrocomputingu

[1] # AtariArea | Wtorek, 28 Marca 2023 18:42CET

[Atari.Area] Studia podyplomowe z retrocomputingu

Już w październiku 2023 roku na Politechnice Rzeszowskiej może zostać uruchomione Podyplomowe Studium pod roboczym tytułem “Retro-computing: technologie i sztuka cyfrowa”. Byłyby to pierwsze w Polsce i na świecie studia o takim profilu, obejmujące tematykę rozwoju technik i technologii komputerowych, zarówno w kontekście historycznym, jak i współczesnym, ale kładące nacisk na zaangażowanie uczestników studiów w twórcze aspekty retrocomputingu - od demosceny po gamedev. Program studiów obejmuje m.in. platform studies i przegląd ważniejszych polskich i zagranicznych platform komputerowych (maszyny arcade, Apple, TRS-80, PET, system MSX, Odra, Elwro, Sinclair, Atari, Commodore, Amstrad, Amiga, ST, PC, konsole), wykorzystanie komputerów w sztuce, demoscenę, współczesne aspekty retrocomputingu (nowe urządzenia, rynek aukcyjny, aspekty prawne), a także twórcze zaangażowanie uczestników studiów poprzez warsztaty tworzenia gier i dem na platformach 8/16-bitowych.

Studia będą trwały 2 semestry (odbędzie się około 9 zjazdów w weekendy). W pierwszym semestrze, dominować będą aspekty "twarde" (hardware, programowanie, rozszerzenia), natomiast w drugim – bardziej "miękkie" (gry, demoscena, muzyka, pixel-art, warsztaty kreatywne). Koszt studiów powinien zamknąć się w kwocie 3500 złotych. Studium zaproponowane zostało przez Polskie Towarzystwo Ochrony Dziedzictwa Technicznego, uzyskując wstępną akceptację Politechniki Rzeszowskiej, a również wsparcie Polskiego Towarzystwa Informatycznego o/Rzeszów, UBU Lab na Uniwersytecie Jagiellońskim i innych podmiotów.

Aktualnie trwa sondowanie zainteresowania, na podstawie którego zostanie ogłoszony program studiów i nabór chętnych osób. Prosimy o komentarze poniżej lub odzew na [email protected], jeżeli jesteś zainteresowany udziałem w tym nowatorskim przedsięwzięciu jako student lub wykładowca. Jedynym warunkiem wstępnym dla studentów jest wymagane przez polskie prawo posiadanie wyższego wykształcenia, od licencjatu wzwyż. W przypadku potencjalnych wykładowców poszczególnych tematów należy posiadać co najmniej dyplom magistra.

Wszystkie komentarze (tak pozytywne jak i negatywne), zostaną zebrane w formie raportu, który pomoże podjąć Politechnice Rzeszowskiej decyzję podczas głosowania na uczelni pod koniec kwietnia 2023 roku, czy studium wystartuje.

Więcej informacji: https://ptodt.org.pl/projekt-studia-podyplomowe.

NOWSZY [Atari.Area] Tenebra na Atari ST/STE
NOWSZY [Atari.Area] Wyniki FujiCup 2023
NOWSZY [Atari.Area] TONY na małe Atari
NOWSZY [Atari.Area] Cosmic Hero 2
NOWSZY [Atari.Area] VI. Basque Tournament of Atari 2600
NOWSZY [Atari.Area] Losowanie wejściówki na Last Party
NOWSZY [Atari.Area] Pojawił się New Years Disk 2024
NOWSZY [Atari.Area] Harmonogram Last Party 2024
NOWSZY [Atari.Area] Echa Silly Venture 2023 WE
NOWSZY [Atari.Area] Harmonogram Silly Venture 2023 WE
wstecz28/03/2023 18:42
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Tenebra na Atari ST/STE [Atari.Area] Tenebra na Atari ST/STE
Idzie wiosna i ptaszki śpiewają, że powstała wersja gry na Atari ST/STE. Gra na duże Atari - podobnie jak w wersji Amigowej - ma dwa tryby: klasyczny 320x200 (jak na ośmiobitowcach), jak i 640x400. Tu mamy filmik niezawodnego w dziedzinie nowości Sabermana. Przypominam, że w głosowaniu fujicup - wersja na małe Atari osiągnęła wysoką, piątą lokatę.
[VCS] Gopher 0.29 25/02/2024
Stella ma całkiem rozwiniętego konkurenta, który jak większość multiplatformowych aplikacji potrafi doprowadzić mnie do szewskiej pasji kiedy chce załadować gry z innej partycji;) Po za tym, to całkiem przyjemny emulator ATARI 2600 posiadający dość dobry filtr "psujący" obraz i parę dodatkowych ustawień pozwalających na dopicowanie naszego wirtualnego VCS.
[Atari.Area] Wyniki FujiCup 2023 [Atari.Area] Wyniki FujiCup 2023
Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone! Laury zwycięzcy przypadły grze "Time Wizard", która została stworzona przez Amaroka. Gra zachwyciła zarówno jury, jak i publiczność, zdobywając zasłużone pierwsze miejsce. Na drugim miejscu uplasowała się produkcja o nazwie "Dude Story", autorstwa Mq, a trzecie miejsce przypadło grze "Night ...
[Atari] AtariOnLine: KWAS #32 [Atari] AtariOnLine: KWAS #32
Zbliżamy się w czasie do 24 lutego 2024 roku (daty prawie palindromicznej), który wypadnie w sobotę, gdy w Warszawskim Muzeum Komputerów i Gier, al. Niepodległości 208a odbędzie się jubileuszowy, bo trzydziesty drugi KWAS (Kolejne Wspaniałe Atarowskie Spotkanie, wcześniej zwane Kolejnym Wrocławskim Atarowskim Spotkaniem, gdy organizowane było ...
[Atari] AtariOnLine: Która kolorystyka okładki lepsza? [Atari] AtariOnLine: Która kolorystyka okładki lepsza?
Jak ćwierkają ptaszki w kuluarach, jeszcze w tym roku ma mieć premierę niezwykła książka Kamila "Gorgh-a" Trzaski o programowaniu w asemblerze na procesory 6502, 6510 oraz Z80. Dlaczego niezwykła? Bo książki o kodowaniu procesorów ośmiobitowych powstawały ostatnio w latach 80., jakieś czterdzieści lat temu! Po co więc do tego ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU