Od 13 października br., uruchomione zostają na Politechnice Rzeszowskiej, nowe i unikatowe w skali Polski i świata, studia podyplomowe "Retro-computing: technologie i sztuka cyfrowa". Rekrutacja rozpoczyna się w dn. 7 VII br. i potrwaj do końca września br. Niżej, garść szczegółów:
- formuła studiów zaocznych (sobota-niedziela)
- zjazdy co około 4 tygodnie
- formuła w 100% stacjonarna
- koszt Studiów: 3000 PLN (w 2 ratach)
- nietypowe formuły zajęć (niektóre zajęcia w klubie studenckim)
Kierunek obejmuje interdyscyplinarnie tematykę retro computingu. Tematy Wykładów to po pierwsze - wstęp; m.in. Historia informatyki, Historia informatyki w Polsce. Następnie, retro computing: Architektura 8-/16-bit, Systemy operacyjne retro, Urządzenia peryferyjne. Następnie o tym, co można stworzyć na retro-komputerach: Historia gamedev, Demoscena, Retrogamedev. Studium będzie skonkludowane opisem tzw. sektorów kreatywnych. Po kierunku można spodziewać się rozrywki, sporej dawki wiedzy, warsztatów, dobrego towarzystwa (tj. zarówno Wykładowców jak i samych Słuchaczy) oraz ogólnie - unikatowych doświadczeń, na skalę światową. Została uruchomiona strona internetowa Studium, gdzie są m.in. sylwetki wszystkich Wykładowców.
Studium posiada patronaty: Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Komitetu Społecznego Kronika Polskiej Demosceny, partnerstwo UBU Labu oraz merytoryczną pomoc Polskiego Towarzystwa Ochrony Dziedzictwa Technicznego (na etapie tworzenia Studium). Na dodatek, firma Cloanto Corporation zapewniła o użyczeniu licencjonowanych plików dla uczestników, tj. części retro systemów operacyjnych, nieodpłatnie (system AmigaOS 1.x, 3.x i nie tylko.