!

[Atari.Area] Rekrutacja na studia podyplomowe

[1] # AtariArea | Poniedziałek, 10 Lipca 2023 19:12CET

[Atari.Area] Rekrutacja na studia podyplomowe

Od 13 października br., uruchomione zostają na Politechnice Rzeszowskiej, nowe i unikatowe w skali Polski i świata, studia podyplomowe "Retro-computing: technologie i sztuka cyfrowa". Rekrutacja rozpoczyna się w dn. 7 VII br. i potrwaj do końca września br. Niżej, garść szczegółów:

  • formuła studiów zaocznych (sobota-niedziela)
  • zjazdy co około 4 tygodnie
  • formuła w 100% stacjonarna
  • koszt Studiów: 3000 PLN (w 2 ratach)
  • nietypowe formuły zajęć (niektóre zajęcia w klubie studenckim)

Kierunek obejmuje interdyscyplinarnie tematykę retro computingu. Tematy Wykładów to po pierwsze - wstęp; m.in. Historia informatyki, Historia informatyki w Polsce. Następnie, retro computing: Architektura 8-/16-bit, Systemy operacyjne retro, Urządzenia peryferyjne. Następnie o tym, co można stworzyć na retro-komputerach: Historia gamedev, Demoscena, Retrogamedev. Studium będzie skonkludowane opisem tzw. sektorów kreatywnych. Po kierunku można spodziewać się rozrywki, sporej dawki wiedzy, warsztatów, dobrego towarzystwa (tj. zarówno Wykładowców jak i samych Słuchaczy) oraz ogólnie - unikatowych doświadczeń, na skalę światową. Została uruchomiona strona internetowa Studium, gdzie są m.in. sylwetki wszystkich Wykładowców.

Studium posiada patronaty: Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Komitetu Społecznego Kronika Polskiej Demosceny, partnerstwo UBU Labu oraz merytoryczną pomoc Polskiego Towarzystwa Ochrony Dziedzictwa Technicznego (na etapie tworzenia Studium). Na dodatek, firma Cloanto Corporation zapewniła o użyczeniu licencjonowanych plików dla uczestników, tj. części retro systemów operacyjnych, nieodpłatnie (system AmigaOS 1.x, 3.x i nie tylko.

NOWSZY [Atari.Area] Tenebra na Atari ST/STE
NOWSZY [Atari.Area] Wyniki FujiCup 2023
NOWSZY [Atari.Area] TONY na małe Atari
NOWSZY [Atari.Area] Cosmic Hero 2
NOWSZY [Atari.Area] VI. Basque Tournament of Atari 2600
NOWSZY [Atari.Area] Losowanie wejściówki na Last Party
NOWSZY [Atari.Area] Pojawił się New Years Disk 2024
NOWSZY [Atari.Area] Harmonogram Last Party 2024
NOWSZY [Atari.Area] Echa Silly Venture 2023 WE
NOWSZY [Atari.Area] Harmonogram Silly Venture 2023 WE
wstecz10/07/2023 19:12
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Tenebra na Atari ST/STE [Atari.Area] Tenebra na Atari ST/STE
Idzie wiosna i ptaszki śpiewają, że powstała wersja gry na Atari ST/STE. Gra na duże Atari - podobnie jak w wersji Amigowej - ma dwa tryby: klasyczny 320x200 (jak na ośmiobitowcach), jak i 640x400. Tu mamy filmik niezawodnego w dziedzinie nowości Sabermana. Przypominam, że w głosowaniu fujicup - wersja na małe Atari osiągnęła wysoką, piątą lokatę.
[VCS] Gopher 0.29 25/02/2024
Stella ma całkiem rozwiniętego konkurenta, który jak większość multiplatformowych aplikacji potrafi doprowadzić mnie do szewskiej pasji kiedy chce załadować gry z innej partycji;) Po za tym, to całkiem przyjemny emulator ATARI 2600 posiadający dość dobry filtr "psujący" obraz i parę dodatkowych ustawień pozwalających na dopicowanie naszego wirtualnego VCS.
[Atari.Area] Wyniki FujiCup 2023 [Atari.Area] Wyniki FujiCup 2023
Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone! Laury zwycięzcy przypadły grze "Time Wizard", która została stworzona przez Amaroka. Gra zachwyciła zarówno jury, jak i publiczność, zdobywając zasłużone pierwsze miejsce. Na drugim miejscu uplasowała się produkcja o nazwie "Dude Story", autorstwa Mq, a trzecie miejsce przypadło grze "Night ...
[Atari] AtariOnLine: KWAS #32 [Atari] AtariOnLine: KWAS #32
Zbliżamy się w czasie do 24 lutego 2024 roku (daty prawie palindromicznej), który wypadnie w sobotę, gdy w Warszawskim Muzeum Komputerów i Gier, al. Niepodległości 208a odbędzie się jubileuszowy, bo trzydziesty drugi KWAS (Kolejne Wspaniałe Atarowskie Spotkanie, wcześniej zwane Kolejnym Wrocławskim Atarowskim Spotkaniem, gdy organizowane było ...
[Atari] AtariOnLine: Która kolorystyka okładki lepsza? [Atari] AtariOnLine: Która kolorystyka okładki lepsza?
Jak ćwierkają ptaszki w kuluarach, jeszcze w tym roku ma mieć premierę niezwykła książka Kamila "Gorgh-a" Trzaski o programowaniu w asemblerze na procesory 6502, 6510 oraz Z80. Dlaczego niezwykła? Bo książki o kodowaniu procesorów ośmiobitowych powstawały ostatnio w latach 80., jakieś czterdzieści lat temu! Po co więc do tego ...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU