!

[Atari] AtariOnLine: Zapowiedź gry "Goldaktari"

[2] # AtariOnLine | środa, 8 Listopada 2023 02:14CET

[Atari] AtariOnLine: Zapowiedź gry "Goldaktari"
"UFO Robot Grendizer" to japońska kreskówka i manga, które były popularne w drugiej połowie lat 70. Przede wszystkim w Japonii i krajach zachodnich, bo do nas ten popularny serial, a tym bardziej wydawnictwa papierowe, nie dotarły. Znaliśmy tylko "Załogę G", przerobiony już przez Amerykanów japoński serial "Kagaku ninja tai Gatchaman". Jak to bywa w tego typu bajkach, mamy do czynienia z dobrem i złem, które ze sobą walczą z użyciem kosmicznych, robocich i wszelkich innych broni. Tutaj złym jest król Vega, który chce rozszerzyć swoje imperium i swoją armią miażdzy między innymi planetę Fleed, z której zmyka ichni książe. Książe ten porywa super-robota armii króla i śmiga nim do naszego Układu Słonecznego, a konkretnie do Japonii i ląduje pod górą Fuji. Tutaj pod przykrywką przechowuje robota, aż sytuacja się pokomplikuje, Ziemia zostanie zaatakowana i trzeba będzie wyciągnąć super-sprzęt, żeby go użyć. Przy okazji oczywiście dowiemy się o wielu intrygach, wątkach miłosnych, etc.



W tym uniwersum zakochał się Francuz Eric Cubizolle (ksywa Titan), który wymyślił sobie, żeby zrobić grę "Goldorak", nawiązującą do serialu. W grze mamy historyjkę, ilustrowaną intrem, odwzorowaną również przez poziomy gry. Planeta Alcorak została zniszczona przez armię króla Vega. Misją głównego bohatera, kierowane przez gracza, jest dotarcie do czterech lokacji na planecie, gdzie znajdują się części urządzenia, które pozwoli pokonać króla.

Ma to być stosunkowo nieskomplikowany shoot'em up z przesuwem tła w pionie, pod tytułem "Grendizer", początkowo przeznaczony wyłącznie dla konsoli Amstrad GX4000 i komputerów Amstrad CPC. Eric przygotował grafikę, Pulsophonic muzykę, a Zis Quier zajął się programowaniem. Jednak po opublikowaniu projektu, elementów graficznych, muzyki, scenariusza, itd. - okazało się, że znalazły się osoby chętne do stworzenia tej gry również na innych platformach, poczynając od ZX Spectrum na Sega Mega Drive kończąc.

1) opis projektu
2) pliki projektu (Amstrad)

Zainteresowanie tematem wykazał też jeden z miłośników ośmiobitowego Atari, Jean-Marc Lebourg, który po wielu latach postanowił wrócić do programowania naszego komputerka. To jego pierwszy projekt tego typu, konwersja gry z Amstrada. W przenoszeniu grafiki i muzyki wsparli go David Lzd praz Testuro. Gra prawdopodobnie będzie miała nazwę Goldoraktari. Powstały już pewne elementy, jak część grafiki poziomów, trochę kodu, muzyka. Trzymamy kciuki, aby udało się prace dokończyć!

Jean-Marc opublikował krótkie wideo, pokazujące dolny panel, przesuw tła i postać bohatera:



Także muzyczki do gry są już gotowe. Warto podkreślić, że to konwersje autorstwa StaxX-a, a autorem oryginalnej muzyki w kreksówce jest Shunsuke Kikuchi:

Opening:



In-game 1:



In-game 2:



In-game 3:



In-game 4:



In-game 5:



In-game 6:



In-game 7:



In-game 8:



Noam:



Ending:




2023-11-08 02:14 by Kaz
komentarzy: 9
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Obudowa kombajnu XCF12
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: FORTH rozgryziony!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Wyniki i stuff z Grawitacji 2024
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Grawitacja 2024 - zapraszamy!
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2"
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Bardzo krótka relacja z KWAS #33
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: KWAS #33 w Katowicach za moment!
wstecz08/11/2023 02:14
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] FujiNET firmware v1.3.0 [Atari.Area] FujiNET firmware v1.3.0
Ukazała się nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET, największą zmianą jest umożliwienie łączenia się z zasobami sieci za pomocą protokołu TCP, co powinno wyeliminować niestabilności w połączeniu. TCP Support in TNFS Ability to mount from SMB and FTP hosts in CONFIG Option to select alternate CONFIG disk from WebUI Option to reset Fujinet from WebUI CONFIG bug ...
[Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
Gra Mikie, o której dziś mowa, w 1985 roku podbijała serce graczy na całym świecie. Pierwotnie powstała tylko dla automatów arcade, ale gdy okazało się, że podoba się odbiorcom i wciąga ich w dłuższą rozgrywkę, namnożyły się wersje na rozliczne platformy komputerowe - np. systemu MSX, ZX Spectrum, BBC Micro/Acorn ...
[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja [Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
Dla porządku przypomnijmy: RastaConverter, po raz pierwszy upubliczniony w 2012 roku, potrafi konwertować dowolne obrazki czy zdjęcia na pliki wykonywalne XEX, które wyświetlą te obrazki na małym Atari. A że wykorzystuje przy tym w zaawansowany sposób możliwości sprzętu (w tym m.in. zmiany kolorów w trakcie rysowania linii czy multiplikowanie ...
[Atari.Area] hatari 2.5.0 [Atari.Area] hatari 2.5.0
Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari. Dla porządku przypomnę, że jest to emulator Atari 16/32bit dla GNU/Linux, BSD, Mac OS X, Windows oraz innych systemów wspierających bibliotekę SDL. Lista zmian (duża) dostępna jest tutaj. Natomiast emulator, jak również jego źródła, możemy pobrać stąd.
[ATARI] ST/Falcon:Hatari 2.5.0 19/04/2024 [ATARI] ST/Falcon:Hatari 2.5.0 19/04/2024
hATARI! świetny emulatora dużych, 16-bitowych komputerów ATARI - począwszy od modeli ATARI ST/TT a skończywszy na ATARI FALCON. Co prawda, strona oficjalna jeszcze śpi... ale...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU