!

[Atari] AtariOnLine: Nachodzi "Cosmic Hero 2"

[1] # AtariOnLine | Niedziela, 28 Stycznia 2024 06:27CET

[Atari] AtariOnLine: Nachodzi "Cosmic Hero 2"
Łukasz "Pazur" Pazera informuje:

Bohater ratujący Ziemię w kryzysowej sytuacji powraca po 30 latach! Cosmic Hero 2 to logiczno-zręcznościowa gra bazująca na mechanice podobnej do znanego wszystkim Sokoban’a i jednocześnie kontynuacja pierwszego Cosmic Hero z 1993 roku. Sequel zachowuje podstawowe zasady gry (zbieranie porozrzucanych “blobów” płynnej energii i układanie przewodu umożliwiającego otwarcie wyjścia z mapy), ale dodaje wiele nowych, unikatowych elementów, które zapewnią różnorodne wyzwania logiczne i zręcznościowe. W trakcie swojej misji gracz odwiedzi kilka planet różniących się oprawą graficzną i muzyczną.



Grę tworzy grupa Zelax, w takim samym składzie, w jakim działała 30 lat temu. Pomysłodawcą gry, grafikiem, programistą prototypu i autorem części map jest Pazur. Kodowaniem na Atari zajmuje się Święty, a za oprawę muzyczną odpowiada Foster.

Cosmic Hero 2 jest obecnie w fazie aktywnego rozwoju i powstaje z użyciem współczesnych narzędzi deweloperskich. Prototyp będący odwzorowaniem przyszłej gry praktycznie jeden do jednego, a rozwijany jest z użyciem silnika Unity i zawiera także edytor plansz. W momencie, gdy wszystkie aspekty projektu będą opracowane, rozpocznie się pisanie właściwej gry na Atari. Dźwięk powstaje w Raster Music Tracker i na potrzeby filmu jest zgrywany przez Fostera z prawdziwego POKEY-a.



Poniżej lista planowanych funkcjonalności w grze:
  • duże mapy przewijane zarówno w poziomie jak i w pionie,
  • pełnoekranowy obszar gry,
  • dopracowana, pełna detalu grafika w starannie dobranych kolorach,
  • bogata oprawa dźwiękowa w postaci eksperymentalnej muzyki maksymalnie wykorzystującej możliwości układu dźwiękowego małego Atari,
  • efekt cienia rzucanego przez obiekty na podłoże liczony w czasie rzeczywistym,
  • poruszające się obiekty, które dodadzą grze zręcznościowego charakteru,
  • rozbudowana mechanika gry pozwalająca na złożone interakcje między obiektami,
  • trzy rodzaje podłoża wpływające na rozgrywkę,
  • zróżnicowane mapy, tym razem z większą ilością początkowych, wprowadzających gracza w zasady rozgrywki.

    Tak to wygląda w tej chwili:



    A jakby ktoś chciał sobie przypomnieć pierwszą część przygód "Cosmic Hero" to zapraszamy do archiwum gier na AtariOnline.pl lub do sklepiku PTODT, gdzie gra dostępna jest w wersji pudełkowej, kolekcjonerskiej. Można też poczytać o ciekawej historii powstania gry, a także posłuchać głównego autora gry, Łukasza, w filmie z cyklu "Spowiedź autora":



    2024-01-28 06:27 by Kaz
    komentarzy: 21
  • NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Obudowa kombajnu XCF12
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: FORTH rozgryziony!
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Wyniki i stuff z Grawitacji 2024
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Grawitacja 2024 - zapraszamy!
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2"
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Bardzo krótka relacja z KWAS #33
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: KWAS #33 w Katowicach za moment!
    wstecz28/01/2024 06:27
    Inne treści związane z tematem
    [Atari.Area] FujiNET firmware v1.3.0 [Atari.Area] FujiNET firmware v1.3.0
    Ukazała się nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET, największą zmianą jest umożliwienie łączenia się z zasobami sieci za pomocą protokołu TCP, co powinno wyeliminować niestabilności w połączeniu. TCP Support in TNFS Ability to mount from SMB and FTP hosts in CONFIG Option to select alternate CONFIG disk from WebUI Option to reset Fujinet from WebUI CONFIG bug ...
    [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
    Gra Mikie, o której dziś mowa, w 1985 roku podbijała serce graczy na całym świecie. Pierwotnie powstała tylko dla automatów arcade, ale gdy okazało się, że podoba się odbiorcom i wciąga ich w dłuższą rozgrywkę, namnożyły się wersje na rozliczne platformy komputerowe - np. systemu MSX, ZX Spectrum, BBC Micro/Acorn ...
    [Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja [Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
    Dla porządku przypomnijmy: RastaConverter, po raz pierwszy upubliczniony w 2012 roku, potrafi konwertować dowolne obrazki czy zdjęcia na pliki wykonywalne XEX, które wyświetlą te obrazki na małym Atari. A że wykorzystuje przy tym w zaawansowany sposób możliwości sprzętu (w tym m.in. zmiany kolorów w trakcie rysowania linii czy multiplikowanie ...
    [Atari.Area] hatari 2.5.0 [Atari.Area] hatari 2.5.0
    Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari. Dla porządku przypomnę, że jest to emulator Atari 16/32bit dla GNU/Linux, BSD, Mac OS X, Windows oraz innych systemów wspierających bibliotekę SDL. Lista zmian (duża) dostępna jest tutaj. Natomiast emulator, jak również jego źródła, możemy pobrać stąd.
    [ATARI] ST/Falcon:Hatari 2.5.0 19/04/2024 [ATARI] ST/Falcon:Hatari 2.5.0 19/04/2024
    hATARI! świetny emulatora dużych, 16-bitowych komputerów ATARI - począwszy od modeli ATARI ST/TT a skończywszy na ATARI FALCON. Co prawda, strona oficjalna jeszcze śpi... ale...
    Komentarze
    ... bez komentarza
    Ostatnio dodane pliki
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU