[ARCADE] Supermodel 0.3a-WIP SVN271

[1] @ Sobota, 30 Listopada 2013 23:27CET

[ARCADE] Supermodel 0.3a-WIP SVN271

Po ponad rocznej przerwie pojawiła się nowa aktualizacja świetnego emulatora maszynek arcade SEGA MODEL 3 - SuperModel Barta Trznadlowskiego, o tyle jest to zaskakująca aktualizacja, że przynajmniej ja położyłem już krzyżyk nad rozwojem tego emulatora. Z drugiej strony, nie ma co się cieszyć wspomiana rewizja to poprawki... z zeszłego roku - tylko dopiero teraz dołączone do publicznego repozytorium.

Kompilacja VS2010, należy zerknąć też na następne devbuildy - gdyż kod repozytoryjny jest mocno zaśmiecony i nie mam 100% pewności, że wszystko będzie działać tak jak autorzy sobie tego życzyli.

Zainteresowanych odsyłam do tego wątku na forum projektu, być może teraz po tym spóźnionym commicie forum projektu nieco odżyje.

Arcade Sega:Model3:Supermodel:SkiChamp:Sega:1998
SkiChamp (Sega, 1998)
Arcade Sega:Model3:Supermodel:Scud Race Plus:Sega:1997
Scud Race Plus (Sega, 1997)

Supermodel 0.3a[SVN 271]

Author: nikdd | Date: 30 listopada 2013 20:39:59

Some updates to Supermodel made at beginning of the year but only now got around to checking in (better late than never...):

  • hooked up the remaining controls in Supermodel (except for Magical Truck Adventure which does not work at all yet). The new controls are:
    • InputAnalogJoyTrigger2 and InputAnalogJoyEvent2 for the additional second trigger and event buttons that were missing from Star Wars Trilogy,
    • InputRearBrake and InputMusicSelect for the rear brake and music selection buttons that were missing from Harley Davidson,
    • InputAnalogGunXXX, InputAnalogTriggerXXX, InputAnalogGunXXX2 and InputAnalogTriggerXXX2 for the analogue guns of Ocean Hunter and LA Machineguns (NOTE: these controls must be calibrated in the games' service menus otherwise they will not work properly. Also, the alignment of the gun cursor does not line up very well with the mouse position at the moment, but at least the games are a bit more playable now, although still with numerous graphical glitches...)
    • InputSkiXXX for the controls of Ski Champ, making the game playable now.
  • hooked up existing InputViewChange control to Harley Davidson's view change button
  • improved the handling of InputGearShiftUp/Down inputs so that they work better with the driving games. With Dirt Devils, ECA, Harley and LeMans this means they map directly to the game's own shift up/down controls, while with the 4-speed games such as Daytona 2, Scud Racer and Sega Rally 2, they simulate the user shifting up and down through the gears
  • added defaults for the new controls to Supermodel.ini
  • other small code tweaks:
    • fix small bug with handling of pos/neg inputs mapping to a control with inverted range (0XFF to 0x00) - this was needed to get Ski Champ's X-axis to work properly
    • removed Wait method from InputSystem and added to CThread as CThread::Sleep instead
    • added FrameTimings struct to hold all frame timings in a single place
  • No networking code yet as just haven't had a chance to work on it since initial progress at the beginning of the year - am *hoping* might have some time to pick it up again over Christmas...

Supermodel 0.3a[SVN 270]

Author: trzy | Date: 6 września 2012 07:38:35

  • Changed output "Pause" to "pause", as it is spelled in MAME, for MAMEHooker.

Tagi: Sega

wstecz30/11/2013 23:27
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.6.1 22/02/2021 [multi] BizHawk x64 2.6.1 22/02/2021
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, SuperGrafx, Atari 2600, Atari 7800, Atari ...
[SMS] MasterGear 4.8 15/02/2021 [SMS] MasterGear 4.8 15/02/2021
MASTERGEAR (MG) to kolejny emulator ze stajni Marata Fayzullin (ColEm, Speccy, fMSX i masa innych), tym razem pozwalający na emulację konsol wyprodukowanych przez firmę SEGA Mark 3, SEGA MasterSystem, przenośnej konsoli SEGA GameGear oraz ich poprzedników (SMII, SG1000, SC3000 i SF7000).
[Java] Multi - Emulicious 30/01/2020 [Java] Multi - Emulicious 30/01/2020
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear) i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[multi] BizHawk x64 2.6 [multi] BizHawk x64 2.6
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, SuperGrafx, Atari 2600, Atari 7800, Atari ...
[SEGA] MEKA 0.8.58 10/01/2020 [SEGA] MEKA 0.8.58 10/01/2020
MEKA jeden z najprzyjemniejszym udawaczy maszynek SEGA, a także Colecovision i klonu SG1000 - Othello Multivision wzbogacił się o nową wersję testową - obsługa paru nowych koreańskich cartów.    
Do ściągnięcia
Supermodel x64 0.3a-WIP SVN271.zip
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "Sega Sonic"

Retro T-Shirt Sega Sonic - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt