!

[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja

[5] # AtariOnLine | środa, 24 Kwietnia 2024 00:47CET

[Atari] AtariOnLine: RastaConverter – nowa wersja
Dla porządku przypomnijmy: RastaConverter, po raz pierwszy upubliczniony w 2012 roku, potrafi konwertować dowolne obrazki czy zdjęcia na pliki wykonywalne XEX, które wyświetlą te obrazki na małym Atari. A że wykorzystuje przy tym w zaawansowany sposób możliwości sprzętu (w tym m.in. zmiany kolorów w trakcie rysowania linii czy multiplikowanie sprzętowych „duszków”), dlatego też rezultaty osiągane za jego pomocą na naszym ulubionym ośmiobitowcu znacznie wykraczają ponad te uzyskiwane dzięki standardowym konwerterom grafiki.

Kilka dni temu autor programu Jakub „Ilmenit” Dębski ogłosił zakończenie prac nad ulepszoną wersją:

    Po prawie 11 latach z radością ogłaszam nowe oficjalne wydanie Rasta Converter – Beta 9, dostępne na GitHubie.

    Ta aktualizacja była możliwa dzięki niesamowitemu wkładowi naszej społeczności, w szczególności pomocy Sheddy'ego, który skutecznie przekonał mnie do wznowienia tego projektu.

    Nowa wersja zawiera wiele ulepszeń, w tym:
    • Naprawę błędu związanego ze zmianą położenia duszków, dzięki ciężkiej pracy Sheddy'ego i Phaerona.
    • Usunięcie zależności od biblioteki Allegro 4, zastąpionej przez nowocześniejszą wersję SDL2. Pozwoliło to na przygotowanie 64-bitowej wersji w celu poprawy wydajności i zwiększenia przestrzeni pamięci.
    • Zastosowanie kompilatora LLVM w celu zwiększenia szybkości i wydajności - dzięki Sheddy'emu.
    • Usunięcie limitu wątków dla parametru /threads, umożliwiając bardziej równoległe przetwarzanie.
    • Dodanie domyślnej funkcji automatycznego zapisywania, która zapisuje wyniki co 100 000 iteracji.
    • Ulepszone procesy kompilacji dla Linuksa, dzięki dmsc i polluksowi.
    • Zaktualizowany plik pomocy, dzięki uprzejmości snicklin99.

    Należy pamiętać, że kod tej wersji został znacznie przepisany, więc możliwe jest, że zostały wprowadzone pewne błędy. Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy podczas korzystania z nowej wersji, daj znać, najlepiej zgłaszając błędy na GitHubie.


Tyle od Ilmenita, nic tylko spróbować samemu... Trzeba jednak pamiętać, że uzyskanie dobrego efektu wymaga najczęściej nie tylko długiego czasu wykonywania programu, ale i dobrej znajomości narzędzia.

Przypomnijmy, że w 2021 roku na naszym kanale o tym, jak używać RastaConvertera, opowiadał Krzysztof „Amarok” Piotrowski, warto obejrzeć ponad 2h poniższego materiału (notabene to chęć poznania tajników tego narzędzia była impulsem do powrotu Amaroka po latach do Atari):




Zachęcamy do publikowania swoich prób konwersji w tym wątku na naszym forum.

A o ile stosunkowo niewiele w ostatnim roku pojawiło się konwersji udostępnionych w naszym wątku, to na forum AtariAge można było ich zobaczyć znacznie więcej: odpowiedni wątek znajdziecie tutaj. Więc jako próbkę możliwości i potencjalną inspirację zaprezentuję poniżej wybór konwersji, które właśnie tam w ostatnich tygodniach publikował bardzo aktywny ostatnio Atari8man2004.

Przy każdym obrazku załączyłem odpowiedni plik XEX, który był efektem działania RastaConvertera (przy czym uwaga: tak naprawdę duża ich część była jeszcze generowana w wersji Beta 8 release 2, a nie Beta 9). W niektórych przypadkach są dwa pliki, drugi dodatkowo dla standardu NTSC.


Alien King


plik XEX + wersja NTSC


Alien Queen


plik XEX


Astronaut


plik XEX



Burger time


plik XEX



Butterfly Watercolor


plik XEX



Caterpillar


plik XEX



City Park 2


plik XEX



Cyber Citizen 2


plik XEX









Demon Seal


plik XEX



Ladybug (no dithering)


plik XEX



Night Owl


plik XEX



Pink Roses


plik XEX



Portal


plik XEX



Rainbow Bird


plik XEX + wersja NTSC









White Tiger Cub


plik XEX


2024-04-24 00:47 by "Adam"
komentarzy: 16
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
→ [Atari] AtariOnLine: Obudowa kombajnu XCF12
→ [Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe + edytor poziomów
→ [Atari] AtariOnLine: FORTH rozgryziony!
→ [Atari] AtariOnLine: Wyniki i stuff z Grawitacji 2024
→ [Atari] AtariOnLine: Grawitacja 2024 - zapraszamy!
→ [Atari] AtariOnLine: Zapowiedź konwersji "Rick Dangerous 2"
→ [Atari] AtariOnLine: Bardzo krótka relacja z KWAS #33
→ [Atari] AtariOnLine: KWAS #33 w Katowicach za moment!
wstecz24/04/2024 00:47
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] FujiNET firmware v1.3.0 [Atari.Area] FujiNET firmware v1.3.0
Ukazała się nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET, największą zmianą jest umożliwienie łączenia się z zasobami sieci za pomocą protokołu TCP, co powinno wyeliminować niestabilności w połączeniu. TCP Support in TNFS Ability to mount from SMB and FTP hosts in CONFIG Option to select alternate CONFIG disk from WebUI Option to reset Fujinet from WebUI CONFIG bug ...
[Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari [Atari] AtariOnLine: Michaś w końcu na Atari
Gra Mikie, o której dziś mowa, w 1985 roku podbijała serce graczy na całym świecie. Pierwotnie powstała tylko dla automatów arcade, ale gdy okazało się, że podoba się odbiorcom i wciąga ich w dłuższą rozgrywkę, namnożyły się wersje na rozliczne platformy komputerowe - np. systemu MSX, ZX Spectrum, BBC Micro/Acorn ...
[Atari.Area] hatari 2.5.0 [Atari.Area] hatari 2.5.0
Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari. Dla porządku przypomnę, że jest to emulator Atari 16/32bit dla GNU/Linux, BSD, Mac OS X, Windows oraz innych systemów wspierających bibliotekę SDL. Lista zmian (duża) dostępna jest tutaj. Natomiast emulator, jak również jego źródła, możemy pobrać stąd.
[ATARI] ST/Falcon:Hatari 2.5.0 19/04/2024 [ATARI] ST/Falcon:Hatari 2.5.0 19/04/2024
hATARI! świetny emulatora dużych, 16-bitowych komputerów ATARI - począwszy od modeli ATARI ST/TT a skończywszy na ATARI FALCON. Co prawda, strona oficjalna jeszcze śpi... ale...
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU