ParÄ™ tygodni temu w sieci pojawiÅ‚a siÄ™ informacja o publikacji remejku kolejnego klasycznego tytuÅ‚u ze ZX SPECTRUM - "Nodes of Yesod", wydanego w 1985 roku przez Odin Computer Graphics Ltd, który stanowiÅ‚ obowiÄ…zkowe must-have każdego posiadacza tej maszynki (przy okazji też CPC i C64). RecenzjÄ™ przygód kosmonauty przeszukujÄ…cego zakamarki księżycowych jaskiÅ„ w poszukiwaniu monolita zamieszczonÄ… w Komputerze" (nr 6/86) czytaÅ‚o siÄ™ z zapartym tchem, błądzÄ…c palcem po dołączonej mapce.
DziÄ™ki Steve'owi Wetherill po 25 latach dzielÄ…cych NOY od premiery, możemy powrócić do tego tytuÅ‚u na ekranach applowskiej komórki i co fajniejsze dla nas, w postaci flaszowej gry umieszczonej na stronie domowej NOY'a. Warto tu wspomnieć, że autor obecnego remejku jest też wspóÅ‚twórcÄ… orginaÅ‚u, co w dużej mierze gwarantuje, że nowa wersja jest caÅ‚kowicie zgodna ze swym pierwowzorem, a zmiany dotyczÄ… tylko uwspóÅ‚czeÅ›nienia efektów audiowizualnych (wierzÄ…c Paulowi McKenna wÅ‚ascicielowi firm "Odin Computer Software" i "Thor Computer Software" Wetherill byÅ‚ autorem wiÄ™kszoÅ›ci kodu NOY i innych produkcji tego studia).
W "Node of Yesod" w obu przypadkach możemy pograć w dwóch trybach - rozszerzonym cieszÄ…c siÄ™ kompletnÄ… mapÄ… gry i rozszerzonÄ… grafikÄ… w stosunku do orginaÅ‚u, jak i poddajÄ…c siÄ™ sentymentowi - zagrać w wersjÄ™ takÄ… jak zapamiÄ™taliÅ›my z czasów mÅ‚odoÅ›ci, ot bardzo miÅ‚y "feature", który rzadko siÄ™ spotyka w tego typu tytuÅ‚ach.