Kolejna deweloperska wersji emulatora Amigi "FS-UAE" Frode Solheima, który bazuje na kodzie pozostałych emulatorów UAE (Unusable Amiga Emulator). Najważniejszą cechą FS-UAE w stosunku do pozostałych emulatorów jest wieloportowość, dodatkowo świetnie rozwiązany mechanizm wyświetlania obrazu i wygodny launcher, który dozbrojony w bazę gier potrafi uwolnić nas od ręcznego wybierania poszczególnych obrazów dyskietek, osoby lubiące grę poprzez sieć znajdą w FSUAE specjalny moduł, który umożliwia tego typu rozgrywkę. Jedyny minus to, w porównaniu do wymagań WinUAE, spory wzrost zapotrzebowania na moc komputera hosta.
FS-UAE 2.1.15dev Released 2013-01-02
- Determine the size of block devices on OS X, making it possible to mount block devices as hard drives on OS X [lallafa].
- Fixed source to remove some compiler warnings in hardfile_host.cpp.
- (Launcher) Create “Devs/system-configuration” when running WHDLoad games.
- (Launcher) Fixed initialization of (last used) game info on startup.
- (Launcher) Added mobygames link button.
- (Launcher) Use icon button to toggle fullscreen / windowed mode.
- (Launcher) Updated translations: de [nexusle].
Changes in FS-UAE 2.1.14dev:
- Fixed return value in two stub functions.
FS-UAE 2.1.13dev Released 2013-01-01
- Merged updated emulation core from WinUAE 2.5.1.
- Fixed performance when using full video sync.
- Fix right alt key on Linux.
- Use joystick name “Unnamed” when joystick device has no name.
- Support action_none, so keys can be mapped against “no action”.
- Fixed crash when entering fullscreen mode on OS X 10.5 [Tobias Netzel].
- Tuned autoscaling for CD32 boot and menu screens.
- (Launcher) Fixed WHDLoad games in directories with + in name.
- (Launcher) Some improvements for the game database support.
- (Launcher) Show year/publisher/developer information if available.
- (Launcher) URL buttons for links to game entries on several game web sites.
wstecz02/01/2013 22:20