[Wii/GameCube] Dolphin 3.5.0

[2] @ !!! Wtorek, 25 Grudnia 2012 09:37 CET [25-12-2012 09:15 CET]

[Wii/GameCube] Dolphin 3.5.0

Dolphin z pełnym numerkiem? Niemożliwe? A jednak, po setkach zmian w końcu ekipa pracująca nad tym emulatorem GameCube/Wii Nintendo postanowiła opublikować wersję 3.5.0, mam nadzieję, że wiedzą co robią;)

Przyznam się bez bicia, że emulację tych dwóch systemów traktuje baardzo po macoszemu.

 

BomberMan Generation (Vivendi Universal Games, Inc., 12 Jun 2002)

Dolphin 3.5 Release Announcement 25.12.2012

Dolphin 3.5 Release Announcement On behalf of the Dolphin Emulator development team, I'm happy to announce the release of Dolphin 3.5. This release is exactly 18 months after the release of Dolphin 3.0 and is just in time for Christmas. This latest version of the emulator brings several new features as well as a lot of small improvements and compatibility fixes that include:

  • Gamecube BBA support: Gamecube games supporting online mode using Nintendo's BBA (ethernet adapter) can now be played online on Dolphin. This includes Mario Kart: Double Dash 8 players mode support, as well as Phantasy Star Online.
  • Gamecube microphone support: The 6 Gamecube games using a microphone (Mario Party 5/6 for example) can now use your system configured microphone to get audio input.
  • WBFS support: If you dumped your games as WBFS files in order to play your dumps on a real Wii, you can now use the same WBFS files on Dolphin. WBFS includes features such as compression and splitted files (to avoid the FAT32 4GB file size limit).
  • Free replacement for the DSP LLE ROMs: DSP LLE normally requires you to dump ROMs from your real Wii. This free replacement, while working only with some Mario and Zelda games, removes this requirement.
  • Wiimote support on OS X Mountain Lion: The latest version of Mac OS X brings several Bluetooth changes, breaking Wiimote support with Dolphin 3.0. Dolphin 3.5 supports real Wiimotes, including MotionPlus addon, on OS X 10.8.
  • TAS and recording improvements: Read only mode, better determinism, more checks to avoid using wrong settings or wrong version of a game when playing back a movie, bongo recording support.
  • FreeBSD support: Rather theoretical than anything else, but worth a note. OpenGL backend may or may not work for you.
  • UI refinements: New wiimote configuration dialog, improvements to the game list sorting, minor changes to simplify usage.
  • Wii disc integrity checking: Use Dolphin to check if your dumped Wii game is corrupted.
  • Improvements to the custom textures feature: Improved stability, added support for custom mipmaps, removed texture size limit.
  • Shader cache optimizations: Reduced stuttering to a point where Red Steel 2 got playable with full FPS.
  • A lot of minor emulation fixes: Texture preloading implementation, better FIFO emulation, HLE audio fixes, more accurate DSI/FPU exceptions, ...

While Dolphin 3.5 is a great step forward, a lot of features are still missing and emulation is still not perfect. The development team is already working towards the next major version of the emulator: Dolphin 4.0. Some of the planned features include a complete rewrite of the HLE audio emulation (bringing it close to LLE accuracy while keeping it fast), basic GLES and Android support, a rework of the user interface, custom 3D models support, Wii online play support, USB emulation support, and obviously more compatibility fixes. Merry christmas to you all, and have fun with Dolphin 3.5!

wstecz25/12/2012 09:37
Inne treści związane z tematem
[CGB] SameBoy 0.15 03/07/2022 [CGB] SameBoy 0.15 03/07/2022
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą można przetestować. Emulator posiada bardzo fajny i prosty interfejs graficzny plus całkiem sporą ilość ...
[Java] Multi - Emulicious 30/06/2022 [Java] Multi - Emulicious 30/06/2022
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear) i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.12.3-1352-g3744e1177
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[WIIU] Cemu v1.27.1 12/06/2022 [WIIU] Cemu v1.27.1 12/06/2022
Wersja tym razem eksperymentalna emulatora Cemu udającego konsolę Nintendo WiiU. Czyli czas powrócić do Hyrule i pozwolić mu zejść z drzewa?;)
[Java] Multi - Emulicious 31/05/2022 [Java] Multi - Emulicious 31/05/2022
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear) i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
Dodatkowe informacje
Komentarze
Ostatnio dodane pliki

T-shirt "Kung Fu Master "

Retro T-Shirt Kung Fu Master  - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2022 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt