Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$zx81, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) opublikował kolejną wersję emulatora SUPER NINTENDO - no$sns. W odróżnieniu od innych programów obecnie rozwijanych, no$sns napisany w assemblerze ma bardzo umiarkowane potrzeby jeśli chodzi o moc obliczeniową komputera - wystarczy mu Win95, 8MB RAM i procesor min. 200MHz (autor ponoć testował swoją aplikację na takiej maszynce - chodzi;P), nawet nie chce wiedzieć jak pracowałby w podobnym środowisku BSNES. Emulator posiada także rozbudowany debugger, obsługuje prawdziwą konsolę jak i pady z orginalnej maszynki.
Wersja 1.3, jak zwykle wymaga dotacji - całe 2.5$, wersja wcześniejsza 1.2 jest już dostępna bezpłatnie - jeśli ktoś się wacha, czy wesprzeć ten projekt kwotą, za którą jest w stanie kupić w knajpie 2 piwa zawsze może poczekać, aż ukaże się następna wersja.
Lester the Unlikely (Visual Concepts Entertainment, Inc., 1994)
Versions
- no$sns v1.0 - initial release
- no$sns v1.1 - same as v1.0, plus GSU and SA-1 coprocessor emulation
- no$sns v1.2 - 28 Apr 2012 - bugfixes, video/controller cleaning-up, sfc-box, etc.
- no$sns v1.3 - 14 Aug 2012 - emulates nintendo super systems, pachinko, twin tap, barcode battler
14 Aug 2012 - no$sns v1.3
- controls: auto-disables any joypads that use same port as newly enabled one
- controls: emulates four twin taps (with multitap; keyboard keys 1..8)
- controls: emulates barcode battler (paste from clipboard, or manual key-in)
- controls: emulates miracle piano (keyb only, not the undumped synthesizer)
- video: added support for directdraw4 and directdraw7 structures
- emu: emulates NSS (z80, osd, rtc, prom, eeprom, inst-rom, controls, etc)
- emu: added pachinko controller (via analog joypad y-axis forward)
- a22i: added directives for generating NSS inst-roms (see magicflr.zip)
- help: added full nintendo super system (arcade cabinet) (NSS) specs
- help: added specs on sunsoft pachinko controller, fixed barcode battler specs
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Inne treści związane z tematem
[multi] NO$GBA 3.06 14/04/2025
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS.
NO$GBA, tak jak NO$PSX został udostępniony w dwóch wersjach - deweloperskiej (z debuggerem bez rozszerzenia) i typowo dla graczy (wersji DOS (-d) a ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color, NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy i ostatnio dodano emulację PC XT. Warto też rzucić okiem na dokumentację do programu.
[GB/CGB] BgB 1.6.5 19/03/2025
BgB jest emulatorem konsoli GameBoy i Color GameBoy, który w zasadzie posiada wszystko, co powinien mieć ten typ emulatora, od filtrów poprawiających jakość (albo pogorszających, w zależności od gustu), po możliwość gry poprzez sieć.
[NES8] Nestopia Undead 1.53.1 23/03/2025
Karp zjedzony, Kevin oglądnięty (aż trudno uwierzyć, że ten film oglądamy już od 25 lat co gwiazdka;P) więc można wrócić do nowości. Opublikowano nową wersję nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia.
Nie ma tu zbytnio zmian dla wersji Windows, rozwój przede wszystkim skupił się na FTLK ()
[CGB] SameBoy 1.0.1 4/04/2025
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.