Jeszcze jedna wtyczka dla emulatorów PSX została dzisiaj opublikowana - nowa wersja plugina odpowiedzialnego, za dźwięk bazującego na kodzie Petera Barnetta (jeśli pamięć mnie nie myli), a poprawiana przez shalme z teamu PCSXR, przede wszystkim z myślą o emulacji PSX na maszynach Apple, jednak dzięki pracy hankhosera, który przepisał lwią część pluginu, możemy się cieszyć pod Windowsami.
Najlepszą reklamą jest stwierdzenie Petera Bernetta, autora pierwszych wersji tego jak i sporej ilości innych pluginów dla emulatorów PSX: "Vagrant Story has never sounded better":)
Plug-in PEOPS DSound 1.10
Features:
- Rewrote Async, Timing, ADSR, Noise, IRQ, VAG, XA, CDDA, Decoded buffer engines
- Rewrote Output drivers (DSound, XAudio 2), Save state support
- Partial rewrites of Reverb, Dma, (Gaussian) Interpolation, FMod, Envelope cores
- Added pseudo-5.1, 7.1 support, xa/cdda/output filters, latency/volume control
Release 21
Main thing to know is this: quality + compatibility is hugely improved because of these findings
Important changes:
- async wait = spu blocker (runs at your audio card rate which is typically ~59.8 fps or possibly ~50 fps with emu region framelimiter)
Uses a sleep timer to cut down on cpu usage.
- async on-demand = spu blocker w/ spin loop. 100% cpu usage for rock solid fps (suggested to turn off gpu framelimter)
changes:
- fix ADSR fractions (Resident Evil 3)
- fix reverb volume $3fff -> $7fff (Resident Evil 2)
- new output spu blocker (all games, buffer quality + improved latency)
- fix XA / CDDA distortion (all games)
- fix XA / CDDA interpolation (all games)
- fix XA / CDDA timing
- fix 1.00 Gaussian strengths
- fix SPU timing (Actua Soccer 2 + FIFA dropouts)
- fix A/V sync (Novastorm)
- fix mono + frequency response to work correctly
- $1000 jumps for dead channels creates halt (Metal Gear Solid)
- SPUsetframelimit to bypass spu blocker (shark only)
- = Fixes Xenogears save icon (high pitch)
- = Allow IRQ generation until release
- = Fixes loop hangs, buzzes
- = Handle save states better
- = Less pops, crackles for async changes
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10 7/01/2025
Wersja testowa multiemulatora BizHawk, specjalnie dla osób chcących sprawdzić i wspomóc projekt. Ten napisany w C# multiemulator pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega ...
[PSP] PPSSPP 1.18.1 04/11/2024
Stara, dobra prawda, że gdy nie ma człowieka w pobliżu to zawsze coś się dzieje znowu się sprawdziła. Na dzień dobry kolejna odsłona emulatora PSP - PPSSPP bez cienia wątpliwości najlepszego emulatora tego handhelda.
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC2 26/11/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[psx] PSXE 0.10.3-alpha 5/08/2024
PSXE jest w miarę młodym projektem emulacji SONY PLAYSTATION. Projekt pozwala już na emulację niektórych komercyjnych tytułów. Niestety od strony użytkowej wymaga gimnastyki w linii komend, na tyle karkołomnej, że poddałem się po paru próbach, może komuś innemu się uda;P
[PSP] DevPPSSPP GITv1.17.1-35-g0159102a1
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...