Kolejna odsłona ciągle rozwijanego emulatora NINTENDO 8 - MyNes, która z wersji na wersję potrafi więcej i zachowuję się co raz lepiej. Do Nestopii czy FCE ultra jeszcze jej trochę brakuję - jednak jeśli się pamietą od czego MyNes startował - to widać postęp:).
MyNes 2.4.0 to dodana obsługa nowych mapperów, pozwalających na odpalenie kolejnych tytułów z NES8, dodanie debuggera dla operacji wideo, a zmiana zarządzania bufforem dźwięku powinna ucieszyć osoby używające WINDOWS 7, gdzie czasami dźwięk potrafił trzeszczeć.
PunchOut
MyNes 2.4 [21/05/2011] ChangeLog
- Added mapper # 5, 43, 45 and 46.
- Fixed mapper # 19, 21, 23, 24, 33, 41, 42 and 68.
- Added MMC 5 sound channels.
- Added sound dynamic buffer. (the old buffer caused glitches in windows 7)
- Added video debugger (nametables)
MyNes 2.3 [30/03/2011] ChangeLog
- Added mapper # 40, 42, 44, 67, 68 and 72.
- Added disassembly for debugging cpu and important registers.
- Fixed mapper # 41, 64, 65 and 90.
- Fixed apu's length counter timing in mode 0 and 1.
- Fixed APU irq timing.
- Fixed save state which hang sometimes due to cpu timing.
- Fixed: browser doesn't run at startup after you check that option.
My Nes v2.2 Changelog:
- Project updated to .Net Framework 4 instead of 3.5
- DirectX video mode removed
- DirectX sound mode removed
- DirectX input removed, SlimDX take place of it.
- Fixed sound DMC channel for DAC
- Fixed APU frequency update timing
- Sound buffer instead of direct sampling, sound quality increased, also no more sound missing samples
- Fixed mapper # 1 (MMC1)
- Fixed: emultor save options in save state files, so it will reload them when you load state
- Fixed: the end of the name tabel displayed on the screen as a black or transpert vertical line