Pojawiła się kolejna odsłona emulatora NINTENDO8 - HalfNes, który pracuje w środowisku JAVA.
HalfNES 0.043 (12/27/2011)
Last version for the year.
- Fixed many more bugs and edge cases with the file loading, including a crash that only seemed to happen on Linux when loading a ROM from the command line
- Made some changes to the sprite rendering code, now pass more of blargg's sprite hit tests and the Snake Pit level in Battletoads shouldn't flicker any more. (I haven't actually tested this since I can't get back there now.)
HalfNES 0.042(11/07/2011)
- Added video smoothing option
- Updated NTSC filter (use with the video smoothing on for best results)
- Fixed sound bug for VRC6 games
- Fixed crash when loading corrupt .nes files
HalfNES 0.041(11/07/2011)
- Added experimental NTSC graphics filter. Wriiten from scratch, not a port of Blargg's NTSC code. This looks quite a bit more like a real old terrible 80's TV. Unfortunately, it's still very slow.
- Fixed Punch-Out, which was broken since version 0.039
HalfNES 0.040(10/17/2011)
- Added Mapper 68 (Afterburner and Afterburner II)
- Monkeyed around with the audio code, MMC5 sound channels had the wrong pitch and audio was clipping at full volume. Both of those should be fixed. Also fixed sound popping when pausing and unpausing. And in the time it took me to do that byuu made in a week what took me a year. eh.
HalfNES 0.039 (9/24/2011)
- Added mappers 5 and 119. Castlevania III works now and so do all other MMC5 games except for Laser Invasion and two Japanese exclusive ones. Also fixed one tiny almost unnoticeable bug with drum sounds cutting off a tiny bit early that has been there for months unnoticed.
Current Features:
- Cross-Platform
- Supports Mapper 0, 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 34, 66, 69, 71, 78, 87, 118, 226
- Accurate sound core
- Fast display code
- Battery save support (No save states yet)
- Remappable controls!
- Fullscreen mode
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Inne treści związane z tematem
[multi] DSP 0.24 VIP1 30/04/2025
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.23 Final pojawiła się 27 października 2024 r.
[pce] GearFX 1.4.0 9/05/2025
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] NO$GBA 3.06 14/04/2025
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS.
NO$GBA, tak jak NO$PSX został udostępniony w dwóch wersjach - deweloperskiej (z debuggerem bez rozszerzenia) i typowo dla graczy (wersji DOS (-d) a ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color, NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy i ostatnio dodano emulację PC XT. Warto też rzucić okiem na dokumentację do programu.
[GB/CGB] BgB 1.6.5 19/03/2025
BgB jest emulatorem konsoli GameBoy i Color GameBoy, który w zasadzie posiada wszystko, co powinien mieć ten typ emulatora, od filtrów poprawiających jakość (albo pogorszających, w zależności od gustu), po możliwość gry poprzez sieć.