FCEUX jest emulatorem konsol Nintendo Entertainment System (NES), Famicom i Famicom Disk System (FDS). FCEUX powstał z zamysłem połączeniu wielu modyfikacji FCE (FCEU Ultra, FCEU rerecording, FCEUXD, FCEUXDSP, FCEUXDSP CE i FCEU-mm) łącząc ich funkcjonalności w jedną aplikację.
FceuX oprócz możliwości odświeżenia sobie starych, dobrych tytułów oferfuje także narzędzia dla zaawansowanych użytkowników - do debuggowania, przetwarzania gier, tworzenia map, nagrywania przebiegu emulacji, a także wykorzystywania skryptów języka Lua.
Ghostbuster (Tokuma Shoten Publishing Co., Ltd., 22.09.1986)
Author: punkrockguy318 | Date: 2 września 2012 14:37:38
- add mapper 156 to scons build system and remove second declaration of a static variable
Author: ansstuff | Date: 2 września 2012 14:17:50
- minor fixes for Debugger, Tracer, Hexeditor, Taseditor
Author: zeromus | Date: 1 września 2012 19:07:29
- fix bug in mapper 156 reset state (which was actually nonexistent). attn cah4e3-shouldve been broken in fceu-mm too
Author: ansstuff | Date: 1 września 2012 13:47:09
- fixed movie savestates logic, loading post-movie savestates is not allowed in read-only
- optimized movie records operations (compare, insert, clone)
Author: zeromus | Date: 31 sierpnia 2012 20:34:36
- update mapper 156 from fceu-mm sources
Author: zeromus | Date: 31 sierpnia 2012 20:26:36
- win32-blech.. i cant remember the details here. i think this was necessary to stop hexedit (memview) from going into infinite loops on some people's systems, probably WINE systems.