FCEUX jest emulatorem konsol Nintendo Entertainment System (NES), Famicom i Famicom Disk System (FDS). FCEUX powstał z zamysłem połączeniu wielu modyfikacji FCE (FCEU Ultra, FCEU rerecording, FCEUXD, FCEUXDSP, FCEUXDSP CE i FCEU-mm) łącząc ich funkcjonalności w jedną aplikację.
FceuX oprócz możliwości odświeżenia sobie starych, dobrych tytułów oferfuje także narzędzia dla zaawansowanych użytkowników - do debuggowania, przetwarzania gier, tworzenia map, nagrywania przebiegu emulacji, a także wykorzystywania skryptów języka Lua.
Author: ansstuff | Date: 5 sierpnia 2012 20:54:52
- Debugger: window layout cleanup; stack shows 128 values max
- Debugger: added "CPU cycles" and "Instructions" counters (request #527)
- Debugger: added "Break when exceed" breakpoints
- Debugger: .DEB file now also stores the state of "Break on Bad Opcode" and "Break when exceed" checkboxes/editfields
Author: punkrockguy318 | Date: 5 sierpnia 2012 00:33:16
- updated FSF license in COPYING license file and source and header files
Author: punkrockguy318 | Date: 4 sierpnia 2012 23:46:20
Author: punkrockguy318 | Date: 4 sierpnia 2012 23:45:41
- cheats: parse cheat files with non-ascii characters properly (sf #524)
Author: punkrockguy318 | Date: 4 sierpnia 2012 23:28:20
- gtk: added gui option for opposite directionals
Author: punkrockguy318 | Date: 4 sierpnia 2012 22:47:47
- sdl: added SDL.Input.EnableOppositeDirectional option. allows/disallows simultaneous right+left / up+down
Author: punkrockguy318 | Date: 4 sierpnia 2012 22:14:35
Author: punkrockguy318 | Date: 3 sierpnia 2012 22:24:35
- sdl: enclose most recent debugger related commit in #ifdef win32 to fix sdl build failure