!

[NES] FCEUX 2.1.5

[0] # EmuDreams | Sobota, 4 Czerwca 2011 19:25CET

[NES] FCEUX 2.1.5

Zgodnie z zapowiedziami ukazała się nowa wersja jednego z najlepszych emulatorów NINTENDO 8 - FCE UltraX, którego pierwotnym założeniem było połączenie wszystkich najlepszych cech poszczególnych odmian FCE (FCEU Ultra, FCEU rerecording, FCEUXD, FCEUXDSP, FCEUXDSP CE, FCEU-mm). Najważniejszą nobilitacją dla tego emulatora jest team, który w nim dłubie - można tu znaleźć i Zeromusa (DeSmuSe), i Adelikata (PSXjin, PCEJin, VBjin) i CaH4e3 (demul i także własna kolekcja dumpów gier NES, do których pisze własne mappery).

Nowa wersja, przynajmniej na razie, może być sporym zaskoczeniem - nie jest ona zgodna z ostatnim numerem repozycyjnym (2206) a odpowiada ona numerowi 2085, czyli edycji z końca zeszłego roku. Trudno zgadywać czy jest to podyktowane faktem stabilności i niedokończenia mechanizmów późniejszych, czy też zwykłym zaniedbaniem, które zostanie poprawione w najbliższym czasie. Byłoby to dość dziwne, gdyż niektóre poprawki z changelogu pojawiły się znacznie później niż 2085 (tutaj można prześledzić co niektóre poprawki jakie się pokazały po 2085).

Stąd nie daję bezpośrednich linków do plików - należy odwiedzić folder na soureforge i stamtąd ściągnąć wersję - być może już zaktualizowaną.

 

RoboCop Versus Terminator

FCEUX 2.1.5  4.06.2011

  • Common
    • Fixed compatibility issue with Young Indiana Jones Chronicals.
    • Fixed bug in new PPU that made some intensify bits not get applied to output (fixed flashing siren screen in Werefolf).
    • Fix many segmentation faults related to file handling.
  • Movies
    • Slight performance increase when loading movies.
    • Fixed read-only loadstate error messages and logic.
  • Lua
    • Lua socket added to built-in lua library.
    • Fixed speed.mode() function so that normal turns off turbo.
    • New Lua function:
    • gui.screenshotas()

SDL

  • GUI
    • Integrated menu window and game window into a single window.
    • Fixed issed with xscale and yscale spin buttons.
    • Filechooser now remembers the last open file.
    • Added hard reset menu item.
    • Added GUI game genie support.
    • Extended the savestate menu system: adding quicksave, quickload, and saveslot selection.
    • Added video option: "OpenGL Linear Filter".
    • New gamepad configuration dialog.
    • Added stock icons to menu items.
    • Overhauled GUI layout throughout all dialogs.
  • General
    • Removed GTK_LITE build option from SConstruct.
    • Added "no-gui" command line parameter to replace GTK_LITE build option.
    • To disable the GUI even when it is compiled in fceuX, append "--nogui 1" to your startup command.
    • Various bug fixes with related to SDL sound output.
    • Many other bug fixes and various improvements.

Win32

  • Fixed some minor GUI issues.
  • Added avi capture commandline argument and related parameters.
  • Fix input selection for Famicom Expansion port.
  • Debugger
    • Fixed Ram Search to only display valid RAM addresses (0000-07FF and 6000-7FFF).
    • Fixed crash when re-opening debugging window.
  • Hex Editor
    • Added a confirmation prompt before removing all bookmarks.
  • Ram Watch / Ram Search
  • Fixed the multiple selection of watches.
  • Added support for Multiple selection of addresses in RamWatch Fixed issue with restoration of the selection range in RamWatch.
  • TasEdit
    • General cleanup.
    • Fixed crash when truncating while turbo was enabled.
    • Invalidate greenzone when re-recording earlier portions of a movie.
  • GUI
    • Added "SaveStateAs" menu item.
    • Display movie name at the top of the main window.
wstecz04/06/2011 19:25
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU