!

[N64]1964mod V1.4.5 beta 8

[1] @ Czwartek, 15 Września 2011 08:59CET

[N64]1964mod V1.4.5 beta 8

Ósma wersja testowa mutacji 1964 - 1964mod, emulatora NINTENDO64. Do ilości wersji testowych Alitirry i tak mu jeszcze daleko:). Nowa beta teoretycznie porządkuje parę speedhacków (nawet za bardzo w niektórych przypadkach - bo niby BlastCorp znów działa, ale do playable trochę mu brakuje).

1964mod V1.4.5 beta 8

Video

  • consolidate and refactor video speed hacks into one simple speed hack
    • fix Blast Corp (regression from v7)
    • fix unstable speedup variation (too many speed hacks conflict)
    • fix misleading VI/s counter
    • fix games soft volume e.g. Top Gear Rally music sounds better
  • MyGlide64 is no longer Zilmar spec compliance

1964mod V1.4.5 beta 7

Core Changes & Fixes

  • Re-organize timer events, interrupt codes and game ini settings
  • fix Banjo-Tooie(U) random intro cutscene hang
  • fix Beetle Adventure Racing(E) in-game hang when car crash into objects with force
  • fix Body Harvest intro / in-game hang (no need to use RAW input)
  • remove Azimer old fix for Banjo-Kazooie
  • remove Hacktarux Banjo-Tooie hack for N64 Boot
  • Fix a regression bug in ListView column items from an earlier BoxArt fix
  • Enhance ListView Column checks using status info from ini
  • Enhance GameName column detection using status info from ini
  • Enhance emu window placement and sizing stability and robustness
  • Re-write speed hacks algorithm again for v7 (aggressive mode)

Audio:

  • improved game sound quality by increasing audio cycle and reducing audio delay e.g.
  • fix Star Fox(U) cracking sound from using 1964Audio
  • fix Pokemon Stadium 2 cracking sound from using 1964Audio
  • improved audio counter synchronization
  • fix Top Gear Rally missing sound/flickering video (BGM=10,SFX=2,volume=high)
  • improve South Park Rally intro audio and video synchronization
  • improved existing timer counter speed hack
  • reduce counter targets check for immediate timer counter countdown
  • tweak the Audio "k" value

Video:

  • increase video display refresh cycle based on video profile resource
  • interrupt processing
  • video task processing
  • skip video frame based on video profile resource
  • video task processing
  • skip audio frame based on video & audio profile resource
  • audio task processing
  • tweak the Video "k" value
  • Re-organize MusyX games detection and handling
  • replace MusyX games default timing from DELAY_DMA_AI to new DELAY_MusyX
  • bypass certain MusyX game default timing for good game audio with 1964Audio e.g.
  • Pokemon Stadium 2
  • StarFox(U)
  • reduce audio cycle and audio delay for normal MusyX games to avoid speed slowdown and for full VI/s speed e.g.
  • South Park Rally
  • TWINE
  • Replace "UsingInternalVideo" with an emuoptions and codes cleanup
  • Fix old gui timer which timeout easily which last for entire emu session
  • create new gui timer for each game session
  • kill new gui timer at the end of each game session
  • Fix "out of focus" romlist selection mark for the following :
  • close ROM
  • exit the emu
  • "Plugins" dialog box
  • "Folders" dialog box
  • "Window" dialog box
  • "RomInfo" dialog box
  • switch to BoxArt window
  • "Cheat Codes" dialog box
  • specific plugin dialog box
  • "Rom Browser" dialog box
  • "About 1964mod" dialog box
  • "ROM Properties" dialog box
  • "About Warranty" dialog box
  • refresh (Ctrl-L) romlist or BoxArt window

Plugin Changes & Fixes

  • Incorporate official Glide64 fixes till r251
  • Minor changes to 1964Audio for MusyX games

Other Changes & Fixes

  • Fix wrong statusbar msg for rom loaded when same internal name for different roms are loaded in succession e.g. Perfect Dark
  • Fix Rom Browser window with zero column enabled on initial 1964mod startup
  • the first 5 columns of Rom Browser window will be automatically enabled on emu startup
  • Implement common debugging logs
  • Change default input plugin to "NRage_DInput8_V2_2.1a.dll"

 

Vox populi

Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(

Dodaj komentarz!!!!

Nick
Email
Www
Komentarz
 
wstecz15/09/2011 08:59
Inne treści związane z tematem
[gba] NanoBoyAdvance 1.8.2
Nowa, świeża wersja emulatora NanoBoyAdvance, całkiem udanego emulatora konsolek Nintendo GameBoy Advance. W sumie wśród udawaczy tej platformy naprawdę trudno trafić na aplikację, która gorzej radziłaby sobie z emulacją handhelda, więc wybór emulatora jest naprawdę bardziej kwestią gustu niż konieczności.
[multi] DSP 0.24 VIP1 30/04/2025 [multi] DSP 0.24 VIP1 30/04/2025
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.23 Final pojawiła się 27 października 2024 r.
[pce] GearFX 1.4.0 9/05/2025 [pce] GearFX 1.4.0 9/05/2025
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine. Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] NO$GBA 3.06 14/04/2025
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2)  udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS. NO$GBA, tak jak NO$PSX został udostępniony w dwóch wersjach - deweloperskiej (z debuggerem bez rozszerzenia) i typowo dla graczy (wersji DOS (-d) a ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025 [MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color, NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy i ostatnio dodano emulację PC XT. Warto też rzucić okiem na dokumentację do programu.  
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Plikownia T2E
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2025 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU