Ósma wersja testowa mutacji 1964 - 1964mod, emulatora NINTENDO64. Do ilości wersji testowych Alitirry i tak mu jeszcze daleko:). Nowa beta teoretycznie porządkuje parę speedhacków (nawet za bardzo w niektórych przypadkach - bo niby BlastCorp znów działa, ale do playable trochę mu brakuje).
1964mod V1.4.5 beta 8
Video
- consolidate and refactor video speed hacks into one simple speed hack
- fix Blast Corp (regression from v7)
- fix unstable speedup variation (too many speed hacks conflict)
- fix misleading VI/s counter
- fix games soft volume e.g. Top Gear Rally music sounds better
- MyGlide64 is no longer Zilmar spec compliance
1964mod V1.4.5 beta 7
Core Changes & Fixes
- Re-organize timer events, interrupt codes and game ini settings
- fix Banjo-Tooie(U) random intro cutscene hang
- fix Beetle Adventure Racing(E) in-game hang when car crash into objects with force
- fix Body Harvest intro / in-game hang (no need to use RAW input)
- remove Azimer old fix for Banjo-Kazooie
- remove Hacktarux Banjo-Tooie hack for N64 Boot
- Fix a regression bug in ListView column items from an earlier BoxArt fix
- Enhance ListView Column checks using status info from ini
- Enhance GameName column detection using status info from ini
- Enhance emu window placement and sizing stability and robustness
- Re-write speed hacks algorithm again for v7 (aggressive mode)
Audio:
- improved game sound quality by increasing audio cycle and reducing audio delay e.g.
- fix Star Fox(U) cracking sound from using 1964Audio
- fix Pokemon Stadium 2 cracking sound from using 1964Audio
- improved audio counter synchronization
- fix Top Gear Rally missing sound/flickering video (BGM=10,SFX=2,volume=high)
- improve South Park Rally intro audio and video synchronization
- improved existing timer counter speed hack
- reduce counter targets check for immediate timer counter countdown
- tweak the Audio "k" value
Video:
- increase video display refresh cycle based on video profile resource
- interrupt processing
- video task processing
- skip video frame based on video profile resource
- video task processing
- skip audio frame based on video & audio profile resource
- audio task processing
- tweak the Video "k" value
- Re-organize MusyX games detection and handling
- replace MusyX games default timing from DELAY_DMA_AI to new DELAY_MusyX
- bypass certain MusyX game default timing for good game audio with 1964Audio e.g.
- Pokemon Stadium 2
- StarFox(U)
- reduce audio cycle and audio delay for normal MusyX games to avoid speed slowdown and for full VI/s speed e.g.
- South Park Rally
- TWINE
- Replace "UsingInternalVideo" with an emuoptions and codes cleanup
- Fix old gui timer which timeout easily which last for entire emu session
- create new gui timer for each game session
- kill new gui timer at the end of each game session
- Fix "out of focus" romlist selection mark for the following :
- close ROM
- exit the emu
- "Plugins" dialog box
- "Folders" dialog box
- "Window" dialog box
- "RomInfo" dialog box
- switch to BoxArt window
- "Cheat Codes" dialog box
- specific plugin dialog box
- "Rom Browser" dialog box
- "About 1964mod" dialog box
- "ROM Properties" dialog box
- "About Warranty" dialog box
- refresh (Ctrl-L) romlist or BoxArt window
Plugin Changes & Fixes
- Incorporate official Glide64 fixes till r251
- Minor changes to 1964Audio for MusyX games
Other Changes & Fixes
- Fix wrong statusbar msg for rom loaded when same internal name for different roms are loaded in succession e.g. Perfect Dark
- Fix Rom Browser window with zero column enabled on initial 1964mod startup
- the first 5 columns of Rom Browser window will be automatically enabled on emu startup
- Implement common debugging logs
- Change default input plugin to "NRage_DInput8_V2_2.1a.dll"
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Dodaj komentarz!!!!
wstecz15/09/2011 08:59
Inne treści związane z tematem
[gba] NanoBoyAdvance 1.8.2
Nowa, świeża wersja emulatora NanoBoyAdvance, całkiem udanego emulatora konsolek Nintendo GameBoy Advance. W sumie wśród udawaczy tej platformy naprawdę trudno trafić na aplikację, która gorzej radziłaby sobie z emulacją handhelda, więc wybór emulatora jest naprawdę bardziej kwestią gustu niż konieczności.
![[multi] DSP 0.24 VIP1 30/04/2025](https://www.t2e.pl/Photos/www/picLogoty/145bc7ca1.png,134)
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.23 Final pojawiła się 27 października 2024 r.
![[pce] GearFX 1.4.0 9/05/2025](https://www.t2e.pl/Photos//www/photo/202409/pcengine-gearfx-debuger-gui.jpg,134)
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...
[multi] NO$GBA 3.06 14/04/2025
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS.
NO$GBA, tak jak NO$PSX został udostępniony w dwóch wersjach - deweloperskiej (z debuggerem bez rozszerzenia) i typowo dla graczy (wersji DOS (-d) a ...
![[MULTI] XPECCY 0.6 build 0.6.20250404 04/04/2025](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/038a23761.jpg,134)
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1, Nintendo GameBoy/GameBoy Color, NINTENDO 8 i jego rosyjskiego odpowiednika Dendy i ostatnio dodano emulację PC XT. Warto też rzucić okiem na dokumentację do programu.