EmuLoader jest frontendem, uznawanym za jeden z najwygodniejszych tego typu rozwiązań, pozwalającym ułatwić nam obsługę emulatorów Arcade - MAME, Demul a także SuperModel 0.2a.
version 6.3 change log - December 15, 2011
Fixed
- Average FPS was not being shown after exiting a MAME game, if "Show Error Messages" was also checked (main menu "View" / "Command Line")
- Paiting bug when selecting items on large icons view mode
Changed
- The -listxml output file is no longer deleted after creating a MAME games list. It is now a fixed file: "elfolderarcademame_listxml.xml"
- It will only be updated if a new MAME build is used. It takes way too long for this file to be created
- Avoid deleting this file manually...
- XP themes must be enabled from now on, so EL can work properly. Windows 7 needs aero interface. Otherwise, the UI will be all messed up
- New screens for Delete/Rename image files
- Improved
- New rename/delete images dialog
Removed
- No more true color icons (24-bits) support. EL was built for XP icons from day one (32-bits, alpha blend)
- MAMu_ icons still supports 8 bits (256-colors), 24 bits (true-color) and 32 bits (XP-icons) and that will never change
- Support for Win9x / WinMe is gone
- Setting "Force Quotes (XP/Win7)" (main menu "View" / "Command Line"). It has been disabled for many builds
- Setting "Disable Icon Stretch (48x48)". Not needed anymore (MAMu_ icons)
- File "EmuLoader.exe.manifest" is not needed anymore. Themes is always enabled from now on and there's no way to turn them off
Added
- Support for the new control tags format in -listxml output (MAME 0.144 and newer). Games with dual joysticks are displayed correctly at "Game Details" screen. File "ini_filescontrol_type.ini" updated (MAME Plus! also supported)
- Old MAME builds are still supported (minimum 0.84)
- Support 48x48 icons for MAMu_ icons (alpha blend-32 bits, true color-24 bits and 256 colors 8-bits)
- Only when using tiles view mode or standard/grouped views with "extra large icons" settings enabled
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Dodaj komentarz!!!!
wstecz15/12/2011 22:46
Inne treści związane z tematem
![[arcade] Mame x64 0.277 30/04/2025](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/f9d8c6f41.jpg,134)
I znów minął miesiąc. a w zasadzie dwa, bo ostatnią 0.276 ominąłem... więc... teraz już 0.277 MAME.
![[Arcade] DevMAME [log only] 2025/05/19 18:00](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/3c3b9e8c1.jpg,134)
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...
![[tools] RomVault 3.7.4 21/04/2025](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/a422a18c1.jpg,134)
RomVault pozwoli nam zachować porządek w co raz to bardziej chaotycznym (dla użytkownika) kolekcji dumpów dla MAME i MESS. Jest to całkiem interesująca alternatywa jeśli chodzi o możliwości tego programu w stosunku do clrMAME.
Do programu dodano również specjalną wersję działającą z linii komend - ot, dla konsolowców i tych, którzy chcieli by to ...
[arcade] ClrMame 0.4 20/04/2025
Nowa wersja jednego z najstarszych programów umożliwiający utrzymanie w ryzach kolekcji dumpów dla MAME jest dostępna do pobrania.
![[Arcade] DevMAME [log only] 2025/04/30 20:00](https://www.t2e.pl/Photos/www/picphoto/3c3b9e8c1.jpg,134)
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...