!

DeSmuMe 0.9.7

[0] @ środa, 2 Lutego 2011 09:05CET

DeSmuMe 0.9.7

Dawno, dawno temu bo w zeszłym roku pojawiła się cienka odnóżka kodu na repozytorium desmume, w którym pojawił się zalażek 0.9.7, pisałem nawet, że na dniach powinna pojawić się nowa wersja tego emulatora.

Cóż, nie pojawiła się... do dziś - zeromous prawdopodobnie nie mogąc poradzić sobie z dzikimi kompilacjami 0.9.7 (zwłaszcze EmuCr, które potrafi zrobić release z jednego entera w pustym pliku;P), postanowił opublikować kod sprzed prawie 3 miesięcy, jako oficjalną nową wersję emulatora Nintendo Dual Screen. Trzy miesiące to kawał czasu i sporo zmian 0.9.7 nie jest uwzględnione w tej produkcji.

Moim zdaniem lepiej zostać przy 0.9.6 i poczekać, aż prace nad nową wersją tego emulatora bedą na tyle postępowe, aby został on uwolniony i stał się główną gałęzią tego świetnego emulatora.

DeSmuMe 0.9.7 (outdated)

General/Core:

  •  bug: fix a ton of old, broken cpu opcodes and CP15 logic
  •  bug: return Z1 and Z2 from TSC (fixes some touch logic)
  •  bug: gba slot save type detection improved
  •  bug: handle unusual rom headers more correctly
  •  bug: dont confuse motion pack commands with save memory commands
  •  bug: make cheat system a little less flaky and add AR 1.54 support
  •  bug: fix nondeterministic backup memory behaviour while rerecording
  •  bug: correct emulation of register accesses of wrong size and during powerdown
  •  bug: rewrite --cflash-path emulation
  •  bug: rewrite IPC/GX FIFO, IRQ flag generation, and wait-for-IRQ logics
  •  bug: rewrite RTC calendar handling; now supports years > 2038
  •  enh: auto-DLDI patching for homebrew
  •  enh: --gbaslot-rom=self mounts self.nds in slot2
  •  enh: more realistic exception handling
  •  enh: piano controller emulation
  •  enh: modular slot-1 system for exact emulation of homebrew cards

Graphics:

  •  bug: edge marking colors were wrong
  •  bug: handle some "invalid" vram configurations correctly
  •  bug: convert half of geometry engine to fixed point
  •  bug: fix sprite blend+fadein/fadeout
  •  bug: improve rasterizer shadows
  •  bug: fix main memory display DMA
  •  bug: fix some raster fx timing bugs
  •  enh: add a hack for improving some non-stencil shadows

 
Windows:

  •  bug: misc fixes and improvements to gpu viewer tools
  •  bug: sub screen layer display toggling fixed
  •  bug: fixes and improvements to ram watch, ram search, cheats list
  •  bug: fix start-paused commandline
  •  bug: fix memory leaks when sound disabled
  •  bug: improve load average calculators and add arm7 load average
  •  enh: background input support
  •  enh: add vsync option
  •  enh: support more knobs on joysticks
  •  enh: import cheats from R4 database
  •  enh: add xinput rumble for 360 pads

Linux/OSX:

  •  bug: crash less in recent roms list
  •  enh: Add horizontal screen layout and swap screen ability to gtk frontend (noodlebox)
  •  enh: Big improvement to joystick support, support complex configurations and multiple devices (noodlebox)
wstecz02/02/2011 09:05
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU