!

[CPC] Arquimedes XXI

[0] @ środa, 27 Kwietnia 2011 11:31CET

[CPC] Arquimedes XXI

Serwis Amstrad.es stał się ostatnio matecznikiem nowych tytułów dla komputerów Amstrad CPC646/6128, tym razem na jego łamach pojawiła się konwersja starego tytułu, który ukazał się na MSX i Spectrum w 1986 roku - Arquimedes XXI.

Arquimedes XXI  to przedstawiciel wymarłego w dzisiejszych czasach gier tekstowych, gdzie wszystkie możliwe komendy trzeba wpisywać żmudnie z klawiatury, a stopień frustracji wzrastał wprost proporcjonalnie do prostoty wymaganej czynności i ilości odpowiedzi programu typu "Nie wiem jak to zrobić":). Chyba najprzyjemniejszym momentem w historii przygodówek było pojawienie się gier ze stajni SIERRA (Space Quest, Police Quest itp), gdzie udało się połączyć tryb tekstowy, ze sterowaniem postacią, a nie był to jeszcze okres typowego point&click, który w potrafi równie mocno zniechęcić do gry jak wpisywanie prostych komend, które kończą się zignorowaniem go przez aplikację.

 

No dobra jest komputer, plakat i zszywacz, ponoć nawet wyjście jest z tego pomieszczenia... tylko jak wyjść, skoro 'go east' daje odpowiedź 'eee???'

 

Aquimedes należy do znacznie wcześniejszej epoki - wszystkie komendy wpisujemy z klawiatury (należy zerknąć do instrukcji dołączonej do gry - warto, jeśli odwykliśmy do adventure), przyznaję bezwstydnie, że w testując grę pod CPC1.94 przez chwilkę nie przeskoczyłem problemu opuszczenia pierwszej komnaty (stąd hiszpańskie screenshoty;))

Fabuła gry przenosi nas do roku 2492, do bazy naukowej ARQUIMEDES, w której od siedmiu lat produkuje się jednostki, które terroryzują cały sektor alfa znanej galaktyki, nadszedł czas aby ktoś rozwiązał problem z armia agresorów, unieszkodliwiając fabrykę śmierci - jedynym skutecznym sposobem - podkładając bombę, która raz na zawsze zakończy funkcjonowanie tego ośrodka. Nie będzie to proste zadanie - ośrodek strzeże mainframe CPM2 wraz z armią mechanicznych obrońców, jak każde AI będzie bronić swojego bytu i programu. Samo podłożenie ładunku może wydać się proste w porównaniu do czasu jaki pozostanie Ci do detonacji - będziesz miał 1200 sekund na to aby bazę opuścisz, inaczej podzielisz jej los, to wskazówka, że bładząc korytarzami ARQUIMEDES będziesz potrzebował mapy (czy ktoś pamięta czas siadania do gry z kartką w kratkę i długopisem?). Nie jesteś też pierwszym, który został wysłany na tą samobójczą misję, dwa lata wcześniej do kompleksu trafił twój przyjaciel Spofytus, który zaginął bez wieści, być może wykonując zadanie uda ci się odkryć co się z nim stało.

Gra jest opatrzona bardzo przyjemną grafiką, mam nadzieję, że screeny na stronie projektu, nie są jedynymi w grze, co nie było takim rzadkim zjawiskiem, że w recenzjach publikowano większość dostępnej grafiki (najczęściej słownik gry plus tekst ograniczał dość mocno ilość występującej w tekstówkach grafiki) - jakoż, że gra potrzebuje 128kb jest nadzieja, że 64 kb ekstra da nam trochę więcej doznań wizualnych. Trochę dziwi, że ten tytuł nawet w oryginalnej wersji pod MSX/Spectrum nigdy nie został zrecenzowany w gazetach poświęconych Spectrum w UK, na próżno go szukać w You Sinclair, czy też CRASH.

Po grę, manual, okładkę na kasetę zapraszam na łamy serwisu Amstrad.es i strony  Arquimedes XXI.

Preloader robi wrażenie:)

 

Kredytki

CREATION TEAM CODER: Jorge Blecua (EGROJ)
GRAPHICS: Luis Rodríguez
ADAPTATION MSX: Marcos Jourón
COLABORATION: Pablo.
ILLUSTRATION: Alfonso Azpiri.
MUSIC: Manuel Cubedo.
ART DESIGN: Alfonso Azpiri.
PRODUCTION: DINAMIC SOFTWARE.

AMSTRAD CPC VERSION

CONVERSION FOR ESPSoft ADVENTURE by MiguelSky and DevilMarkus
MAIN MUSIC CONVERSION: PulkoMandy
INGAME MUSIC: Alex Kidd in Spectrum Castle by Fenyx Kell
LOADING SCREEN: Litos & SyX
ENGLISH TRANSLATION: voXfReaX
FRENCH TRANSLATION:
PulkoMandy
HELP, TIPS AND ADVICES: Kevin Thacker y DaDman
APPLICATIONS USED DURING THE IMPLEMENTATION OF THIS GAME: Spec-Print, ZXSpin, BlueMSX, ArkosTracker, CPCE, WinAPE, JavaCPC, Paint, Con-vImgCPC

wstecz27/04/2011 11:31
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU