[CGB/GB] CrystalBoy 1.4

[2] # e#d | !!! Wtorek, 5 Lipca 2011 00:44 CET [05-07-2011 00:44 CET]

[CGB/GB] CrystalBoy 1.4
Skomentuj

CrystalBoy Napisany w C# emulator Nintendo Gameboy Color i klasyczny B&W doczekał się nowej wersji. Emulator, oprócz paru tytułów, w miarę dobrze radzi sobie z grami komercyjnymi, jednak parę wersji przed nami aby mógł naprawdę konkurować ze starymi udawaczami handheldów NINTENDO.

Pitfall - Beyond the Jungle

 

Changes for version 1.4

  • Now supports loading the DMG, SGB and GBC bootstrap ROMs
  • Better GBC hardware emulation (now supports switching to fake B&W mode)
  • Using GBC bootstrap ROM allows to play B&W games with automatic color palette
  • The GBC automatic palettes are also emulated without the bootstrap ROM
  • The OAM and VRAM are initialized more accurately
    •  MBC2 support (maybe not totally accurate, but certainly good enough)
    • Instant FPS calculation… Should be instantaneously more accurate, but much more variable than the method used previously.
    • Multithreaded emulation. (Should only improve uncapped FPS for now)
  • I did not test extensively with all the rendering plugins, but things should be ok as the UI thread and and rendering thread never execute at the same time.
  • Please send a bug report if you encunter a bug related to multithreade rendering…
    •  LCD and Timer timings emulation redone 95%…
  • Compatibility increased
  • Wario Land II startup screen now shows correctly
  • Link's Awakening's bug seems to be gone
  • Brain Bender's startup screen now render correctly, like it did a [very] very long time ago.
    • Fixed the sprite priority emulation again… Pokémon Crystal intro should play fine.
    • Fixed small - but sometimes nasty - bugs
  • Now able to run Mental Respirator by Phantasy (The Gin & Tonic trick is not emulated yet)
  • Most demos are able to start or even run correctly. (Demotronic still doesn't, but it helped correct one of the nasty bugs ;)

CrystalBoy 29.05.2011

  • This one is compatible with Windows 7 and x64 machines.
  • May require installation of SlimDX or some tweaking of the configuration file.
  • The emualtion is now paused while resizing the window, and there is a real frame limiter. (Still needs to be improved)
  • There is at least one annoying bug in the emulation (affecting only some games, as it seems), which I didn't notice before, this will be fixed in a further release.

 

Do ściągnięcia
Inne treści związane z tematem
[NDS] melonDS x64 0.5;
Nowy projekt i nowe nadzieje - być może melonDS, którego autor StapleButter (lolSnes, blargSNES) kiedyś pokona hegemonie w DeSmuMe i No$GBA w emulacji Nintendo DS. Jak na pierwszą wersję publiczną emulator całkiem sporo potrafi, a pozbawiony wodotrysków chodzi całkiem szybko. ...
[multi] BizHawk 2.1.1 [multi] BizHawk 2.1.1;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[multi] NO$GBA 2.8f;
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2)  udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS. Tak jak w wypadku pozostałych projektów z serii ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 20170724 [MULTI] XPECCY 0.6 build 20170724;
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1 oraz Nintendo GameBoy/GameBoy Color, od czasu, do czasu pojawia się także dystrybucja dla Win32 - tak jest i tym razem. Emulator wymaga biblioteki ...
[WIIU] Cemu 1.8.2b [WIIU] Cemu 1.8.2b;
Nowa wersja i nowe poprawki w emulatorze konsoli Nintendo WiiU. Miły emulator, zauważalny postęp ale nie mogę się przekonać do gier z tej konsoli. Co mogę polecić to bardzo pomocny frontend do tego emulatora - MappleSeed, a do uzupełnienia plugin pozwalający odtwarzać materiały h264 ...