!

[ATARI] Altirra 2.0 test XXXVI

[0] # Abris | !!! Piątek, 9 Września 2011 11:30 CET [09-09-2011 11:21 CET]

[ATARI] Altirra 2.0 test XXXVI

Chwilowa przerwa (aż 8 dni;P) od ostatnich zmian w kodzie Altirry zaowocowało całkiem pokaźną ilością poprawek w tym udawaczu ośmiobitowych Atarek. Rozszerzono konfigurację dostępnej pamięci w trybie emulacji ATARI 800, poprawiono nieznacznie pracę okna wynikowego pod Win7/Vista (jeżeli używasz remote desktop, to poprawka się przyda), dodano switch w UI, który uniemożliwia otwarcia wielu kopii Altirry (singleinstance) i masa innych zmian, o których warto samemu się przekonać.

Phaeron obiecuję też powrócić do emulacji magnetofonu, bo co prawda emulator ma całkiem wygodny moduł wczytywania, natomiast zapisywanie i zarządzanie obrazami kaset jest daleko za tym, co możemy np. znaleźć w Atari800.

Dla osób, które traktują bardziej poważnie ALTIRRĘ, na przykład ode mnie (moje najdalsze zakusy kończą się na TURBO BASICU;P) i korzystają z debbugera zaimplementowanego w ten emulator może się przydać ten wątek na ATARI AREA z listą komend tej funkcjonalności.

Altirra 2.0.0 test XXXVI 09 09 2011

Features added:

  • UI: Added single instance option.
  • Debugger: Ctrl+Up/Down from output window command line now scrolls log panel by single lines.
  • Simulator: Added 800 8K/24K/32K/40K configurations.
  • Simulator: Added XEGS support.

Bugs Fixed:

  • UI: Direct3D9/OpenGL rendering now works over Remote Desktop with Windows Vista/7.

Author' comment:

I've been cleaning up a lot of loose ends; this build includes single-instance (reuse window) mode, XEGS emulation, and small 800 memory configs (8K/24K/32K/40K). The XEGS emulation is almost pointless because it's so similar to the 800, but there are slight hardware differences in TRIG2 and PORTB that could screw up a program. I might do 1200XL if I'm bored enough as it's minor too. You can blame Rybags for requesting the small memory configs. :)

Note that I don't mention changes in the changelist that are within a test series, so here are some other changes in the build:

  • The program is now compiled in UNICODE mode. You probably won't notice this since the file routines were already Unicode enabled, but you may notice this if you have window hooking tools or had foreign language filenames showing up garbled in the UI.
  • Direct3D9 and OpenGL display modes are now enabled over Remote Desktop. This gives a better display when remoting between Vista and Windows 7 machines.
  • Fixed a regression in POKEY emulation caused by the deferred timer optimization, specifically when resetting 16-bit timers.
  • Added a two-cycle delay to POKEY serial timers to improve serial accuracy (needed to pass some yet unpublished Acid800 tests regarding cycle-exact serial output).
  • Some debugger fixes.
  • The memory configs are no longer blocked by kernel (OS), but by hardware.
  •  I haven't updated the command line switches yet, but you can use /singleinstance or /nosingleinstance to force single instance mode without switching the UI option in Options.
wstecz09/09/2011 11:30
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU