Jakoż, że ostatnio repozytorium Mame zaroiło się od poprawek dla HLSL, a MAME+ ostatnie sprawne (4875, bo już 76 jest źle zsynchronizowane z MESSem, co powoduje błędy podczas kompilacji), jakoś nie poradziło sobie z tym trybem graficznym, postanowiłem zapuścić żurawia i skompilować to, czym ekipa MAME Team nas uraczy w następnej edycji (jest nadzieja na panel do HLSL, w tej wersji jeszcze go nie ma), stąd też wrzucam MAME z UI z MESSA (czyli MAMEUI, jednak żeby nie było nieporozumień z wersją JOHNaIV inaczej go nazywam).
Całość jest przygotowana pod obsługę HLSL - w mame.ini znajdują się wpisy dla wersji ustawień jakie dax zaproponował w wątku na forum emudreams, a w archiwum oprócz MAME[mess]UI znajduję się zwykłe MAME aby można było je porównać (na plus klasycznego MAME, oczywiście).
Nie należy zakładać, że wszystko będzie działać w porządku, należy pamiętać, że to beta BETY i nie należy męczyć Mame/Mess Team błędami jakie znajdują się w tej wersji - napewno to kiedyś poprawią:P (oby:P, zwłaszcza analizowanie romów trwające pod MAMEUI wieki należałoby koniecznie zmienić).
Poniżej screenshoty spod devMameUi.
Prehistoric Isle II (HLSL)
Power Instinct (HLSL)
HLSL Changelog in MAME
- 12638: HLSL bugfxes, nwn
- 12648: Internal HLSL cleanup - removed aux texcoords, restored software vertex processing due to low-end cards not doing hardware vertex processing, removed unnecessary tristrip->trilist splitting. Restores D3D functionality on integrated chipsets and marginal cards. [Ryan Holtz, Ashura-X]
- 12668: HLSL Updates: [Ryan Holtz, Bat Country Entertainment]
- Switched to point-sampling through most of the shader chain to avoid non-intentional pixel smearing
- Corrected alignment and scaling on the shadow mask and scanlines; dramatically reduces rainbow banding at non-oversampled resolutions.
- 12694:HLSL updates, nwn:
- Favor bilinear sampling on X and point sampling on Y. Best of both worlds.
- 12695: MAMETesters bugs fixed [04361]:
- When using HLSL screen size not correct
- 12705: nwn, HLSL: Fixing an odd texture banding issue reported by John IV. Odd because both he and I have ATI cards, but it didn't happen for me.
- 12742: HLSL Updates: [Ryan Holtz, Bat Country Entertainment, austere, SoltanGris42]
- Added the ability to render screenshots at arbitrary resolutions.
- Added the ability to record AVI videos (albeit with no audio) at arbitrary resolutions.
- Added a 43-tap-wide FIR-based NTSC filter with tunable Y, I and Q frequency response.
- Updated scanlines to have a user-tunable pixel-height ratio in addition to the current screen-height ratio.
- Fixed a VRAM leak that was causing many dynamic-resolution drivers to run out of memory mid-run.
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Inne treści związane z tematem
[Arcade] DevMAME [log only] 2025/04/17 16:00
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...
[Arcade] DevMAME [log only] 2025/03/31 22:00
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne ...