!

[N64] 1964mod V1.4.1 Beta

[1] @ Czwartek, 3 Marca 2011 02:06CET

[N64] 1964mod V1.4.1 Beta

Szybko rozwijająca się mutacja emulatora n64, doczekała się nowej bety i od razy quickfixa, niestety ten ostatni nie został jeszcze podlinkowany ale już wiemy, co się zmieni;)

1964mod v1.4.2(beta) Quickfix v1

  • Core Changes & Fixes
  • experimental AI Interrupt codes (bugfix)
    • fix In-Fisherman Bass Hunter 64 in-game audio exception
      • fix “SP DMA READ, SP_DRAM_ADDR_REG not in RDRam space” for Zilmar Audio

1964mod v1.4.1 Beta Changlog:

  • Core Changes & Fixes
  • 1. emulator UI display status cleanup (enh/bugfix)
    • - fix menu option status
    • - improve statusbar display status
    • - fix icon button display status
    • - fix thin horizontal line on romlist window when 1st entry is visible
    • - remove useless statusbar display codes
  • 2. obsolete & duplicate codes cleanup & refactor codes (enh)
    • - improve 1964Core.ini codes
    • - improve TimerProc codes
    • - improve CloseROM codes
    • - remove useless emu title bar status display codes
  • 3. capture CIC ChipID when rom is loaded (enh)
    • - map Alt+I to RomInfo
  • 4. update texture caching (bugfix)
    • - fix failure to cache/readback hires texture after 1st game run in the same emu session
  • 5. frame limiter speedup (experimental) (enh/bugfix)
    • - reduce delay between frames change & improve game speed
    • - fix Banjo-Kazooie jerky display during speedup
  • 6. random flashram / sram missing saved game (bugfix)
  • 7. cleanup “runaway” audio thread (bugfix)
    • - fix “high pitch” sound during emu pause, screenshot, toggle between window/fullscreen mode
  • - fix "high pitch" sound when rom is closed

Plugin Changes & Fixes

  • 1. upgrade lpng to v1.5.1 & zlib to v1.2.5 for MyGlide64 (enh)
  • 2. MyGlide64 improvement over official Glide64 r215 (enh/bugfix/hack)
    • - fix NewTetris, Bomberman Hero & Tetrisphere horizontal lines
    • - improve "Mega Man 64" & "Army Men - Air Combat" horizontal lines
    • - fix missing background for "Read every frame" in Ogre Battle 64
    • - fix corrupted fade-out game menu in Gauntlet Legends
    • - fix corrupted alpha in ISS2000 intro cutscene
    • - fix extra blue square layer over ExtremeG logo in intro cutscene
    • - fix border corruption in Top Gear Overdrive
    • - fix spillover texture in MIA
    • - fix "broken stadium roof" portrait in Pokemon Stadium intro
    • - fix pokemon transparent eyeball in Pokemon Stadium 2
    • - fix sound distortion due to speed slowdown in Shadows of the Empire, Star Wars Episode 1 – Racer & Road Rash 64(U)
    • - fix screenshot image truncation for mis-match resolution ratio
    • - bypass Command&Conquer sprite truncation when screen resolution mis-match aspect ratio
      • - remove duplicate “Full Screen” resolution entries from dropdown combo box
      • - revamp Change_Size function codes (enh)
      • - obsolete pal230 & adjust_aspect ini option
      • - fix games with 1st screen corruption e.g. Virtual Chess
      • - fix over-sized texture image e.g. New Tetris, XG2(E), DK(E), TWINE
      • - fix shrunk texture image e.g. Bottom of the 9th, Centre Court Tennis etc
      • - fix jumping frame in TGO & MIA transition effect
      • - fix screen transition effect garbage e.g. TGO, MegaMan
      • - fix New Tetris missing image tile on the bottom line
      • - partial fix of Pokemon Stadium 2 corrupted pokemon portrait in Stadium battle
      • - remove RE2 video hack & PPL hack
      • - new custom effect for MIA e.g. goal replay
  • 3. minor gameplay improvement for Mario Tennis (enh)
  • 4. implement quick hotkey for "Read every frame" & “LOD” (enh)
  • 5. update texture caching (enh)
    • - remove non-hires texture caching/readback dependency on "Rice" format being checked

 

wstecz03/03/2011 02:06
Inne treści związane z tematem
[SNES] Snes9x 1.63.3 (2bb7723) DevBuild 28/04/2024 [SNES] Snes9x 1.63.3 (2bb7723) DevBuild 28/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[SNES] Snes9x 1.63.3 (0ae69cd) DevBuild 18/04/2024 [SNES] Snes9x 1.63.3 (0ae69cd) DevBuild 18/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024 [CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.  
[Java] Multi - Emulicious 30/03/2023 [Java] Multi - Emulicious 30/03/2023
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear), MSX2 i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024 [NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Najwięcej zmian w obsłudze FTLK, na otarcie łez obsługa nowych mapperów.  
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU