Nowy album Yerzmey'a nazwany "Chiptunes" jest przeglądem tego, co można dźwiękowo wyczarować z całego wachlarza maszynek począwszy od ZX81 (dopalonego ZxPandem i Turbosound), przez ZX Spectrum i Atari ST a skończywszy na Amiga 500. Również, wśród tej gromady, pojawiają się również konstrukcję Sam Coupe i Speccy2010. Każdy więc znajdzie dla siebie brzmienie, które powinno mu pasować.
Gościnnie pojawiły się również kompozycje Gasmana i ugd27, całkiem przyjemne zwięczenie tej 70-minutowej wędrówki po elektronicznej gamie dźwięków.
→ NOWSZY [Music] Yerzmey - Death Squad (2017)
Death Squad (Yerzmey, 2017)
The tracklist:
- Agartha (ZX Spectrum)
- Death Squad (ZX Spectrum)
- The Lady of Mars (NES/FAMICON)
- Evelynn (Atari ST/ZX Spectrum)
- Vivid Dream (Atari ST/ZX Spectrum)
- Ceres Pyramid (AMIGA 1200 / YAMAHA QY70)
- Orch-OR (ZX Spectrum)
- Jophar Vorin of Laxaria (ZX Spectrum)
- Moon Hoax (SID / RASPBERRY PI 2)
- Trip to Japan (ZX Spectrum)
- Mono Adventures (Atari 800XL)
- Gendarmenmarkt the Berlin square (ZX Spectrum)
- Temple of Asherah (Atari ST)
Total Time - 44:48 min.
Hardware used:
- ZX Spectrum 48K with AY-interface, Atari 520ST, FamiCom Pocket, Amiga 1200, Atari 800XL, Raspberry Pi 2, mini-synthesizer Yamaha QY70.
Software used:
- ZX SoundTracker 1.1, MusicMon, FamiTracker, OctaMED, Neo-Tracker, Goat-Tracker.
All the music has been composed and recorded by Yerz.
Cover-art project has been designed by Yerz.
WWW sites:
- http://yerzmyey.i-demo.pl/
- http://ay-riders.speccy.cz/
- https://soundcloud.com/yerzmyey
- https://www.youtube.com/user/yerzmyey
- http://ym-digital.i-demo.pl/
- http://hooyprogram.republika.pl/
YERZMYEY “Rave is illegal!”
Tracklist
- Give it
- Goddamn business
- Have you ever loved?
- I have come
- It’s gonna take all night
All the music has been made on AMIGA 500 (4 channels, 8-bit quality of sound) using the
OctaMED 4.0 program.
Recorded from real hardware (stereo slightly changed).
Speech/vocal samples come usually from the MusicRadar.
Female vocal by Mandy Edge.
The usual greetings to AY-RIDERS. ;)
Respect to Amiga musicians and techno-rave/house musicians:
The Prodigy, XTD, Adamski, SLL, Holy Noise, Laxity, MvdK of LA Style, The Immortals.
→ [ZX] Chiptune: Yerzmey Mission Highly Improbable (the ZX-demo original soundtrack)
Okładka autorstwa Piesiu/RedBalloon
Tracklist:
- Yerzmyey - Mission Highly Improbable (part 1)
- Yerzmyey - Mission Highly Improbable (part 2)
- Yerzmyey - Mission Highly Improbable (part 3)
- Yerzmyey - Mission Highly Improbable (part 4)
- Yerzmyey - Mission Highly Improbable (part 5)
- Yerzmyey - Mission Highly Improbable (part 6)
- Mister Beep – Chromospheric Flares (bonus track)
Total time: 10:50 min.
All the music has been made on ZX Spectrum 48K and it comes from “Mission Highly Improbable” demo, released on Forever 2014 Party (came 1st in the ZX demo-compo).
First 6 songs: AY chip
The bonus track (7th): BEEPER
→ [ZX] Chiptune: Yerzmey Astral Combat
GFX by Piesiu/Agenda
Tracklist:
- Astral Combat
- Comet Day
- Industrial Fucking Part 5
- Taiyou
- Dance of Insanity
- Kaminari
- Electrobody (ZX48 Cover)
- DIG IT
- Proof of concept (a bonus track)
Total time: 26:50 min.
All music has been made on standard ZX Spectrum and SampleTracker program.
Infos: 3 channels, 4-bit quality lo-fi micromusic.
Recorded from real hardware: ZX Spectrum 48K with AY-interface.
PS: The BONUS-TRACK is really a proof of concept, I made for the idea of playing simultaneously two ZX Spectrum computers, where one is playing chiptune music and the second one is playing digital music (6 channels in total).
I was wondering if it keeps tempo properly - and it appeared it works OK.
I don't know if it sounds very well, but at least sounds kind of interesting, I'd say.
One Spectrum is playing a chiptune part from ZX SoundTracker 1.1.
The second Spectrum is playing a 3-channels 4-bit digi-music from SampleTracker 2.1.
Also recorded from real ZX Spectrum computers.
Inne treści związane z tematem
[NDS] DESMUME 0.0.0.1378 (4a53a30b) DevBuild 13 May, 2024
O Desmume i jego deweloperskich wersjach DeSmuMe naprawdę dawno już nie wspomniałem. Projekt ma się dobrze i cały czas coś się dzieje na zapleczu, może nie jest już tak spektakularnie gdy w zasadzie był jedynym żywym wśród emulatorów Nintendo DS, ale jednak. Sporym minusem zabawy z DeSmume jest ostatnio problem z dostępem do buildów z AppVeyor, w sumie nie ...
[SNES] DevSnes9x 1.63-1410 (a277d7f9) DevBuild 26 May, 2024 1
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[SNES] Snes9x 1.63.3 (2bb7723) DevBuild 28/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[SNES] Snes9x 1.63.3 (0ae69cd) DevBuild 18/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[CGB] SameBoy 0.16.5 25/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.
Ostatnie zmiany to praca nad SameBoy'em pod IOS'em