Potwornie zaniedbałem ostatnio przegląd nowych produkcji dla ZX SPECTRUM, a od początku roku troche ich przybyło - nie będę bezsensownie cofał się i wymyślał koło, zważywszy, że przegląd większości tytułów pojawił się na łamach SpeccyLive!. Opisuję więc tylko, te, które nie pojawiły się w tamtym spisie i warte są odnotowania.
Zawsze miałem słabość do gier tetrisopodobnych, może dlatego polubiłem Crystal Cubes od pierwszego wejrzenia;) Prosta zabawa polegająca na dopasowaniu trzech klocków, które zrzucamy w studnię potrafi wciągnąć na ładną chwilę.
W odróżnieniu od tetrisa, znikają tylko elementy ustawione w kolumnę, im wyższy poziom tym więcej roboty dorzuca nam komputer - dorzucając co raz, to większą ilość klocków w losowo wybranej kolumnie. Niestety, tu pojawia się pierwszy błąd programu - koder zapomniał sprawdzić, czy w danej pozycji już nie pojawił się klocek, więc przy odrobinie szczęścia dokładany element zastępuję... poprzednio dołożony element:P Mam nadzieję, że w kolejnej wersji zostanie to poprawione.
Największym felerem gry, jest jej prostota - czasu mamy aż za dużo na zastanowienie się gdzie położyć kolejny pakunek a kolejne poziomy różnią się w zasadzie ilością dodawanych pudełek. Na domiar złego, twórca przewidział, iż gra będzie miała tylko 10 poziomów, po ich przekroczeniu pojawia się napis Game Over, a my zaczynamy zabawę od poziomu 1 (dobrze, że punkty się nie zerują).
Na plus zasługuję całkiem miły muzak, który towarzyszy planszy tytułowej, potem jak to bywa w większości gier dla "Spectrusia" następuje wymowna cisza, dobrze, że przynajmniej dźwiękowo rozgrywkę ubarwiają nam odgłosy towarzyszące puzzlom.
Za powstanie gry odpowiedzialna jest rosyjska grupa AER, którzy przyczynili się do powstania jeszcze dwóch innych tytułów w tym roku - Panic Restaurant i Candy Crank. Niestety, nie mogę się dokopać do kredytek tej grupy.