!

[GB] Zboy 0.51

[1] @ !!! Wtorek, 17 Stycznia 2012 18:07 CET [15-01-2012 00:18 CET]

[GB] Zboy 0.51

Mateusz Viste pewnie podrzucił mi info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86), jednak jeszcze nie zerknąłem do poczty;) Czas zobaczyć, co też nowego pojawiło się w naszym rodzimym projekcie, który pozwoli przypomnieć sobie monochromatyczny świat tych konsolek.

Update: Byłbym nie fair w stosunku do autora, który wrzucił też parę słów od siebie dotyczących tej wersji emulatora, a tak jak pisałem wcześniej ogólne zamieszania chorobowo-przeprowadzkowe "uchroniło" mnie od przeglądania korespondencji:

Warte uwagi są dwie pozycje: optymalizacja kodu powodująca wzrost wydajności emulatora o 1500%, oraz dodanie funkcji gry sieciowej poprzez emulację połączenia szeregowego konsoli GameBoy (funkcja ta jest mocno eksperymentalna, nie działa w 100% stabilnie, oraz wymaga bardzo dobrej łączności pomiędzy graczami - w praktyce obaj muszą znajdować się w tym samym LANie).

zBoy v0.51 [14 Jan 2012]

  • Fixed a bug in the emulation of the "POP AF" CPU instruction (was wrongly setting the F register),
  •  Fixed a bug in the emulation of the "DAA" CPU instruction,
  •  Fixed a bug in the emulation of RR and RL CPU instructions (the flag Z must be set accordingly to the result),
  • Fixed a bug in the emulation of "LD HL,SP+n" and "ADD SP,n" CPU instructions (wrong update of Carry and Half Carry flags),
  •  Fixed a bug in the command line parameters parser, that could lead to crash of the emulator in case of incorrect parameters passed to zBoy,
  •  Added a micro tile cache to the backgroung generation engine,
  •  Added the --nocpuidle option to make zBoy not idling the CPU when having some spare time (this option might give better results on hi-latency systems),
  •  Added EXPERIMENTAL support for serial link emulation (two player mode over network) - this feature is in early alpha stage, so not rock stable yet (it also requires a very good network connectivity between both peers), successfully tested on Tetris, Tetris 2, Tetris Blast, Kwirk and Dr. Mario,
  •  Replaced the --skipframes option by --limitfps (allows to limit the FPS emulation rendering in the range 1..60 FPS),
  •  General code optimizations - the emulation speed has increased about 15x (Super Mario Land passed from 80 to 1200 FPS on my laptop),
  •  Heavy code cleanup to make zBoy compiling without warnings in -pedantic mode.

Zboy 0.5 changelog (4 09 2011).

  • zBoy has been entirely rewritten in C language, using SDL for input, video and timing routines,
  • Added support for 8x graphic scaling (which ends up with a game resolution of 1280x1152),
  • Added support for screensaver inhibition under Windows (--NOSCREENSAVER),
  • Palette customization has been hardcoded into zBoy (no support for external palette files anymore, but you can choose an alternative palette from a predefined set of palettes),
  • Fixed the time adjustment routine (it doesn't speeds up over 100% of normal game speed after being late for some time),
  • Replaced the EPX graphic filter by Scale2x (slightly faster), and renamed EPX3 by Scale3x (which is the technically correct name),
  •  Made the Scale2x scaling the default one,
  • Dropped DOS support,
  • Dropped fullscreen support,
  • Fixed the ADC opcode emulation (wasn't setting the C flag when carry from bit 7) - this made all the Megaman serie playable,
  • Fixed the SBC opcode emulation (wasn't setting the C and H flags properly),
  • Implemented the gameboy type checking via the FF00h joypad register,
  • Added the possibility to disable the graphic "Window" used in many games (by default under the F3 key),
  • Fixed a bug in IRQ generated by the coincidence register - was generating several IRQs in one scanline (now it generates only one IRQ for a matching scanline) - this made the intro of Prince of Persia working.
wstecz17/01/2012 18:07
Inne treści związane z tematem
[retro] ScummVM 1.4.0 - Na dziesięciolecie projektu [retro] ScummVM 1.4.0 - Na dziesięciolecie projektu
Nowa aktualizacja środowiska ScummVM, które pozwala na nowo odkrywać czar starych gier typu "point and click", na praktycznie każdej platformie, począwszy od Amigi a skończywszy na urządzeniach mobilnych.  Nowa edycja, na dziesięciolecie projektu, została specjalnie opublikowana 11 listopada o godz. 11:11, ot taki miły i przyjemny smaczek:). Podsumowująca notka ...
[GB] Zboy 0.5 [GB] Zboy 0.5
Mateusz Viste podrzucił info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86). Jak autor informuje: Wersja v0.50 jest przepisana i skompilowana w języku C (poprzednie wersje pisałem w FreeBASICu), dzięki czemu zBoy stał się szybszy, oraz łatwiejszy w portowaniu na inne platformy. W wersji tej poprawiłem także kilka drobnych błędów, m.in. ...
Reduks
[projekty] Bajtek Redux nr 5-6/86 [projekty] Bajtek Redux nr 5-6/86
Kolejny numer reduksu do pobrania, niestety z paroma niedociągnięciami, które mam nadzieję uda mi się zwalczyć w wyższych wersjach. Bajtek 5 - 6 to przede wszystkim numer poświęcony AMSTRADOWI, oprócz charakterystyki CPC464, znajdziemy w nim pierwsze listingi na tą naprawdę ciekawą i potwornie niedocenioną konstrukcję z lat osiemdziesiątych.  

[GB] Zboy 0.12 [GB] Zboy 0.12
Mateusz Viste opublikował nową wersję swojego emulatorka NINTENDO GAMEBOY,  nawet ze względu na to, że to nasz rodzimy, Polski projekt, warto go śledzić i odnotować, poprawki przynoszą wizualnie poprawę w skalowaniu okna emulatora i poprawki błedów mogących prowadzić do zawieszenia emulatora. zBoy wspiera także kilka dodatkowych funkcji, jak inteligentne zapamiętywanie ...
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU