!

[snes] NO$SNS 1.4

[0] @ !!! środa, 24 Października 2012 13:22 CET [24-10-2012 12:38 CET]

Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns,no$gba,no$nes, no$msx, no$zx81, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2) opublikował kolejną wersję emulatora SUPER NINTENDO - no$sns. W odróżnieniu od innych programów obecnie rozwijanych, no$sns napisany w assemblerze ma bardzo umiarkowane potrzeby jeśli chodzi o moc obliczeniową komputera - wystarczy mu Win95, 8MB RAM i procesor min. 200MHz (autor ponoć testował swoją aplikację na takiej maszynce - chodzi;P), nawet nie chce wiedzieć jak pracowałby w podobnym środowisku BSNES. Emulator posiada także rozbudowany debugger, obsługuje prawdziwą konsolę jak i pady z orginalnej maszynki.

Tym razem świeża wersja tego udawacza Super Nintendo jest dostępna dla wszystkich, autor zdecydował się udostępniać emulator na zasadzie freeware (aczkolwiek liczy, że pojawią się jeszcze osoby, które będą chciały dotować jego projekt).

Super Punch-Out!! (Nintendo of America Inc., 01.10.1994)

Versions

  • no$sns v1.0 - initial release
  • no$sns v1.1 - same as v1.0, plus GSU and SA-1 coprocessor emulation
  • no$sns v1.2 - 28 Apr 2012 - bugfixes, video/controller cleaning-up, sfc-box, etc.
  • no$sns v1.3 - 14 Aug 2012 - emulates nintendo super systems, pachinko, twin tap, barcode battler
  • no$sns v1.4 (24 Oct 2012) - exertainment emulation, improved nss emulation, debug features

24 Oct 2012 - no$sns v1.4

  • freeware: currently all no$sns versions are free with and without dontations still donations would be very welcome - http://nocash.emubase.de/donate.htm (expenses for software development are near zero, but there are some other small expenses; like buying bread and coffee and getting the rent paid)
  • controls: emulates exertainment bicycle (analog gamepad for rpm/calories/etc.)
  • nss: ignores PROM clk-egdes are PROM reset-release time (required for 5 games)
  • nss: improved osd emulation (zoom/scroll/etc based on specs from datasheet)
  • nss: added 5 new keys to nss-keys.zip (now contains keys for all 12 games)
  • nss: fine-tuned osd charset resizing (charset is now dumped; thanks to DogP)
  • magicnss/bsx/flr: cosmetic fixes for shading/dithering of the floor cells
  • magicnss: added more OSD colors & lowercase text, removed unsupp. "$" symbol
  • bugfix: don't mirror SRAM from 700000h to F00000h (especially for 4MB LoROM)
  • debug: vram viewer shows vram tiles (with scrollbar for seeing all memory)
  • debug: debug message window (allows character output via port 21FCh)
  • debug: general-purpose 32bit 21MHz clock cycle counter (read via port 21FCh)
  • a22i/help: fixed some nss-osd punctuation marks in both specs and assembler
  • help: nss: added caution on ignored PROM clk-edges at PROM reset-relase time
  • help: nss: osd specs from M50458 datasheet (thanks to DogP for datasheet)
  • help: nss: added note on INST-ROM pins A13/A14 just wired to VCC (thanks DogP)
  • help: exertainment: data packet transfer specs (rpm,miles,calories,etc.)
  • help: exertainment: rs232 controller specs (thanks to byuu for chipset photo)
  • gui: cursor+shift checks VK_LSHIFT/VK_RSHIFT (win XP doesn't support VK_SHIFT)

 

wstecz24/10/2012 13:22
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU