No i w końcu się pojawił... numer, którego w sumie miało już nie być, bo im nowsze numery Bajtka tym lepiej było i z drukiem, i z jakością tego, co pozostało do czasów obecnych - jednak z bardziej lub mniej absurdalnych przyczyn postanowiłem go dokończyć.
Sam numer w skali sentymentów nigdy nie był wybitny - może przez gry, które były opisywane - Sorcery w tamtych czasach nie mógł mnie do siebie przekonać (... bo nie miałem AMSTRADA, a na CPC gra i dzisiaj daję całkiem niezłą przyjemność... na ZX Spectrum to całkowicie inna gra), a może przez parę godzin ślęczenia nad kodem Nessie aby w efekcie postrzelać do węża przemierzającego nieprzerwanie zielony ekran Neptuna 156b podpiętego do ATARI130XE (mój pierwszy osobisty mikrokomputer nabyty bodajże w '88 roku), nawet artykuł o rosyjskim MIRZE nie zdobył jakoś mojego serca. Z perspektywy lat, jednak należy dorzucić, że w tym numerze Bajtka było jeszcze parę innych ciekawostek - wywiad z Jackiem Tramielem, który obok Sinclaira był w sumie odpowiedzialny za to, że mikrokomputery trafiły pod strzechy, wywiad z Rolandem Wacławkiem, którego książka "Mój mikrokomputer ZX Spectrum" była bardzo użyteczna. Warto też zauważyć artykuł o Amidze, która dla przeciętnego Kowalskiego stojącego przed dylematem "ATARI czy COMMODORE, a może jednak ZX SPECTRUM?" było klasyczną opowieścią science-fiction (nawet zważywszy na różnice w cenie pomiędzy 8 a 16 bitowymi maszynkami).
Najwięcej pracy w reduksie i chyba najwięcej czasu zajęła mi mapka do Sorcery - pomimo, że miałem skany do Tygrysa ze Speccy.pl i swój doskonale zachowany numer papierowy zabawę trzeba było zacząć od podstaw, tak cholernie nieczytelnej mapy jeszcze nie widziałem;P Została więc przerysowana na nowo, niestety w dość długim okresie czasu, co widać, koncepcja pracy uległa parę razy zmianie, a weryfikacja literek na mapie jest całkowicie iluzoryczna (
Wszystkie listingi zostały lub zostaną w najbliższym czasie opublikowane na READY.RUN i niestety w większości wypadków znajdzie się jeszcze parę rzeczy do poprawki.
Pobierz wersję oryginalną tego reduksu
Poniżej znajduje się wersja źródłowa dokumentu, który został przetworzony na wersję elektroniczną - te pliki stanowiły najczęściej wyjście do dalszej pracy nad zamieszczonym reduksem
Pobierz publiczną edycję tego reduksu
Poniżej znajduje się publiczna wersja poprawionego magazynu. Najczęściej różni się ona od pełnej obniżoną jakością zdjęć (72 dpi) i czasami dodatkowymi reklamami. Cóż... life is brutal and full of zasadzkas;) ale za to w żaden sposób nie trzeba partycypować w projekcie reduks.
Lista plików z ograniczonym dostępem
Aby otrzymać dostęp do poniższych zasobów musisz wspierać projekt - albo poprzez dotację, albo poprzez pomoc przy pracy nad magazynem albo w inny, namacalny sposób. Jest to jeden ze nielicznych sposobów w jaki mogę zrewanżować się osobom, które lokują swój czas i siły, a często wspierają finansowow idee Reduksów. Jeśli zgubiłeś swój kod dostępu, daj mi znać. O tym, jak zdobyć kod możesz przeczytać tutaj...
-
Ten plik wymaga podania kodu dostępu
Bajtek Reduks 1-1987 V03 Mini-t2e.pl.pdf
-
Ten plik wymaga podania kodu dostępu
Bajtek Reduks 1/1987