winieta_01110899_impact.gif (4250 bytes) 011300.jpg (1825 bytes) 011300-02.jpg (2819 bytes)
011300-03.jpg (1309 bytes) 011300-04.jpg (2776 bytes)
011300-05.jpg (1110 bytes) 011300-06.jpg (2192 bytes)

The Impact Emu
NIEOFICJALNE POLSKIE FAQ V0.2 by Creep (http://www.bleem.bytom.eu.org) z wykorzystaniem róznych źródeł  - 06.01.2000

I) Pierwsze kroki :
CZYTAĆ TO CHOLERNE README PO TO ONE JEST !!!!!!
Sprawdzaj www.impactemu.com czy nie ma nowych updejtów.
Posprawdzaj czy masz wszystkie nowe drivery !!! dla swojej karty, directx'y itp.

Przed pierwszym uruchomieniem :
Stwórz poniższą strukturę katalogów:

impact
|-roms
| |-sfex
| |-sfexp
| |-rvschool
| |-psychic force
| |-ts2j
| |-boardrom.bin
|
|-impactemu.exe
|-controller.ipc
|-renderer.ipc
|-readme.txt

ROMS mogą byc umieszczane w .zip'ach lub bespośrednio rozpakowane w katalogu
o odpowiedniej nazwie.Plik boardrom.bin umieścić w impact\roms i musi on być rozpakowany.

Klawiszologia:
F1 - Start Player 1
F2 - Start Player 2 (NOTE: sterowanie dla playera 2 nie działa w tej chwili)
F3 - Insert coin slot 1
F4 - Insert coin slot 2
F5 - Zrób Snapshota
F7 - Tryb Serwisowy
F8 - Tryb Testowy

INSERT  - Pokazuje ilość klatek FPS
PAGE UP - Frame skipping on/off (fabrycznie: off)
PAGE DN - Toggle FPS limitation on/off (fabrycznie: off)
HOME    - Toggles between auto(default)/25/30/50/60 FPS limit
END     - Toggle new texture alignment on/off (default: on)

II) RENDERER'y
a) Impact Emu D3D renderer dla DirectX 7
Bardzo ważne ! : musisz mieć  DirectX 7 !!!
Fullscreen/window setting
Tego chyba nie trzeba wyjaśniać

Texture format
Renderer używa wybranych przez was formatu colorowania tekstur.
Jeśli format tekstury jest nie obsługiwany przez twoją kartę (przykladowo 8-8-8-8
dla kart 3dfx), to na ekranie możesz zobaczyć śmieci....

Texture caching
Texture caching ma bardzo duż wpływ na prędkość działamnia danej giery.

  • Tryb 1: zapisuje tylko jedna palete dla każdej części tekstury heh wtedy trza mocnego sprzęta (nie ma sensu tłumaczyć dlaczego)
  • Tryb 2: zapisuje do pięciu palet dla każdej części tekstury tryb ten preferowany jest dla kart z 16 MB VRam
  • Tryb 3: zapisuje wszystkie mozliwe palety dla każdej części tekstury tryb ten preferowany jest dla kart z 8 MB VRam

Double blending
Enhances some games with brighter (more shiny) textures.
Some cards support the Modulate2x feature, so there will be no performance loss. If your card doesn't, you can try the software emulation, but that one will be slow.

Color dithering
If you are using a 16 bit color desktop, color dithering will give you smoother color shadings. It's useless with a 32 bit desktop (because in 32 bit the shading will be
already perfect :)

Bilinear filtering
Textury wyglądają jak lekko poszarpane. Niektórzy lubią wykorzystywać
to filtrowanie a niektórzy nie :))). Spróbuj sam :)))

Fast 'Excel' mode
Opcja generalnie wykorzystywana w grze Street Fighter EX Plus 2 lotta ponoć ją
przyspiesza i usuwa śmieci z tła (ale ponoć nie do końca...pozyjemy zobaczymy)
Generalnie nie wużywać w innych grach bo i nie ma po co :)

Texture alignment (klawisz END podczas gry)
Redukuje  przerwy/luki/szpary hehehe w Rival School w loading screen (to ten
gdzie widać wybrane postacie), jeśli jest aktywny :) (defaultowo jest).
Mogą zanikać niewielkie części w SFEXP2 (wyłacz w trakcie gry i po sprawie).

Frame skipping/limit (pageup/pagedown/home keys)

III) Najczęsciej zadawane pytania F.A.Q
Ta opcja (oraz texture alignment) będa zaimplementowane
w configuration dialog w jednej z następnych wersji rendera.

Q1: Impact wysypuje się gdy probuje go uruchomić ?
A: Jesli uruchamiasz go pod Windows 2000, daj se luz, nie dziala pod tym systemem jeszcze. Jesli pod Win9x, sprobuj updejtnac swoje biblioteki mfc42.dll, www.try2emu.bytom.eu.org    search, or it's on my webpage.  copy it over the one in windows\system. Oczywista restratnij się :) (sam ?).Równie dobrze powyższy plik możesz wrzucic do katalogu głównego IMPACTA i tez powinno zadziałać :)

Q2: Pościągałem  xxxx romy, ale Impact mówi mi "I'm missing important files."
A:  Sprawdź czy plik boardrom.bin jest w katalogu ./roms, nie czasem w sub katalogu nazwanym BOARDROM.BIN lub w jakimkolwiek innym katalogu z romem. Następnie...część romów ma nie poprawne nazwy w romsetach i tak dla :

  • RIVAL SCHOOLS zmień nazwe romsetu z jst-04 na jst-04a
  • STREET FIGHTER EX zmień sfe-04 lub sfe-04j na sfe-04a
  • STREET FIGHTER EX Plus sfp-04e i/lub sfp-04j na sfe-04a

Jeśli masz jakiekolwiek błędy w wyświetlaniu grafiki np gubi Ci tekstury sprawdź czy posiadasz ostatnie drivery dla swojej karty...Jeśli to nie pomoże zessaj romcenter data file z impactemu.com, otwórz go w edytorze tekstowym i sprawdź nazwy plików gry którą chcesz uruchomić.
   
Sprawdź dla pewności czy posiadasz właściwy DUMP. Dla przykładu to jest dump z SFEX Plus zawiera takie pliki :

  • 9L,9H,03,04E,04J,10H,10L,1H,1L,5H,5L,6H,6L,7H,7L,02,8L,8H

Aby używac tego dumpa. musisz polaczyc pliki "l" i "h" :Wleź w tryb MS-DOSA, wpisz "copy /b xl+xh sfp-0x", gdzie x jest kolejnym numerem,  copy /b 10l+10h sfp-10. Oczywista z resztą potępujemy analogicznie  : sfp-02, sfp-03, sfp-04e, sfp-04j. Trik opracowny przez Telv z #impactemu !!!! (ja twierdze że nie należy się pipcyć tylko poczekac aż ktoś odpowiednio spreparuje roma :)))) i Ci go wyśle ;P)
   
Q3: Używam OpenGL renderer (defaultowego dodanego do emu) i kiedy odpalam gre,screen robi sie czarny i dupa zbita nic sie nie dzieje :(.
A: Odznacz "ptaszka" hehe "Adjust desktop settings" w  renderer config. Powinno pomóc. Heh imho niezlego sobie buga zostawili :)
 
Q4: Używam Glide renderer, i kiedy chce zagrać w SFEX, po wybraniu postaci dostaje komunikat o błędzie który mówi STOP!
A: Zessaj i updejtnij ostatnie glide drivers www.3dfx.com. Nie używaj bety directx 7.

Q5: D3D renderer nie chce działać.
A: Zainstaluj DirectX 7, i ostatnie drivery dla twojej karty graficznej.

Q6: Wszystko chodzi pięknie, ale Psychic Force nie !
A: Zessaj the plik cfg z http://geoshock.dhs.org, skopjuj do katalogu cfg, upewnij sie że nazwa pliku wygląda tak : "psychic force.cfg"  (jeszcze sam nie sprawdzałem :) ale zrobie to soon tylko sciagne roma :))

Q7: Nie mam muzy w SFEX Plus.
A: (z retrogames msgboard) Skopiuj i zmień nazwe odpowiednich plików z katalogu SFEX do SFEXP : sfe-01m to sfp-01, sfe-02  to sfp-02, sfe-03  to sfp-03

Q8: Gra xxx chodzi mi wolno.
A: Próbuj różnych konfiguracji renderers, pozmieniaj ustawienia konfiguracji, zrób defrag hadeka, wyłącz muze, upgradnij swoją maszynke :).

Q9: Który rendererów jest najszybszy ?
A: Wszystko zależy generalnie od twojej karty graficznej. Znów niestety trza poszaleć metodą prób i błędów. U mnie na jednym z ustawien SFEX chodzi mi 50 klatek a Rival na tym samym ustawieniu 6 klatek i być tu mądry :)))
  
Q10: Jak użyć joya w Impact?
A: Nie możesz za bardzo :(, chyba że możesz go zaprogramować przypisując ustawienia klawiszy.    Może w późniejszych wersjach a może i nie :)

Q11: Jakie są różnice pomiędzy SFEX a SFEX Plus?
A: Plus ma do wyboru więcej postaci. A tak pozatym nie różnią się wcale :P

Q12: Gdzie mogę dowiedzieć się więcej, ściągnąc impakta, pooglądać strony ewentualnie romy zessac ?????????
A: na irc : kanal #emu-pl (ale nie radze wpadać i rzucac na wstępie tekstami : GDZIE SĄ ROMY ITD)

E N D

Greets : Faust,Hando,bot79,dox,kostuch,BigGoose,q3luk4,czeslaw,napalm,ChillZ,Pito and all emu fans
         (jesli kogos zapomnialem to z góry przepraszam :)

Creep