Ready/Run
Takie sobie archiwum listingów ze starych magazynów komputerowych
- Język programu: Commodore Basic
- Platforma: Commodore 128
- Kod zamieszczono w Bajtek 4/1988
- Autor listingu: Klaudiusz Dybowski
- Listing nadesłał: Faust
Stan listingu:
Zabawa w gry komputerowe bywa czasami bardzo kosztowna wystarczy tylko jedno przełączenie drążka z portu do portu w czasie gdy komputer jest włączony... Znacznie częściej jednak usterce ulegają styki drążka, pękają membranki czy blaszki sprężynujące.
Jak sprawdzić co uległo uszkodzeniu — komputer czy drążek? Bardzo prosto. Wystarczy w tym celu wpisać i uruchomić jeden z podanych poniżej programów, w zależności od posiadanego komputera. Można oczywiście zrobić to także wczytując pierwszą lepszą grę, pewniejsze są jednak podane tu programy. Oprócz samej animacji ruchu drążkiem na ekranie użytkownik otrzymuje także informację o sygnale wejściowym generowanym przez drążek. Dzięki temu możemy np. określić, czy styki są czyste i kontaktują za każdym razem, czy AUTOFIRE generuje regularny sygnał itp.
Przed uruchomieniem programu warto go będzie zapisać na taśmie czy dysku, należy też pamiętać o tym, aby drążek był podłączony PRZED włączeniem komputera. Przeprowadzenie testu jest możliwe zarówno z portu 1 jak i 2, bez różnicy.