Ready/Run

Takie sobie archiwum listingów ze starych magazynów komputerowych


Tekst w trybie graficznym 8
  • Język programu: Basic
  • Platforma: Atari XE/XL
  • Kod zamieszczono w Bajtek 01/1987
  • Autor listingu: Wojciech Zientara
  • Listing nadesłał: Faust

Stan listingu:

4
Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku

Przy wykonywaniu wykresów w trybie graficznym "8" często spotykamy się z problemem opisania rysunku. Okno tekstowe w dolnej części ekranu jest zwykle do tego celu niewystarczające. Poniższa procedura umożliwia umieszczenie tekstu w dowolnym miejscu ekranu.
Po wpisaniu programu według przedstawionego wydruku należy przed uruchomieniem zapisać go na dysku lub kasecie. Program tworzy dwie nowe linie zawierające procedurę w języku maszynowym, a następnie kasuje sam siebie. Otrzymaną procedurę należy zapisać na kasecie przez L."C:" lub na dysku przez L"D:TEKST.LST". Można również do każdego nowego programu generować procedurę od nowa. korzystając z podanego programu.
Pisząc program, w którym zamierzamy użyć tej procedury, musimy pominąć linie 10 i 20, gdyż numery te mają linie procedury.
Aby użyć procedury należy podać w programie instrukcję:
A = USR(ADR(PT$),PX,PY,ADR(T$),LEN(T$))
gdzie PX oznacza współrzędną x pierwszego znaku, PY — współrzędną y, a T$ — ciąg znaków (tekst), który ma być wyświetlony. Współrzędne x i y są obliczane tak jak w trybie "0" (tzn. x - 9÷39, y = 0÷21(23)).

Tekst w trybie graficznym 8